Annons:
Etikettövrigt
Läst 9627 ggr
Hoppfull
2009-10-06 10:32

Varmt vatten

vill jag slå ett slag för!

Min f.d. lymfterapeut lärde mig att för lättare att rena kroppen ska man dricka kokt hett vatten.

Man kokar vattnet i 5 min, och det ska koka riktigt inte sjuda. Sedan dricker man så hett man kan, klunkvis under dagen.

Jag lovar, du kommer att se på ditt kiss att kroppen mycket lättare filtrerar ut skräp med hett vatten än med kallt som passerar kroppen mycket snabbare. Flört

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
korseett
2009-10-06 11:40
#1

det var nytt för mig

shigne
2009-10-06 11:42
#2

Vatten är ju bra - men att det är bättre med varmt, hmmm det visste jag inte.

Kan man koka i vattenkokaren?

Clary
2009-10-06 11:59
#3

Vi fick råd av en läkare i Indien, att aldrig dricka kallt vatten. Däremot sa han inte att det behövde vara hett.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

mayolica
2009-10-06 12:01
#4

Att det ger bättre utrensning om vattnet inte är iskallt,utan lite varmt är inget nytt. Det brukar rekomenderas i samband med fastekurer. Men att det skulle vara bra att dricka kokhett vatten har jag inte hört förut,men det verkar vara mycket individuellt hur varma drycker folk klarar av att dricka.

Jag är väldigt känslig mot att äta och dricka sådant som är för varmt,är sån som alltid måste låta kaffet stå och svalna en stund först annars bränner jag mej. Men så har jag en syster som vill ha all varm mat och dryck jättevarmt.

~ mayolica ~

MaMaMade
2009-10-06 12:05
#5

Jag måste hålla mig till temperar för annars spricker tänderna. Känner iaf att iskallt är gott men inte så bra för kroppen…man blir ju totalt nerkyld!

Tuva-Lena
2009-10-06 12:16
#6

..och jag har fått lära mig att man aldrig skall dricka för varmt vatten för det är inte naturligt för kroppen.. Kroppsvarmt är väl det bästa för en kropp som håller normal temp..? kan ju vara nyare rön förstås. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hoppfull
2009-10-06 12:22
#7

Man ska alltså dricka det så varmt man själv vill ha det. Man kan dricka det när det kallnat med och det har bättre effekt, men varmt är bäst, så varmt man tycker känns bra.

#2 Kanske blir knepigt att få det att koka i fem minuter i vattenkokaren? Den slår väl ifrån? För det är viktigt att vattnet är destillerat för bästa effekt.

Det här är alltså hennes rekommendation och hon var upplärd i den manuella lymfdränagemetoden som Dr Vodder utvecklat. Här kan ni läsa mer om den om ni är nyfikna.

För mig som har påtagliga lymfproblem och som inte klarar lymfareningskuren är det här superbra. Jag både ser och känner runt njurarna hur det jobbar så för min del är det här kanon Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
2009-10-06 15:23
#8

Häftigt. Men jag vet inte om jag vågar prova.

Hoppfull
2009-10-06 16:14
#9

#8 Skrattande hehehe, nej det kan nog gå illa att dricka varmt vatten Flört Oskyldig

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
2009-10-06 17:56
#10

#9 Ja om man frivilligt vill bränna tungan så Tungan ute

Hoppfull
2009-10-06 19:23
#11

Hahahaha, men då drack man det varmare än vad som var lagom Flört

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
2009-10-06 19:40
#12

#11 Ja precis. Det har du rätt i Cool

[Jeremina]
2009-10-06 21:05
#13

Intressant  .tack!

Annons:
Magi-cat
2009-10-07 10:45
#14

det var ett billigt och bra tips! Skrattande

Min vattenkokare är det något fel på, så den slår aldrig ifrån - men i det här fallet är det ju en fördel, då kan få stå där och bubbla!

Det låter vettigt att man inte ska dricka kallt vatten som ju kräver att kroppen värmer upp det……sedan får man ju dricka det när det har kokat och är agom….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lena1971
2009-10-11 13:25
#15

Jag har lärt mig att rumstempererat vatten är bättre än kallt. Och det smakar bättre också! Däremot har jag aldrig kokat det, inte när jag bott i Sverige i alla fall.

Å andra sidan dricker jag mest te under dagen. Och då är det ju kokt och avsvalnat vatten!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

mayolica
2009-10-11 14:52
#16

Ok, det handlar altså om att vattnet är bättre om det har kokat först,inte att man måste dricka kokhett vatten.

Jag har lärt mej att dricka för hett kan skada slemhinnorna,och iskalla drycker tar väldigt mycket energi från kroppen.

Jag har alltid varit lite skeptisk till vattenkokare, ville egentligen inte ha någon från början och brukar aldrig använda den ,den första vattenkokaren lyckades jag dessutom förstöra första gången jag skulle försöka använda den. Det är mest min dotter som använder vattenkokaren.jag tänker sällan ens på att den existerar.

~ mayolica ~

Hoppfull
2009-10-11 15:07
#17

#16 Det är nog en kombination, för som hon förklarade för mig så filtrerar varmt vatten skräpet i kroppen bättre än kallt.

Tyvärr är det en massa år sedan jag gick hos henne så jag kommer inte ihåg exakt hur hon förklarade det. Det enda jag vet är att för mig gör det en enorm skillnad när jag dricker vattnet varmt, rejält varmt men inte så att jag bränner mig. Jag både ser och känner hur det rensar kroppen enormt mycket bättre än kallt eller rumstempererat.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
2009-10-11 22:52
#18

Tack för tipset!

Absolut värt att prova.

Vilken bra sajt detta är, varför hittade jag inte hit tidigare   Obestämd

Kram från Sisa

JILE
2009-10-12 11:41
#19

Tack, har inte sett detta förrän nu. Ska testa för man har nog mkt skit som behöver ut. Tror mitt dränage fungerar dålig med :-)

Vet att min hemkunskapslärare (hade en vikarie en ggn) hon sa att en terapeut sagt till henne att dricka en varm kopp vatten det första du gör på morgonen så kommer du aldrig få problem med magen. Hon hade gjort det och aldrig haft problem sedan dess.

Detta fastnade så starkt …nog det enda som fastnade när man var 14 år..hi,hi

Tänk om de kunde ha lite mer tips och råd på hemkunskapen idag för ungdomar som behöver höra lite kloka råd om hälsan.

Kul med alla kloka råd…

Jile

chik
2009-10-12 12:38
#20

Jag tackar för tipsett.

O när jag har läst så har jag fått mig goa skratt.

Så jag har fått två bra grejer för min lilla kropp.Tack

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: