Annons:
Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 9240 ggr
Howliten
6/1/09, 11:53 PM

Binder vätska - vad göra?

Hejsan,

vad/vilken ört kan man dricka om man binder vätska i kroppen och behöver lätta på den? Har haft vätska bak örat länge och har senaste halvåret märkt att jag får ganska stora märken efter klocka, strumor osv som tar mycket längre tid att gå tillbaka än tidigare.

Tacksam för svar

Sanne

Jag är glad. Är du?

Annons:
korseett
6/2/09, 12:33 AM
#1

nu måste jag bara fråga om du äter mycket kolhydrater? Jag reagerar med att binda en massa vätska då jag äter för mycket sådant.

men tips.

  1. torrborstning för att få igång lymfcirkulationen
  2. örter som är vätskedrivande är bl.a persilja, brännässla, kastanj, börk
  3. finns även på hälsokost ett björkelixir från weleda so är vätskedrivande samt från samma märke en badtillsats med kastanj. Har du inget bad går det bra att smörja in sig ett tag före dusch
Hoppfull
6/2/09, 9:53 AM
#2

Det är besvärligt detta! Är din sköldkörtel konrollerad? Vätskeansamling är typiskt symptom på strulig sköldkörtel, och den kan strula på grund av säd (vete i första hand). Jag har samma problem som du…

Det finns en lymfareningsdryck som fungerar bra för många. Man kokar upp en liter vatten med 3 lagerblad och 5 hela kryddnejlikor. Låt koka 5 minuter och drick sedan varmt eller kallt efter smak, under hela dagen.

Du kan även kolla ryggen då det finns någon kota som direkt har samband med lymfsystemet, samt nacken där stora lymfgångar passerar och måste ha fritt att ta sig fram.

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Howliten
6/2/09, 10:04 AM
#3

# 1. Hmm, jo, jag äter kolhydrater, och nog för mycket allt som allt. Inte till maten, den är nog balanserad men jag är en chips-människa. Har brutit en trend jag haft att äta lite sån skit varje kväll. Varit hos doktorn och han tog en massa prover, jag var lite skraj at kolestorolet och njurarna skulle vara kassa men jag hade jättebra värden trots chipsen o ciggen. Jag ska prova det här med torrborstning, om inte annat så blir det kanon för huden. Ska man göra det vara dag i samband med duschen? Ska inom vår hälsokost och kika på örtteer.

Tack korseett

Jag är glad. Är du?

Howliten
6/2/09, 10:22 AM
#4

# 2. Jo nog är det besvärligt Glad Man ser ju inte grann ut i ansiktet på morgonen om man legat fel på kudden… tur man stiger upp i tid så att det hinner slätas ut.

Sköldkörteln var också ok. S-TSH (Tyrotropin) låg på 1,9 (0,40-4,0). Alla mina värden var kanon, enda avvikelserna var LDL-kolestorolet som låg under gränsvärdet samt Folat-värdet som låg över gränsvärdet. Fast jag misstänkte kanske sköldkörteln från början. Det finns ju mängder med symtom och jag kikade på dessa innan o hade en del träffar. Blodtrycket är lågt, 100/60, men det har jag alltid haft, ligger i släkten. Ska till gyn också då jag har haft en rubbad menscykel i ett par år, har också i många år haft torrt hår och torr hud. Förutom ett par dagar innan mens och de första dagarna av mensen då mitt hår/hud är kanon.

Rynkar på näsanDen där drycken får mitt ansikte att rynka sig men det är ju helt klart något att prova. Har ju ingredienserna hemma.

Vad gäller ryggen, vet du vilken kota det gäller? Har skolios nere i korsryggen, tror det är 4-5 eller 5-6 kotan nerifrån (inget som någonsin hindrat mig i livet). Har också ett tryck mellan skulderbladen, fast det känns mer muskelärt. Nacken har jag haft problem med förut, mycket nackspärr och muskelvärk. Men tycker att det blivit bättre de senaste åren. Finns det inte något som heter lymfmassageterapeut?

Tack Hoppfull

Jag är glad. Är du?

korseett
6/2/09, 10:55 AM
#5

ja du ska torrborsta varje dag med en mjuk naturborste. Jämna drag mot hjärtat

JILE
6/2/09, 11:45 AM
#6

Detta med rubbad menscykel kan väl också ha med sköldkörteln att göra?

www.doktorn.com står det lite om sköldkörteln.

Kram Jile

Annons:
[asamaria]
6/2/09, 1:21 PM
#7

Det kan också vara dålig cirkulation.

När jag åt gluten samlade jag på mig vätska då tunntarmen läckte vätska ut i kroppen. Det försvann helt när jag slutade med gluten.

Hoppfull
6/2/09, 2:56 PM
#8

Tyvärr är det ju så att vår svenska sjukvård är dålig på att diagnostisera sköldkörtelrubbningar så det kan mycket väl vara det trots att proverna visar normalt. Det finns en tråd härinne här som handlar om detta, där står många intressant saker.

Jag vet tyvärr inte vilken kota det är exakt, men det vet ju en kiropraktor om man frågar.

Jag har gått i lymfmassage, det är en fantastiskt mjuk och skön massage. Givetvis fungerade den inte så bra för mig, men det beror ju på att mina problem verkar sitta på ett annat plan.

Sedan är det väl så att om man äter saker som kroppen inte tål så ökar kroppen på mängden lymfvätska för att kapsla in det som är giftigt för den (ofta just vete, och annan säd, men även mjölkprodukter, sojaprodukter och glutamat). Så när man slutar med dessa saker släpper kroppen ifrån sig en del av vätskan.

Det finns en tråd om sådant här, ska se om jag hittar den så puttar jag upp den.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Upp till toppen
Annons: