Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Akupressur Akupunktur Alt medicin - djur Andligt Aromaterapi Ayurveda Balsam för själen Blogg trådar Egen erfarenhet av alt beh Fysioterapi/smärtlindring Gamla huskurer Gott och nyttigt - Receptsamling Healing Homeopati Husapotek/Huskurer Hälsokost - Kosttillskott Inredning/feng shui Klotterplanket Kreativa hantverkstråden :) Massagetekniker Musik till avkoppling Naturlig hudvård Off Topic Presentationer/medlemmar Qi Gong Temaveckor Tips & Trix Tävlingar Vår prunkande trädgård Våra djur Vårda själen Web shopen Yoga Zonterapi Öronakupunktur Örter Örtkosmetik Örtmediciner Övrigt Secondhand trådar Övningar Shamanism
Husapotek/Huskurer

Njurbäcksinflammation?

2010-07-01 16:13 #0 av: mayolica

Min dotter har fått en urinvägsinfektion som har gått upp i njurarna,tror det heter njurbäcksinflammation? 

Hon har  varit hos läkare och fått antibiotika,men har väldigt ont. Kanske finns det något man kan göra som komplement?

Jag har själv aldrig haft något sådant och vet inget om det,kanske det finns någon här som vet något eller har erfarenhet av sådant?  

~ mayolica ~

Anmäl
2010-07-01 16:38 #1 av: GunillaF

Jag har haft sama besvär som din dotter. Ojojoj...det gör så himla ont och ännu mer ont gjorde det när läkaren läxade upp mig för jag hade gått för länge med urinvägsinfektionen innan jag kom.

Jag fick också antibiotika och det onda började släppa efter ca ett dygn. Jag påminer om det läkaren säkert sa:Hon ska dricka mycket!

Anmäl
2010-07-01 17:39 #2 av: mayolica

#1 Ja det var ju just det där med att gå iväg till läkare i tid Skrikandes  Man får hoppas att hon lär sej att gå iväg till läkare när det behövs efter detta.Läkare är jättefarligt,reiki är oxå farligt. 

Men det verkar lite bättre idag än igår i allafall. 

~ mayolica ~

Anmäl
2010-07-01 23:28 #3 av: Toyan

Har också haft detsamma, kissade blod och blev livrädd och kom iväg till Dr men det tog några dgr innan jag började bli bättre.

Kan bara säga som Gunilla, dricka mycket och rensa ut!

Anmäl
2010-07-03 10:40 #4 av: MaMaMade

Inte trevligt...hoppas att din dotter mår bättre nu, mayolica!

Anmäl
2010-07-03 19:03 #5 av: gummimamma

Usch, vad jobbigt! Jag hade det ett par gånger för många år sedan och DET GJORDE ONT!!! Urinvägsinflammation har jag ett par gånger /år, och det är inget vidare det heller. Försöker alltid klara av det själv genom att dricka mycket - minst 2 liter/dag, gärna citronvatten eller tranbärsjuice. Äter också en del tranbär. (De är bara så attans sura!) Försöker undvika allt sött, men det är svårt, då jag är en gottegris.

Men trots mina försök att bli av med besvären är det ofta jag får uppsöka läkare, för besvären blir mindre, men försvinner inte helt. Hittills har jag alltid fått penicillin, trots att läkarna varit motvilliga till det p g a urinprovet inte alltid visar på tillräckligt med bakterier. Men dagen efter har besvären blivit lindrigare och efter ett par dagar är de borta.

Anmäl
2011-05-08 14:34 #6 av: lANKANw

När jag fick det så blev jag inlagd på sjukhus och fick antibiotika i blodet, så jag har nog inte så många tips ;)

Anmäl

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!