Annons:
Etikettövrigt
Läst 1944 ggr
Tuva-Lena
12/7/11, 10:45 PM

Uppmaning till Botoxföretagen!

Gå in på den här länken och skicka iväg en uppmaning till dom företag som använder djurförsök vid sina Botoxtester! Det går att använda celltester istället och då slipper tusentals oskyldiga djur lida för vår fåfängas skull.

Jag tittade på Kalla Fakta på TV 4 ikväll och blev bedrövad över dessa s k LD50-tester, som dödar ett stort antal oskydiga djur..Gråter

Fylll bara i ditt namn och din epostadress, själva mejlet är redan ifyllt, och klicka på "skicka"

Upphör med djurförsöken

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
12/7/11, 10:53 PM
#1

..och dom djur som inte dör direkt av testet - tar man ihjäl med koloxid.. Botox är som bekant ett nervgift, det användes flitigt under 2.a världskriget. Endast ett snapsglas räcker för att ta död på hela Sveriges befolkning.. ja, då förstår ni hur giftigt det är.. Fy fasen, det är ruggigt. Rynkar på näsan

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

MaMaMade
12/8/11, 8:05 AM
#2

Gråter Skrikandes

shigne
12/8/11, 8:15 AM
#3

Knyckte länken och inlägget i #1 - la ut det på min sida på Facebook!

Hoppas det var okej? Bara texten, inga namn etc.

Magi-cat
12/8/11, 8:48 AM
#4

TACK!! Ju mer det sprids desto bättre!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tuva-Lena
12/8/11, 10:12 AM
#5

Klart du får knycka länken shigne! Kyss

Jag är helt inne på din linje Magi! Ärligt talat så fick jag gå ut ur TV-rummet stundvis, jag skäms så oerhört inför dom oskyldiga djuren och fattar inte hur man kan behandla levande varelser på det viset.

Redan på 80-talet, när jag läste vid U-sala universitet, så kom en docent och föröskte värva oss studenter till sitt projekt; att medverka till ett stopp av djurförsöken och istället använda odlingar av celler. Gissa om han blev illa sedd bland de övriga akademikerna..? Det handlar ofta om att inte våga höja rösten, tror jag, för säkert är det många forskare som hellre föredrar celltester. Men tänk er grupptrycket! Den som höjer rösten anses nog som oseriös i dom kretsarna, och den som "sätter käppar i hjulet för framåtskridandet" inom forskningen. Det är ju tvärt om, det är ju dom som får forskningen att gå framåt!Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
12/8/11, 2:11 PM
#6

Har inte kollat men tycker att det är sjukt att använda inom skönhetsindustrin. MEN! Det är till mycket god hjälp vid cp-skada för att hjälpa till att få muskler att slappna av och ges även till personer med mycket svår migrän.

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Magi-cat
12/10/11, 1:52 PM
#7

#6 enligt Forska utan djurförsök tas det nu fram metoder utan att djur behöver plågas. Utan protester hade det inte varit möjligt, antagligen.

Tuvan: Den som höjer rösten anses nog som oseriös i dom kretsarna, och den som "sätter käppar i hjulet för framåtskridandet" inom forskningen. Det är ju tvärt om, det är ju dom som får forskningen att gå framåt!Foten i munnen

Instämmer helt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

LottaO
12/10/11, 5:12 PM
#8

#7 Vad bra! Sjukt att vilja spruta in det i ansiktet!

Dansa kan man alltid göra!

shigne
12/11/11, 7:29 PM
#9

Läste någonstans att användning av Botox går ner i ålder ganska snabbt numera - USA finns det småtjejer på 10-11 år som kontinuerligt använder Botox med föräldrars tillåtelse.

Man kan ju undra hur "vackra" de barnen blir i vuxen ålder, samt vilka biverkningar de fått…

Det är för jävligt helt enkelt!!!

Carnosa
12/18/11, 9:56 PM
#10

Skrivit på och lagt ut på min facebook. Förstår inte varför djuren ska behöva lida pga våra galenskaperSkrikandes

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Luisa
12/18/11, 10:14 PM
#11

Jag lånar länken och lägger upp på de övriga iFokus djur saiterna :)

Helt sjukt att djur plågas för något som är så onödigt -.- >:-(

[Surina]
12/18/11, 11:09 PM
#12

#12

Lånar länken och sprider på facebook och andra sidor !!!

Mascott
12/19/11, 12:34 AM
#13

Kan du skriva dom igen här så ska jag hjälpa er att sprida denna info.

Annons:
Suskiv
12/19/11, 6:50 AM
#14

Jag lär väl bli lynchad nu, men djurförsök behövs faktiskt. Visst kan man göra mycket försök på cellnivå och det är också den första delen av tesning som görs på cellnivå men sen behöver man testa på hela kroppen. På cellnivå kan du inte se om ämnet skulle påverka fosterutveckling, minne, utveckla cancertumörer, påverkar andning och liknande saker.

Självklart ska testdjuren ha det så bra som möjligt. De ska ha stora burar med aktiviteter, bra foder och så bra omvårdnad som möjligt. Tesning ska ske med djurets välbefinnande i centrum och är testerna smärtsamma så ska djuret få smärtlindring och lugnande vid behov. Avlivning av testdjur ska ske snabbt och så stressfritt som möjligt.

Alla som sitter här har använt mediciner som är framtestade på djur. Igen av oss skulle vilja chansa med att använda en medicin som inte är testad på djur. Ingen vill se fler katastrofer i stilen med Neurosedyn-skandalen och för att slippa fler sånna skandaler så måste ämnet testas på djur (och senare även på människor) innan det släpps på marknaden.

När det kommer till botox så verkar de flesta tro att det endast används för att ta bort rynkor, så är det inte. Den används vid flera sjukdomstillstånd och utan djurtester hade man inte vetat hur ämnet fungerade och utan djurtester hade man inte kunnat forska fram vilka doser som är säkra.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Magi-cat
12/19/11, 9:00 AM
#15

Suskiv. neurosedyn-skandalen inträffade inte i frånvaro av djurförsök. Den inträffade trots djurförsök.

Det visar att djurförsök inte är en säker metod att få fram medel och ämnen säkra för människor.

Likadant är det med mängder av mediciner, testade enligt standard i djurförsök, som måste dras in varje pga att de ger för grava biverkningar, skador och i en del fall dödsfall.

Djurförsök är alltså inte, upprepar det igen, en säker metod att få säkra mediciner.

Du har helt rätt i att allt eller det mesta som används är djurtestat.

Dmurtestning används ofta som en slags garantistämpel, något man kan sätta dit som att det här ämnet är säkert, "godkänt…..inga biverkningar vid angiven dosering" osv - men det står inte att en massa djur fått sätta livet till. Varför? Kanske folk skulle tänka efter en eller två gånger om de får all information.

Tidigare i historien har forskarna formligen frossat i djurförsök. Och jag lovar - ingen av er vill ha en närmare beskrivning av dem.

Numera behövs inte dessa djurförsök. Vi har datorsimuleringar, vi har cellodlingar.

Och - många/de flesta av de prylar som djurförsöken används för, behövs faktiskt inte. Och särksilt inte till priset av alla de djur som måste sätta livet till.

När jag läste försöksdjursteknik för en 30 år sedan pratade man också om hur viktigt det var att djuren hade det "bra" (vilket ju är ytterst relativt i de här sammanhangen), det fanns regler för burstorlekar, skötsel osv. När vi sedan kom ut i praktiken visade det sig att tillämpningen av reglerna var mycket flexibel, för att uttrycka det milt. De värsta försöken, inom t.ex. det militära, var ändå hemliga, utan insyn.

Tyvärr verkar förhållandena för försöksdjuren inte ha blivit påfallande bättre sedan dess, även om mycket gjorts, tack och lov. Min erfarenhet är att det är något man tröstar sig eller andra med för att få en acceptans av hela verksamheten med försöksdjur, att djuren skulle ha det "bra".

Det enda raka är att ersätta dem, snarast. Samt upplysning i frågan.

Se gärna www.forskautandjurforsok.se

Min egen uppfattning är dessutom att djurförsök är så oetiskt att det är ovärdigt av människor att använda sig av dem. Inget gott kan i längden komma ut av att plåga andra varelser.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

bambiiii
12/19/11, 2:31 PM
#16

Jag har skrivit ut,lagt på pappas jobb,iskolan på facebook.se och allting om det här,DJUREN MÅSTE RÄDDAS

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

MimmiH
12/19/11, 5:36 PM
#17

Superbra, Tuva-Lena - jag har skrivit under. Jag kommer att sprida denna info och länk.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Tride
12/19/11, 11:13 PM
#18

Har skrivit under

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: