Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Akupressur Akupunktur Alt medicin - djur Andligt Aromaterapi Ayurveda Balsam för själen Blogg trådar Egen erfarenhet av alt beh Fysioterapi/smärtlindring Gamla huskurer Gott och nyttigt - Receptsamling Healing Homeopati Husapotek/Huskurer Hälsokost - Kosttillskott Inredning/feng shui Klotterplanket Kreativa hantverkstråden :) Massagetekniker Musik till avkoppling Naturlig hudvård Off Topic Presentationer/medlemmar Qi Gong Temaveckor Tips & Trix Tävlingar Vår prunkande trädgård Våra djur Vårda själen Web shopen Yoga Zonterapi Öronakupunktur Örter Örtkosmetik Örtmediciner Övrigt Secondhand trådar Övningar Shamanism
Gamla huskurer

Klåda i örat

2008-02-05 02:14 #0 av: aussiemia

Hej alla!

Jag har ganska länge nu gått omkring med en gräslig klåda i ena örat. Eftersom vi bor i Australien så är min teori att det blivit för fuktigt av alla poolbad och värmen i övrigt. Jag hörde av någon att man kunde blanda tea tree oil med en annan typ av olja, tex olivolja och droppa i örat, men kommer inte ihåg hur mycket av varje. Min förhoppning är att någon kunnig här inne vet. Alla ingridienser finns tiom en sån där droppgrunka.

Anmäl
2008-02-05 11:01 #1 av: korseett

ta några droppar tea tree i en matsked olivolja, rör omkring och dutta med en tops försiktigt i örongången. Är det vätskande eksem i örat kan man ta lite ren tea tree på fuktat bomullstuss eller tops.

Kom ihåg att använda din röst i höstens val
Anmäl
2008-02-06 04:09 #2 av: aussiemia

Tusen tack f&ouml;r tipset!! Ska genast prova!<br />

Anmäl
2008-02-07 13:11 #3 av: nighttrain

Klåda kan vara svamp infektion!

mvh, N-train

Anmäl
2008-02-07 14:02 #4 av: Hoppfull

Mmmm, min klåda eller eksem som läkaren kallade det för, i ena örat kom av min candida vet jag idag. Läkaren gav mig kortisonsalva vilket är precis vad candidasvamparna vill ha att mumsa på och kunna föröka sig av. Teatree däremot är candidadödande så det är väldigt bra att använda.

Anmäl
2008-02-11 01:10 #5 av: abbis

eller öronljus som funkar på det mesta...min mor hade eksem i öronen som hon spolade och fick en massa cortison för...med öronljus så försvann detta besvär....se tråden om bihåleinflammation där jag beskriver effekten av en öronljusbehandling

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.