Örter Läst 4193 ggr

svullna fötter och ben

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Säkert så finns det någon här som kan hjälpa mej. Mina fötter och underben är svullna och det skulle jag vilja bli av med. Något te?-kanske som kan driva ut vätskan. Kanske  har det med värmeböljan att göra också, men lite vattendrivande skulle inte vara helt fel. Hoppas!

väteskedrivande med lätt åtkomlighet nu är persilja, nässlor, björk. Bara att noppa och göra te av. Låt dra i minst 10 minuter, sila och drick 3 ggr/dag mellan måltiderna

Årets LCHF-camping i Säffle är 17-19 juli.

Läs mer här!

Fläder är vätskedrivande med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink. glitter & glamour!

Persilja har jag massor av i landet och stora fläderbuskar på gården. Skall blommorna torkas och kokas till te, eller kan jag ta dem direkt? Tackar för snabba svar.. Jag äter LCHF sedan aug 2008 och har 20 kg övervikt, men har gått upp ett kg. Tycker att jag är ganska restrektiv när det gäller kolhydraterna. Ligger mellan 10-20 g/dag.

10-20 är en bra gräns tycker jag och där ligger jag också för det mesta. Ta blommorna färska du och lägg i vatten. Fast låt inte vattnet vara för hett dvs det får gärna svalna lite innan du häller på

Årets LCHF-camping i Säffle är 17-19 juli.

Läs mer här!

Uva-ört och Maskrostabletter hjälper mig. Finns på olika hälsokostställen på nätet, ex shop4net.se

Tack alla för Era svar. Skall prova Era förslag.

annars är akupunktur väldigt effektivt när det gäller att få ut överflödig fukt ur kroppen:)

#7 det finns många slags akupunktur. Jag brukar gå hos en tjej som är auktoriserad kinesisk akupunktör. Har haft kontakt med henne sedan 1986 och visst hon har hjälpt mej en del, men det kostrar 450 kr/gång.

Nu när det är höst och svalare, så har jag inga svullna fötter, men om jag har strumpor med resår, så kan jag se att de har efterlämnat märken på benen.

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!

Mer på iFokus