Annons:
Etikettandligt-shamanism
Läst 2642 ggr
mayolica
4/18/12, 11:51 PM

Vad är ljuset ?

GÅ MOT LJUSET  Den frasen har nog dom flesta hört någon gång, men är det någon som har funderat på vad ljuset kan vara? Om det finns något sådant ställe. En plats dit andar kommer till när, eller om dom hittar hem?

Kan det vara så att vissa andar behöver få hjälp av medium för att dom har kommit vilse,att dom inte förstår att dom ska gå mot ljuset eller sitter fast någonstans mellan vår värld och andevärlden?

Eller kan ljuset finnas överallt?  Det kanske inte är någon särskild plats utan mer som ett tillstånd vi kan vara i här och nu,en energifrekvens? Du kanske är i ljuset just nu? eller har varit i ljuset någon gång i livet?

Vad tror du att ljuset kan vara?

~ mayolica ~

Annons:
MaMaMade
4/19/12, 8:10 AM
#1

Ett harmoniskt tillstånd tycker jag passade in bäst…

En slags annan dimension…lite av Nirvana-tänket; man hittar inte dit hur lätt som helst sas, därav andar som "fastnar" kvar efter döden. Svårt att förklara men alla är välkomna dit men om man är rädd, orolig för ngn som är kvar, är starkt bunden till ngt här så "ser" man inte ljuset.

Ungefär så tänker jag mig det…

shigne
4/19/12, 8:11 AM
#2

Jag har faktiskt inte reflekterat över VAD det är, men att det finns något sånt, det tror jag på!

Jag röstade på "Ljuset är stället att hitta hem till i andevärlden", bara för att det kändes som om det passade bäst för vad jag tror på!

Elpida
4/19/12, 8:29 AM
#3

Jag tror att ljuset är andevärlden, jag tror däremot inte att vi fastnar. Däremot tror jag att en del andar har svårt att släppa jordelivet, att det inte känner sig färdiga med sin uppgift. Det kanske då är svårare att släppa taget och gå vidare i andevärlden. För mig är det inte helt omöjligt att det finns olika "steg" i andevärlden oxå, ungefär som Nirvanatänket. Man kanske behöver lära sig några läxor innan man kommer till "slutstation", och slutstation innebär att du inte behöver återfödas, där har du ett högt utvecklat medvetande och kan bli fantastiska guider åt oss andra stackare här nere som behöver hjälpFlört-

På ett ungefär… något sådant… Det allra mest spännande är faktiskt att hur mycket vi än tror och spekulerar.. och en del påstår sig absolut ha rätt.. så får vi inte veta förrän vi kliver över… och sen hinner vi väl glömma det till nästa gång vi ska tillbaka igenTungan ute

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
4/19/12, 10:18 AM
#4

Jag tror att "ljuset" är ett harmoniskt tillstånd. Varför vi kallar det andevärlden beror helt enkelt på att vi måste förenkla det vi menar med "andra sidan", för att dom som inte är införstådda med tankegången skall förstå att det är en annan existens.. Andarna/själarna finns runt omkring oss, lever med oss och verkar med oss hela tiden - här och nu fast på en annan frekvensnivå.  Det är som med laserljuset som vi inte kan uppfatta med våra ögon, just för att det ligger på en högre frekvens - lika fullt så finns det där.

Så tror jag.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
4/19/12, 11:38 AM
#5

Helt olika världar .. jag vet inte. Jag tror mer på parallella världar med väldigt tunna skikt emellan..

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
4/19/12, 12:38 PM
#6

Jag tror inte på några "världar" alls, vi umgås hela tiden men har olika sätt att förmedla oss med. Om vi skall kunna "känna av",  eller uppfatta, andarna så måste vi ställa in oss på den frekvens där dom verkar, d v s använda det vi kallar " vårt sjätte sinne". Detsamma gäller för alla väsen som finns i vår natur.

Det finns olika sätt att se på det där och ingen har rätt eller fel egentligen, men jag som "naturmagiker" eller kort o gott häxa, tror att alla väsen ingår i en gemensam "värld", där alla har en uppgift att fylla för att upprätthålla balansen i universum. Sedan kan man kalla det "andar", livskraft, qi eller gudomlig kraft, syftet är ändå detsamma - att upprätthålla en ordning som följer naturlagarna. "Andarna" i det här fallet har som uppgift att vägleda oss, så att vårt väsen harmonierar med den yttre omgivningen, och med oss själva - vårt inre, eller moder jord - eftersom det är henne vi lever med för närvarande.Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Elpida
4/19/12, 12:56 PM
#7

Världar eller energifrekvenser… för mig är det lite olika ord på samma sak. Jag har ingen bild av hur det ser ut när vi går över.. och jag har egentligen inget behov av att veta heller. För mig är vi alla del av en stor helhet och det viktigaste är ju där vi är, här och nu, och den uppgift vi har fått. Tids nog får vi alla se FlörtGlad.

Min pappa är inte religiös öht men är uppvuxen i ett högst religiöst hem (farfar är pensionerad pastor) och han resonerar som så: "Om man gör sitt allra bästa hela tiden för att vara en god människa, stå för sina misstag och försöka göra världen lite bättre, då spelar det ingen roll vad som händer sedan. Då har jag iaf försökt mitt bästa."

Det ska tilläggas att han verkligen gjort stora misstag här i livet oxå, men han har jobbat hårt de senaste åren på att gottgöra det. Det betyder att han lärt sig en av sina läxor… i detta jordelivetSkrattande.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
4/19/12, 1:46 PM
#8

jag valde nr 4 .  Jag tror att vi kan vara i ljuset även nu när vi lever här i vår värld ibland.

Jag tror ungefär som Tuvan beskriver att allt finns överallt samtidigt här o nu i  olika frekvenser. Det är så jag tror o tänker i första hand.

Men jag tror samtidigt att alla dom övriga alterativen oxå är rätt,att det finns plats för att allt kan existera samtidigt. Jag tror att det blir vad vi själva gör det till,det är det enda sättet för mej att få ihop det. Att tro på att allt är möjligt och rätt,för annars skulle det betyda att det finns många människor tror fel?

En som är kristen och har mött Jesus beskriver det på ett sätt,det måste väll vara lika riktigt som alla andevärldar, änglar, tomtar och allt annat? Därför tror jag att allt finns,alla världar och allt som människor tror eller har trott på.  Smtidigt tror jag att allt är ett. En stor energi i olika energifrekvenser där vi alla är en del av helheten utan att tid och avstånd finns.

~ mayolica ~

MaMaMade
4/19/12, 2:03 PM
#9

Som ni säger så ser jag det också; andra världar/andra dimensioner…egentligen ord som beskriver samma sak, utformningen av dem är ju personlig eftersom…som ni säger: inget egentligen vet o det kommer en dag *när* vi får veta.

Om jag tror att en tomte är en ängel så är den det…rätt el fel…vem kan säga? Min övertygelse är att allt är energi…alltså är vi inte fasta…tid o rum har egentligen ingen betydelse för ngt som inte är fast o finns därmed inte…alltså är allt bilder som enbart hjälper oss att försöka förstå det ofattbara (Bibeln är ju ett strålande exempel) o eftersom alla har *sin* fantasi o *sitt* sätt att föreställa sig uppstår alla dessa liknelser med ord som man tolkar olika.

Omständligt…ja…! Skrattande

Elpida
4/19/12, 3:07 PM
#10

Bra inlägg Mama!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

iMrtin
1/8/14, 11:32 PM
#11

svarade 1:an men tror att man först kommer till andevärlden sedan kan man hitta ljuset. alla gör det till slut för det har Jesus lovat men varför komma sist till  himlarna?.


Tuva-Lena
1/9/14, 10:51 AM
#12

Jag följer med spänning ett dokumentärprogram på History channel, tror jag det är, om inte Discovery för dom visar ofta såna här program parallellt..

Där framför man en teori om att vi färdas vidare, fast till andra solsystem efter döden.. Man har hittat "bevis" som visar att varelser från andra världar har besökt oss för tusentals år sedan, i syfte att "befolka" jorden. Enligt den teorin skulle vi alltså vara ättlingar efter dessa utomjordingar!

Den starkt lysande stjärnan över Betlehem förklarar man med att det vara en meteorit herdarna såg. När Moses kallades upp till samtal med Gud och återkom efter 40 dagar med de berömda Mosetavlorna, så framför man teorin om att det var ett rymdskepp han vistades i under den tiden. Utomjordingarna gav oss dessa levnadsregler för att vi skulle skapa en fredlig och harmonisk värld för alla levande varelser på jorden. ( Ja vad vet man, kanske finns det parallella världar..?)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Indiania
1/9/14, 11:16 AM
#13

Jag valde nr 4 för jag tycker att vi själva kan påverka att vi är i ljuset oavsett var vi är.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
szirius
1/9/14, 5:21 PM
#14

#12 Tuvis, kan du inte kolla vad programmet heter exakt? Låter intressant🙂

Ians
1/9/14, 5:38 PM
#15

pyss på nosen szirius! 😍

szirius
1/9/14, 6:16 PM
#16

pyss tillbaks🤗🌺

Pagan
1/9/14, 9:20 PM
#17

4. ljuset är ett harmoniskt tillstånd finns överallt ingen plats.

Men kanske jag är en romantiker?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: