Annons:
Etiketterakupressurakupunktur
Läst 2756 ggr
Tuva-Lena
2010-03-18 00:07

EFT session

Som ni redan vet så talar jag mig varm för EFT - Emotional Freedom Technique - och eftersom vi har rätt många personer här inne som lider av smärta och värk, så tänkte jag dela med mig av denna mirakulösa metod för att ni skall kunna bli av med den! Låter väl underbart, eller hur? Flört

EFT bygger som så många alternativa behandligsmetoder på, att vi har lagrat obearbetade och smärtsamma upplevelser i kroppen, och att dom utgör hindret för ett fritt Qi-flöde i våra meridianer. Obalanser i meridianerna ger ju ett enligt kinesisk medicin sjukdomssyptom.

Man knackar därför på vissa akupunkturpunkter, samtidigt som man säger en fras som avdramatiserar upplevelsen som är orsaken till smärtan. (Kort beskrivet)

Eft kombinerar alltså kinesisk medicin med västerländsk psykologi kan man enkelt uttrycka det.

Jag tar er efter varandra och vi arbetar i en låst tråd. Efter behandlingen så skall ni själva kunna utföra den här enkla självläkningsmetoden till ett bättre mående, utan värk, smärta eller nedstämdhet, depression, sömnlöshet o s v… o s v..

Först till kvarn gäller, och jag lägger ut en ny tråd för varje session.

Välkommen att prova! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[GunillaF]
2010-03-18 00:19
#1

Jag provar gärna. Glad

Tuva-Lena
2010-03-18 01:03
#2

Nu var du snabb Gunilla! Jätteroligt att du vill prova! Jag pm:ar dig så kan vi bestämma en dag. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-03-18 01:08
#3

#2 Gör det. Spännande! Glad

[Jeremina]
2010-03-18 02:07
#4

Jag med Tuvan…va spännande säger jag med Flört

MaMaMade
2010-03-18 09:57
#5

Jag är en nyfiken människa o provar gärna! Det är bra att vara nyfiken, alltid lär man sig ngt nytt!

Du är snäll du, Tuvan, som gör sådant här trots att du har…baksidan…full med jobb! Pyss o kram! Kyss

nillanb
2010-03-18 10:04
#6

Wow vilket erbjudande!

Jag vill gärna vara med Glad

 

Annons:
majlar
2010-03-18 10:21
#7

Det vill jag gärna prova. Det skulle vara oerhört spännande. Så jag ställer mig på kölistan.Oskyldig

Indiania
2010-03-18 10:27
#8

Detta låter intressant, ställer mig gärna på kö!Flört Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tuva-Lena
2010-03-18 10:37
#9

Tack ska ni ha. Då tar jag er en efter en, men med någon eller ett par dagars mellanrum. Låser tråden tills vidare och öppnar den när jag gått igenom er alla. Kuuul! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: