Annons:
Etiketttips
Läst 2462 ggr
Tuva-Lena
2013-01-11 14:18

Curcumin sänker kolesterolhalten!

Men varför inte skriva "Gurkmeja sänker kolsterolhalten" istället?

Curcumin ingår i Gurkmeja, alltså skulle man lika gärna kunna ta en tesked av det varje dag. Måste säga att jag gillar INTE den här sortens marknadsföring!

Om curcumin

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
LottaO
2013-01-11 23:53
#1

Vet inte om jag skulle klara Gurkmeja i pulverform på det sättet men jag förstår vad du menar. Blir alltid skeptisk till den typen av reklam. Sedan ifrågasätter jag ju vikten av att sänka kolesterolet. Har ni läst kolesterolmyten av Uffe Ravnskov (kortvarianten) http://www.matfusket.com/2010/12/18/ravnskovs-9-punkter-om-kolesterolmyten/ annars sök!

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-01-12 03:14
#2

Man får en känsla av att säljaren inte vill framhålla gurkmejans egenskaper utan sälja sina kapslar. Och vill få det att framstå som något Helt annat, Gurkmeja går ju att köpa som pulver som sagt. …till ett helt annat pris!

Volito
2013-01-12 09:38
#3

Äter Gurkmeja 1 t-skd om dagan ung 1 år nu, men man borde äte 1 matsked igentligen.

Man vänjer sig med smaken på pulvret (men varge inköp smakar lite annorlunda) om blandar tex i apelsinjuice.

Köper på råvarubutiken en som är ekologiskt och råkvalité.

Tuva-Lena
2013-01-12 11:53
#4

Jag var ute efter exakt det du tar upp Ians, att man kan köpa samma curcumin till ett billigare pris om man köper vanlig hederlig Gurkmeja istället.

Intressant det du berättar Lotta! Ska gå in och läsa om det där när jag får tid.Obestämd

Jag har problem med magen och Gurkmeja. Tål inte den där starka kryddan utan att magen gör uppror, strakt uppror dessutom. Nu äter jag bockhornsklöver för mina eksem, en krydda som påminner lite om Gurkmeja och ingår i currykryddan, och tänk att jag har klarat mig den här vintern - *peppar peppar* - från eksemen! Håret växer så det knakar också, till o med ögonfransarna har fått tillbaka sin forna längd..!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2013-01-12 12:55
#5

Bockhornsklöver! Det låter intressant Tuvan….måste kolla upp den!

Upp till toppen
Annons: