Annons:
Etikettalternativmedicin-djur
Läst 3991 ggr
Annavw
2011-11-28 17:08

Aloevera dunk till häst?

Jag säljer Aloeveraprodukter från Forever.. Flera kunder har frågat om det är bra att ge Alovera till häst. Jag tänker mest på att Aloen stabiliserar ph värdet hos människor och vi har ju inte samma ph värde som hästen… Hur tänker ni om det? Sen tänkte jag på överviktiga hästar och fånghästar, eftersom Aloeveran innehåller fruktsocker så tänker inte jag rekomendera det, har jag fel?

Jag kan däremot rekomendera de utvärtes produkterna.. Veterynary formula och propolis på Mugg fungerar superbra! och heatlotion på ömma muskler…

http://annavw.bloggplatsen.se/

Annons:
chik
2011-11-29 07:00
#1

Du tänker helt rätt..

Det som vi människor kan äta.Kan vara skadligt för djur.

Så bra tänkt…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tuva-Lena
2011-11-29 09:07
#2

Så bra att vi har experter här inne, för jag är inte heller säker. Däremot så fungerar vi fysiologiskt olika, djur och människor. Utom grisar då får man förmoda eftersom vi är som tvillingar när det gäller kroppsliga funktioner..Tungan ute

Chik, kul att se dig - var har du hållit hus ..?Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

chik
2011-11-29 09:13
#3

Tack tuva..

har lärt mig att det som jag tror tycker kan ge skador på mina djur…Där av skall man heldre låta bli o ge..Tycker jag…

Finer dag..

Ja du Grisar o vi är ju så lika..O dom Äter jag.Gråter

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annavw
2011-12-03 17:35
#4

Då är jag inte helt ute och cyklar i mina funderingar Skrattande

jeanette.tibbs
2013-01-27 14:00
#5

Du kan ge hästen Aloe Vera. I alla fall den från FLP, både utvändigt som invändigt faktiskt. Vidare så är det viktigt att sära på olika sockerarter. Det är en väldig skillnad på socker på en donut och socker från "grönriket". Håll dig borta från raffinerat socker.

Upp till toppen
Annons: