Annons:
Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 9795 ggr
Tuva-Lena
2009-09-27 14:43

Tandköttsinflammation

Min mamma har haft problem med inflammation i tandköttet en längre tid. Det kommer av o till.. Hon är rätt gammal men vill aldrig i livet ta bort sina orginal-tänder! Jag brukar hjälpa henne med min laser, men desvärre så kommer ju inflammationen tillbaka p g a dom fickor som bildas nere vid tandraden, där det bildas nya bakteriehärdar.

Finns det något naturmedel som man kan ta för att "mota Olle i grind" med, och som ni vet fungerar? Kanske nåt att skölja munnen med, eller som kosttillskott el dyl..? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hoppfull
2009-09-27 14:53
#1

Har inte korseett skrivit en artikel om olivolja mot sådana problem? Ska se om jag hittar den… här är den Olivolja

Det kanske vore nå't?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-09-27 15:01
#2

Wow! Det var ju ett lättillgängligt medel dessutom! Nu när jag tänker på det så har jag läst en artikel om det där också, eller ett inlägg bara härom dagen! Tack Hoppis! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2009-09-27 15:03
#3

Ja det låter så himla bra, om hon testar kan du väl uppdatera oss om hur det fungerar sen? Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
2009-09-27 17:34
#4

olivolja är effektivt

Volito
2009-09-27 21:39
#5

och kolloidalt silver

tex min munsor blev torr på 1 dag!…

Smilegubben
2009-10-09 15:00
#6

kanske borsta med eltandborste för att komma åt lättare. de som pulserar OCH roterar är bäst säger min tandläkare. och använa tandtråd varje dag. och skölja med munvatten.

Annons:
Tuva-Lena
2009-10-09 15:40
#7

Tack för tipset Smilegubben! Fast allt det där ingår liksom i den dagliga rutinen redan.. Tyst Några andra tips..? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

hokuspokus
2009-10-09 20:45
#8

Tandkötts problem har oftast sin orsak i för mkt "maghetta"

Sett ur kinesisk medicin,kan därför "kalla" örter ges.enligt principen för att släcka eld.

Ett enklare alternativ är att köpa de homeopatiska medlen

Capsicum i d-30 och hekla lava i d-12.

Tuva-Lena
2009-10-10 02:06
#9

#8 Tack för nya tips hokuspokus! Glad Vi har en homeopat i stan så jag skall rekommendera kära mor att besöka henne. Tack! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

hokuspokus
2009-10-10 12:01
#10

Det kan du göra,men ta den enkla vägen först,alltså börja med

de medlen som jag anvisat.Dessa medel är "små" medlel dvs

medel som inte verkar konstitutionellt,en klassisk homeopat kommer därför troligtvis inte komma fram till dessa medel.

Bor du i en stor stad så kan du köpa dem på ett homeop. apotek

annars kan de beställas via dcg 031-7342230 skulle det "köra" ihop sig,så kontakta mig

[asamaria]
2009-10-12 14:35
#11

När kroppen får inflammationer saknar kroppen mineraler. Rekommenderar Helhetshälsa Helavit CuFe. Ibland behöver man även äta något basiskt eftersom kroppen oftast är sur också. Björkaska är det mest effektiva.

Tuva-Lena
2009-10-13 00:03
#12

#10 Tack, jag skall höra med tjejen i stan om hon har medlen, annars kontaktar jag dig! Tack än en gång! Glad

#11 Tack asamaria! Finns dom där medlen på Hälsokost också?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Patric999
2009-11-14 15:55
#13

Lite förfånande att ingen har nämt det mest självklara av dom ämnen som används för detta Problem.

Q10

http://www.healthboards.com/dental-problems/2129.html

http://www.ion.ac.uk/archives/184_gum_disease.html

http://www.epic4health.com/gumdisease.html

Finns hur mycket som helst att läsa om det, bara att googla

Jag har för övrigt en burk q10 300 kapslar med 300 mg, som jag kan sälja 200 av kaplarna till mycket bra pris.(kan sälja hella burken också, men helst vill jag ha kvar 100 själv, blev att felköpp råkade köppa 2 burkar, har delat en bruk med min familj och den andra är det jag kan sälja, vill någon ha 100 kapslar går det bra också.)

Har köpte denna från Usa, då Q10 är vanvetigt dyrt i Sverige så fort man kommer upp i Styrka

Annons:
[Jeremina]
2009-11-14 16:37
#14

Örtbehandling:

Ekbark, daggkåpa, trampgräs och salvia blandas i lika delar, blötläggs under natten i kallt vatten. Till en halv liter vatten tar man 2 rågade tsk örter. Teet värmar man upp på morgonen och hälls i termos som spolats med hett vatten innan. Sedan sköljer man munnen ofta under dagen med det ljumna teet samt masserar försiktigt med en mycket mjuk tandborste eller handduk.

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: