Annons:
Etikettövrigt
Läst 976 ggr
Magi-cat
2011-07-24 16:19

om attackerna på alternativmedicinen....

the Empire strikes back…..

Sanna Ehdin skriver i sin blogg om de alltmer besynnerliga attackerna på alternativmedicinen, allt i syfte att skrämma tillbaka folk till fållorna…..

Alltfler har börjat intressera sig för alternativ, överge den kemiska pillerindustrin och använda kosttillskott, örter och andra kostformer än de av Etablissemanget godkända.

Detta passerar naturligtvis inte obemärkt. Manl åter inte sin bästa mjölkko smita heller.

Läs Sanna Ehdins blogg: http://blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/attack_mot_alternativmedicinen


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
allhealing
2011-07-24 20:25
#1

När man använder sig av en hjärnhalva för att bevisa hur verkligheten ser ut och därmed helt tar avstånd från hur den andra hjärnhalvan uppfattar verkligheten, då är man ute på djupt vatten.

Dagens veteskapsmän borde ta sig en titt på vad det är som händer när information från vår omgivning når vår vänstra respektive högra hjärnhalva via vänster respektive höger prefontala cortex.

Dagens vetenskapliga verklighet baserar all sin kunskap enbart på den information som når vänster hjärna via vänstra prefontala cortex.

En världsbild som bygger på den verklighet som enbart den förståelse vår vänstra hjärnhalva uppfattar världen genom är inte en neutral världsbild.

Det är dags nu för de som kallar sig för vetenskapsmän att ta detta i beaktande när de framöver studerar verkligheten från mer än ett perspektiv.

Lyssna inte okritiskt på de som säger sig sitta inne med vetenskapliga bevis. Särskilt om dessa bevis enbart är baserade på observationer som enbart skett från vänster hjärnhalvas perspektiv.

Läs gärna mer om hur hjärnforskaren som fick en stroke kunde uppleva såväl det inlärda vetenskapliga perspektivet som det av vetenskapen som det verkar okända perspektivet som den andra hjärnhalvan förmår låta oss uppleva.

Länken hittar du på min hemsida här nedan. Hjärnforskaren heter Dr Jill Bolte Taylor.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Tride
2011-07-24 22:24
#2

TAck! Nu har jag lagt in en länk till Sannas blogg på min hemsida.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Schrödinges_get
2011-07-25 00:07
#3

Det var intressant :) Jag har aldrig förstått logiken bakom att man, ifall man är en naturlig varelse med en naturlig sjukdom, ska behandlas med konstgjorda kemikalier som det knappt finns en schans i hela universum att det kan existera naturligt (speciellt inte i så höga koncentrationer som de gör i ett piller). Jag har dessutom egna erfarenheter av hela svininfluensa köret. Alla i min klass tog vaccinet utom jag, hälften av klassen fick stanna hemma i minst fyra dagar pga biverkningar av vaccinet utom jag som fick stanna hemma i tre dagar pga svininfluensan. Jag kan då tillägga att jag brukar få stanna hemma ca dubbelt så länge när jag får en vanlig förkylning…

Jag är en get...

Tride
2011-07-25 10:17
#4

#1 Allhealing, jag har letat efter länken till texten om hjärnforskaren på din hemsida. Hittar den inte.Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Ians
2011-07-25 10:56
#5

Tack för länken till Sanna Ehdins blogg….jag slängde upp den på min FB sida.

Väl värd att sprida…

Har funderat lite grand på hur Friskare befolkning skulle ställa sig egentligen politiskt….För tänker de efter så Är det ju det optimala….

Mer människor som KAN jobba…mindre utgifter för sjukvård…etc etc

Så varför går de då på Big pharmas lobbing?….Jo för de stoppas förmåner i Deras fickor…som de inte vill mista!

Egoism helt enkelt!…..De vill inte slakta sin mest vinstgivande ko!

sen att folk är kroniskt sjuka och får sina liv förstörda….får väll falla under…"Lite svinn får man räkna med!"

speciellt nu när man inte ens behöver försörja svårt sjuka människor i mer än ett visst antal dagar heller!….

Nej upp till kamp för hälsofrihet…och val möjlighet för den enskilde individen!

för hade de alternativa metoderna varit så farliga som de påstår…så hade de inte motarbetat dem så kraftigt…

För då hade ju en större användning av dem gått Deras ärende…. och i förlängningen skapat nya användare av Big pharmas varor…när människor blev sjuka av kosttillskotten! …sjuka människor kräver ju medicin!

Nej…de motarbetar för de är rädda för att förlora sina kunder…för friska människor behöver inte medicin! Flört

Magi-cat
2011-07-25 14:21
#6

Bra skrivet Ians!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
allhealing
2011-07-25 22:31
#7

#4

titta under fliken: såhär arbetar jag

klicka på PFD dokumentet

sidan 2, högerspalten rad 8 & 9

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Tride
2011-07-25 22:37
#8

Tack! intressant läsing

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

allhealing
2011-07-25 23:08
#9

#8

Tack för ditt beröm. Jag har lagt många nätter bakom mig för att formulera orden i rätt ordning.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[grinda]
2011-07-26 09:43
#10

Jag har stor respekt för Sanna Ehdin. Hon har fått ta stryk från läkemedelindustrins hantlangare - men hon håller sitt ljus stadigt i hand.

Tack å lov att det finns modiga ärliga människor som inte låter sig skrämmas.

Tride
2011-07-26 11:17
#11

Hon tillhör de viktiga ikonerna. Jag har svårt att förstå den mentala brutalitet hon utsätts för av människor som saknar känsla för respekt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[grinda]
2011-07-26 11:31
#12

Hon är ett hot mot industrin. Och industrins har sina välbetalda lobbyister och organiserade "skeptiker" som kör sin taktik (vi alla känner till). Sen tillkommer "vanligt" folk som automatiskt ska hänga på  de "tuffa" killarnas agenda och mobba den som vågar gå sin egen väg.

Tride
2011-07-26 11:48
#13

Jovisst. Det där är ju en analys och en beskrivning av läget.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: