Annons:
Etikettövrigt
Läst 17830 ggr
PernillaS
2008-06-30 09:44

Nån som provat Hawaiiansk Tarmrening

Nån som provat detta och nån som vet vart man köper formulan man ska dricka med örter och lera.Cool

Annons:
Hoppfull
2008-06-30 11:33
#1

Nope… jag har aldrig testat…. har du googlat? Här hittade jag nå't… http://www.tarmrening.se/

Själv har jag ätit oxymax från helhetshälsa, det har samma effekt bortsett från att man inte behöver fasta (man kan förstås gärna dra ner på gifterna). Det har jag gjort en gång per år sedan jag behandlade min candida för att se till att hålla tarmarna rena från bostäder åt svampen :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

PernillaS
2008-06-30 11:43
#2

Japp har läst den l'änken han va kanon dyr med isna kurser tog nästan 8000:-

 Oxymax hur funkar den

Hoppfull
2008-06-30 11:52
#3

Det är en tablett som tillsätter syre i tarmen, syret ändrar miljön i tarmen och allt gammalt slagg och plack släpper från tarmväggarna precis som skrivs om tarmreningen. Så allt det där gamla äckliga kommer ut. Första gången jag år det blev jag väldigt dålig i magen av det, fick inte behålla någon mat alls, allt bara rann rätt igenom… men då minskade jag bara dosen så rättade det till sig. Det var tack vare oxymaxen (två kurer efter varandra) som jag till slut (efter månader av behandling och diet) fick bukt med candidan. Den bodde alltså i mina tarmar men det kunde den inte efter oxymaxen.

Här är en länk till produkten i sig: http://www.helhetshalsa.se/info/produkter/prod_pop/3265.htm

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

PernillaS
2008-06-30 11:54
#4

okay vad kostar en sån burk att köpa

PernillaS
2008-06-30 11:55
#5

gick du ner i vikt har läst att man kan ha mellan 3-10kg med skräp i tarmarna

Hoppfull
2008-06-30 12:18
#6

Inte jag inte :) men jag går inte ner med hjälp av något alls så man kan nog inte jämföra sig med mig… trots att jag inte fick behålla någon mat så gick jag inte ner…

Jag tror att en sådan burk är ganska dyr, 235:- tror jag att jag har betalat. Å andra sidan behövs inget mer än en sådan (vanligtvis räcker en) så det är hyfsat ändå tycker jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
PernillaS
2008-06-30 12:23
#7

men det va ju inte så farligt om man ska göra en riktig tarmsköljning hos en terapeut kostar det mellan 800-2000:- kronor

Hoppfull
2008-06-30 12:32
#8

Oh shit!! Det hade jag ingen aning om!! Nej då är det ju sannerligen ett prisvärt alternativ för att bli av med slagg och plack!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

SweGizmo
2008-07-02 01:43
#9

varför är det bra att rena tarmarna? har man lättare att gå ner i vikt då eller är det bara för hälsans skull??

Min blogg: SweGizmo.se

Hoppfull
2008-07-03 10:51
#10

Därför att vi människor äter väldigt mycket saker som kroppen inte klarar att göra sig av med (t.ex. vetemjöl som klibbar fast och sätter sig i tarmarna). Väldigt många bär omkring på slagg, plack och till och med mögel i sina tarmar. Eftersom större delen av vårt immunförsvar sitter i mage och tarmar så påverkas man ofta starkt av att bära runt på gammalt snusk. Man blir chockad av att se vad som kommer ut när man renar sina tarmar, och inser att det var ganska bra att bli av med snusket :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2008-07-04 01:50
#11

HIttade det här på alternativbehandlingar.se - men det är långt.. ;)

**Hawaiiansk tarmrening är en speciell vätskefasta som syftar till att avlägsna beläggningar på tarmväggarna.

**En frisk tarmflora, rena tarmväggar och en god tarmfunktion är av stor betydelse för näringsupptag, avfallsutsöndring och det allmänna hälsotillståndet. Olika sätt att understödja tarmfunktionen ingår i många metoder för hälso- och sjukvård. Den hawaianska tarmreningsmetoden som den utövas i Sverige har utarbetats av Margaret Machado på Hawaii, och det är en blandning av nya rön på området från USA och gammal hawaiansk folkmedicin.

Enligt denna metods företrädare får tarmarna till följd av osunda matvanor under livets gång en beläggning på insidan, bestående av material som ansamlats under många år. Tarmreningsmetoden skall få dessa avlagringar att lämna kroppen så att den kan regenerera sig själv.

Reningsprogrammet inleds med måltider bestående av grönsaker och frukt varefter en vätskefasta inleds. Under kort tid skall flera liter vatten drickas (havsvatten och regnvatten blandat), varpå med jämna mellanrum fruktjuice blandad med ett specialkomponerat pulver skall intas. Pulvret, som innehåller bentonit, selium och olika hawaianska örter, skall dra till sig osmält material från tarmväggarna. Vattnets uppgift är att skölja rent så att beläggningarna lossnar, förutom att havsvattnet tillför mineraler Även en "klorofylldrink" med mycket gröna växter skall drickas i renande och uppbyggande syfte.

Efter några dagars vätskefasta enligt ovanstående program kan avföringen innehålla vridna, sammanhängande "skal", liknande en inre tarmvägg. Dessa tarmliknande formationer kallas av en amerikansk läkare som själv arbetar med ett liknande tarmreningsprogram, Bernhard Jensen, för mucus lining.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

solqvinna
2009-03-30 18:16
#12

puttar upp den här tråden för jag skulle vilja veta om någon härinne gjort den här tarmreningen, och i så fall delge lite erfarenheter.

MVH

Solqvinna

korseett
2009-03-30 18:37
#13

alltså jag hörde ett skämt om hawaiiansk tarmrening att det var ett snöre man svalde och så när det kom ut i andra änden kunde man dra som en piprensare fram och tillbaka…TystSkrattande

Annons:
april4
2009-03-30 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

hahahaha……….du är för rolig korsettan

Tuva-Lena
2009-03-31 00:21
#15

Skrattande Alla sätt är bra utom dom dåliga.. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

maja33
2009-04-17 18:49
#16

hejsan!

Jag har gjort en hawaiiansk tarmrening hemma. Jag har haft telefonkontakt med en kunnig man som tidigare haft kurser på detta område. Jag har alltså beställt det jag behövde av honom, och sedan gjort det hemma.

Jag måste erkänna att jag blev väldigt fascinerad. I princip fastar man hela tiden men det "kommer ändå ut" massor hela tiden (utan att gå in på detaljer). Jag har fastat förut och det har inte alls sett ut på samma sätt.

Efter tarmreningen hade jag inte drivkraften att överäta längre (vilket jag har gjort i flera år). Jag kunde faktiskt nöja mig med en bit godis. Eller t.o.m. inte känt för att äta. Det var en väldigt ny och annorlunda känsla. Så har jag inte reagerat vid mina vanliga fastor tidigare.

Jag förväntade mig inte alls att jag skulle reagera så. Men till min förvåning var jag inte konstant sugen på att stoppa något i munnen. Det borde ha att göra med att plack släpper från tarmväggen och kroppen därmed tar upp näring bättre. Överätningen har väl att göra med att kroppen skriker efter näring men tarmen kan inte ta upp det.

Man brukar säga att man behöver "tarmrena" totalt ca 30 dagar för att få bort allt plack. Självklart är det individuellt. Men jag ska i alla fall i nästa månad göra en kur till men lite längre den här gången.

Hoppfull
2009-04-17 19:08
#17

#16 Spännande! Hur länge höll du på den här gången? Så man ska fasta i 30 dagar alltså? Låter ganska tufft tycker jag…

Det hör även ihop med att du utrotar candida ur tarmen som ofta är boven till sötsug och märklig hunger.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
2009-04-18 13:18
#18

Har beställt Oxymax idag, vårstädning även inombords Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-04-19 13:23
#19

#18 Ja, jag har fått hem och käkar ph-kalk, det verkar ha samma effekt som oxymax  och liknande innehåll… det har i alla fall samma inverkan på min mage Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
2009-04-19 13:51
#20

#19 Mycke nytt får jag lära här, ph-kalk har jag inte testat, får väl bli nästa steg då Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Hoppfull
2009-04-19 13:55
#21

#19 Hehehe, det var nog korseett jag fick det ifrån… men det var så mycket billigare. En burk på drygt ett kilo kostade 220:- så nu kalkas kroppen på hög nivå här Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

maja33
2009-04-20 10:00
#22

Nej, jag fastade inte 30 dagar i sträck! Det hade varit tufft. Man tar lite åt gången, kanske 1-2 veckor. Så mycket/lite man vill. Det vara bara att man räknade med att det behövdes ca 30 dagar av tarmreningsdagar för att få bort tarmplacket från en normalt igenslaggad västerländsk tarm. Sedan behövs ju underhåll för att fortsätta hålla tarmen ren från plack.

Det där med candida kan säkert stämma! Jag visste inte att det hängde ihop med sötsug, men det är ju rimligt eftersom socker ger näring till candidan.

Hoppfull
2009-04-20 10:11
#23

#22 Aha då fattar jag Skrattande 30 dagar totalt alltså…

Jo sötsug och allmänt sug är en av candidans stora bomärken kan man säga. Det är väl även en anledning till att candida skapar sockerberoende vilket kan få förödande konsekvenser.

Hur underhåller man tarmen sen efteråt då?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

maja33
2009-04-21 12:58
#24

Intressant, alltid lär man sig nåt nytt. Glad Det var kul att få en konkret förklaring. Då är det ju nästan säkert att jag faktiskt hade candida i tarmen.

Man underhåller tarmen genom att helt enkelt upprepa tarmreningskuren en gång per år eller vartannat år. Det beror ju förstås på hur man sköter sin kost i övrigt.

Tarmrening har man ju använt sen gammalt inom bl.a. den ayurvediska traditionen så man har väl sett en vinst av att göra den regelbundet även innan vår västerländska raffinerade mat.

Hoppfull
2009-04-21 13:00
#25

#24 Det är ju sant! Jag har försökt köra en kur oxymax, som har ungefär samma effekt, en gång/år sedan jag behandlade min candida. I höstas glömde jag dock bort det och har faktiskt haft lite mer problem nu. Så nu käkar jag ph-kalken och hoppas att den har liknande effekt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: