Annons:
Etikettalternativmedicin-djur
Läst 3407 ggr
tarotlasse
2013-07-16 20:09

Tankeställare !

Det är en mycket märklig värld vi lever i. 

Vi går till alternativ frisören för att undvika den farliga vätecyperoxiden sedan går vi  hem och stoppar i oss ett naturläkemedel/kosttillskott som innehåller vätecyperoxid.   

Vi är rädda för att få det i håret men stoppa det i munnen och svälja det är vi inte rädda för.  

Vi köper juicer för 800 kr litern för det är naturligt och är bra för hälsan och ska bota cancer.  

Men vi reagerar  inte på att en naturlig juice har en hållbarhet på 2 år. Vilken naturlig fruktjuice håller i 2 år?

Eller så köper vi mirakel vatten för tusentals kronor för  att det ska bota alla världens sjukdommar. 

Som visat sig vara helt vanligt vatten med koksalt och klorin. 

Detta köper vi för att vi inte litar på läkemedels industrin. 

Ja vi människor är några väldigt märkliga varelser får jag säga. 

Lasse

Annons:
tarotlasse
2013-07-16 20:33
#1

Jag har under fler år arbetat med alternativ vård och även varit  återförsäljare för naturläkemedel. 

Jag blir bara mer och mer bedrövad och ledsen över vad som sker med alternativ medicinen idag.

Dagligen kommer det rapporter om farliga naturläkemedel och kosttillskott. 

Både förra veckan och i dag larmar livsmedelsverket om kosttillskott med extremt höga halter arsenik.  En daglig dos är 50% av en dödlig dos. 

En daglig dos kan ge ge enorma skador på vår kropp och detta rekomenderas  som kost tillskott till barn.

Dessutom översteg det långt över gränsvärderna när det gällde både kvicksilver och bly.

Sverige har de liberalaste lagarna i världen när det gäller naturläkemedel/ kosttillskott så  det är inte konstigt att de farliga preparaten som stoppas i övriga världen hamnar i Sverige.

För enligt Svensk lag kan det  bara förbjudas lokalt 

Detta skadar hela alternativårds branchen ska det gå så långt att all alternativ vårds förbjuds på grund av allt lurendrejeri. 

Det är på tiden att vi själva reagerar  och gör något innan vi blir totalt överkörda av myndigheterna. 

Det är inte vi som är bovarna men  det är vi som kommer få lida för det. 

Lasse

[Starman]
2013-07-16 23:22
#2

Som jag har förstått det så verkar merparten av människor som köper alternativbehandlingar vilja vara så märkvärdiga och speciella (icke-konformativa) som möjligt. Pretentioner staplas på varandra inom den alternativa världen.

Inte så konstigt att det finns så många lurendrejare inom er värld, egentligen, med tanke på att ni hela tiden verkar leta efter det som får er att framstå som mest esoteriska.

Det är ju bara som lurendrejare att hitta på vad för dumt strunt som helst, ju mindre verklighetskoppling påståendena har desto mer djupa och sanna uppfattas de av alternativvurmare.

[Starman]
2013-07-16 23:28
#3

Det jag menar är att det är "ni själva" med "er" okritiska inställning till fantastiska påståenden, som skapar grogrunden för den charlatanism som er värld präglas av.

tarotlasse
2013-07-16 23:59
#4

#3 

Där har du fel den enda lagstiftning som finns i Sverige om alternativ medicin är att vi inte får påstå något som inte är vetenskapligt bevisat. Den enda lagen som kan fälla ett naturläkemedel. 

Men  den får innehålla extrema halter arsenik eller som i maj kost tillskottet med 5 olika amfetamin preparat det är fullt tillåtet.  enligt Svensk lag bara vi inte påstår att det hjälper mot något de inte är vetenskapligt bevisat för. 

Visserligen förbjöd häslovårdsnämden i de flesta kommuner detta kost tillskott. 

Men  i Malmö ställde en butik in en dator så man kunde beställa kosttillskotte på datorn hämta det i kassan och betala.  Då kunde inte Hälsovårdsnämden stoppa försäljningen. Inte heller polisen kunde stoppa försäljningen för var ett registrerat kost tillskott och det finns inga lagar på vad det får innehålla eller inte så fullt lagligt i Sverige bara det är registrerat kosttillskott eller naturläkemedel. 

Men som sagt vad jag får inte påstå  att det är upppiggande om inte denna  enskilda produkt är vetenskapligt  bevisad att den är det .  Svensk lagstiftning i ett nötskal men påstår jag ngt som inte är vetenskapligt bevisat ja då kommer polisen och tar mig.  

Så din kunskap i ämnet  är tydligen obefintlig vad jag kan se. 

Lasse

[Starman]
2013-07-17 00:23
#5

#4

Din förmåga att förstå vari poängen med mina inlägg låg är tydligen obefintlig.

Tuva-Lena
2013-07-17 00:40
#6

Starman, hade ditt argument varit mer genomtänkt än att påstå att, och jag citerar:

"Som jag har förstått det så verkar merparten av människor som köper alternativbehandlingar vilja vara så märkvärdiga och speciella (icke-konformativa) som möjligt. Pretentioner staplas på varandra inom den alternativa världen.

Inte så konstigt att det finns så många lurendrejare inom er värld, egentligen, med tanke på att ni hela tiden verkar leta efter det som får er att framstå som mest esoteriska."

Inte konstigt heller, får väl jag tillägga då, att du har den uppfattning som du har om alternativ medicin, då du anser att det är på grund av man inte vill vara "som alla andra", som man söker sig till alternativ medicin.

Du får ursäkta, men nog trodde jag att du hade bättre omdöme än så. Kanske är svaret så enkelt som att man INTE får den hjälp man förväntar sig inom den traditionella vården..? Eller, att samhället har glömt bort en viktig del av vårdarbetet - empatin, kontakten, närheten, omtanken, det vill säga det holistiska tankesättet i vården som är en LIKA viktig del i processen att göra en människa frisk . Det finns oändligt många andra sätt att sticka ut från mängden på, och framför allt bekvämare, än att välja den form av medicin som samhället och människor som du förkastar.

Jag kan ändå till viss del hålla med tarotlasse i hans inlägg, om att den alternativa medicinen behöver en rejäl sanering. Numera kan både kreti och pleti titulera sig terapeut utan att ha den minsta kunskap om hur människokroppen eller vårt psyke fungerar.

Det är också därför, antar jag, som människor som du Starman endast ser de negativa följderna av dessa terapiformer. Man sväljer ALLT utan att kritiskt granska vad som sägs om produkterna/terapiformerna. Det sunda förnuftet får ge vika för aggressiv reklam…

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
2013-07-17 14:50
#7

Starman varnar dig Ett sådant inlägg till, där du dissar de som skriver här inne och tror på alternativa behandlingar. Och Ut åker du!

Att branschen behöver saneras är en sak, och det kan du vara med och diskutera! Men att ge sig på människor och de som skriver här i synnerhet är inte ok!

Det är inte En gång som du i omskrivande ordalag  kallat oss för idioter! Nu får det vara nog! Kom nu inte med tolknings diskussionen, och att man skall tolka det som skrivs som gott. Det finns inga tvivel om vad du menar i dina inlägg. 

**Inte så konstigt att det finns så många lurendrejare inom er värld, egentligen, med tanke på att ni hela tiden verkar leta efter det som får er att framstå som mest esoteriska.
**

Det är ju bara som lurendrejare att hitta på vad för dumt strunt som helst, ju mindre verklighetskoppling påståendena har desto mer djupa och sanna uppfattas de av alternativvurmare.

Dessutom bestämmer Jag hur jag tolkar dina inlägg utifrån en ganska lång erfarenhet nu av dina metoder! Detta är vår sajt och vi har rätt att stänga av dem vi vill, om vi finner att en person gång på gång är inne och hånar, och redigera som vi vill!

Fråga dig istället vad det är för fel på vården, och de sk skolmedicinerna när människor söker svaren i alternativ metoder gång på gång, för att de inte får den hjälp de behöver.

Dessutom kan man nog ganska generellt säga, att fler får hjälp av de alternativa metoderna, än de som skadas av dem.

[Starman]
2013-07-17 14:57
#8

Jag har nog tolkningsföreträde i det jag skriver.

Jag menade precis det jag skrev.

Det är inte konstigt att lurendrejare drar nytta av er godtrogenhet och okritiska inställning till fantastiska påståenden. Er godtrogenhet kanske kommer ur att ni inte har lärt er tänka kritiskt och vara källkritiska, eller så kommer den ur desperation. I vilket fall är det inte så konstigt att det är vanligt med charlatanism inom er värld.

[Starman]
2013-07-17 15:01
#9

"Dessutom kan man nog ganska generellt säga, att fler får hjälp av de alternativa metoderna, än de som skadas av dem."

Belägg för det påståendet, tack.

tarotlasse
2013-07-17 15:32
#10

# 9

Ca 75% av de nya  läkemedelen som släpps ut på marknaden  är naturläkemedel  det säger rätt så mycket tycker jag. 

en av mina tidigare elever jobbar som produkt utvecklare på ett läkemedels bolag och det är just naturläkemedlen man tittar på.  

Mer och mer naturläkemdels licienseras av läkemedels industrin och klassas som läkemedel o tas  då ur sortimentet från alternativ medicinen och de får ensam rätten på det. 

Det jag tidigare köpte i Hälsokost affären som naturläkemedel får jag idag gå till läkaren och få utskrivet på recept. 

Dessutom så går det inte genom högkostnads skyddet och finns inget annat läkemedel som fungerar. 

Så läkemedels industrin ja de har i alla fall tänkt till. 

En enorm penning ko för läkemedels industrin. 

De mest utskrivna läkemdlen i dag är skrämmande nog antidepresiva  De flesta antidepresiva läkemedlen i dag är rena naturläkemedel 100% seratolin som såldes i hälskost affärerna tidigare.

Stevia växten har de flesta hört talas som  alternativt sötnings medel- 

Men få vet om att de mesta av Stevian som skördas går till läkemedel  för de man tillverkar insulinet av. 

Så finns hur mycket vetenskaplig forskning som helst på att alternativ medicinen är effektiva behandlings metoder. 

Vilket läkemedels indistrin tar in liciensierar det för att få ensam rätt och tjäna pengar på det. 

Så naturläkemedel/alternativ medicin tas över mer och mer av läkemdels industrin  är väl fakta nog att det hjälper folk. 

Lasse

Ians
2013-07-17 22:44
#11

#8 Där har du fel Starman, här inne är det Vi som har tolkningsföreträde. Det som tolkas som stötande av Mig och min Medarbetare, samt av våra trogna medlemmar är stötande. Speciellt  då det är skrivet av en som gästspelar av och till, och då mest sprider dynga runt sig, Du får nog allt ta och förklara vad du menar om det du skrev inte skall tolkas som just det som skrevs.

****Inte så konstigt att det finns så många lurendrejare inom er värld, egentligen, med tanke på att**  ni hela tiden verkar leta efter det som får er att framstå som mest esoteriska.
**

Det är ju bara som lurendrejare att hitta på vad för dumt strunt som helst, ju mindre verklighetskoppling påståendena har desto mer djupa och sanna uppfattas de av alternativvurmare. ******

Denna typ av ordsvängning får de vettiga tankar som du har att komma i skymundan, många gånger. Man Får ha åsikter om riktigheten i behandlingar och preparat, vitaminer och tillskott, här. Men alla insinuationer om dem som tror på alternativa behandlingar lämnas därhän from Nu!

[Starman]
2013-07-21 17:50
#12

#11

"Men alla insinuationer om dem som tror på alternativa behandlingar lämnas därhän from Nu!"

Du kanske ska ta bort hela den här tråden då, i konsekvensens namn?

Eftersom ämnet är just "de som tror".

Eller..? För du kan faktiskt inte ha det på båda sätten samtidigt.

tarotlasse
2013-07-21 19:36
#13

#12 

Ja och det är tyvärr bara att acceptera att det är så. 

Det är administratörerna som helt och hållet själva som bestämmer vad som får diskuteras o vad som inte får diskuteras och inget varken du eller jag kan styra. 

Jag personligen tycker att man kan få diskutera och ha skilda åsikter i ett ämne även om det är åsikter som förnekar forumets värderingar. Så länge man håller sig till ämnet , Svensk klagstiftning och inte går till personangrepp. 

Jag har själv blivit avstängd från vissa forum här inne på I fokus eftersom jag inte delat administratörenas åsikt. 

Vilket jag kan tycka är fel  och är cencur men inget jag kan påverka överhuvudtaget för administratörerna som själva avgör detta inte du eller jag. 

Adminstratörerna är även ansvariga utgivare enligt tryckfirhets lagen och kan dömmas till böter eller fängelse för det du och jag skriver här inne. 

Oavsett vem som skrivit ett inlägg bryter det mot lagen så Har jag skrivit något som inte är tillåtet och som är olagligt är det inte jag som döms för det utan det är administartören som är ansvarig utgivare som döms. 

Förra året var det en forum administratör som blev dömd till 2 månaders  fängelse för ett inlägg som en person ansåg vara kränkande.  Den som skrev inlägget dömdes inte för inlägget utan administartören som fick detta fängelse straff. 

En annan administatör på  främlings fientligt forum forum blev dömd till fängelse för hets mot folk grupp.

För ett flertal inlägg som var skrivna av andra personer. Men administatören för forumet som är juridiskt ansvarig för precis allt som skrivs på forumet. 

Så har full förståelse om en administratör är försiktig och tar bort eller redigerar inlägg elelr stänger av personer från forumet. 

För administatören som är ansvarig för både mina dina och alla andra inlägg som skrives här inne.

Inte jag eller du som blir åtalade om vi gör något fel här utan det är adminstatören så respektera adminstratörens beslut. 

För de har ett oerhört ansvar och riskerar även att bli åtalade för saker andra personer skriver. 

Oavsett vad du eller jag tycker är fel och vad som är censur eller inte så får vi ändå respektera det admin beslutar om vad som skrivs här inne. 

Lasse

Annons:
[Starman]
2013-07-21 19:41
#14

#13

Men du håller med om att det är orimligt att bara vissa får insinuera om "de som tror" och inte andra, helt beroende på vilken grundinställning man har till alternativmedicin?

Det är ett väldigt bisarrt sätt att administrera på, och det hoppas jag de flesta ser. 

Ingen har därtill brutit mot lagen av oss två, så där vet jag inte vart du ville komma egentligen.

tarotlasse
2013-07-21 22:06
#15

#13  

Ja det gör jag helt klart. 

Jag arbetar själv som journalist i dag och  värnar om åsiktsfriheten och att få utrycka sina åsikter inom lagens ramar.

Men liksom alla mäniskor  så delar inte jag samma åsikter som en del andra människor något jag får acceptera även om jag inte alla gånger gillar det. 

Jag personligen ser det som otroligt utvecklande  för alla parter att diskutera ämnen som man inte delar åsikt om. 

Vi lär oss och vi utvecklas enormt mycket av detta jag kan kanske få en förståelse för den med andra åsikter varför den har dessa åsikter och den andra kan kanske  bättre förstår varför jag har mina åsikter.  Vi kanske inte är överens om allt och alldrig komer göra det men kanske kommer vi lite närmare varandra. 

Hade fler diskusioner skett i världen där man lyssnar på varandra så hade vi haft betydligt mindre elände i världen. Även om vi inte delar varandras åsikter så blir det lättare att acceptera varandra om man delar med sig av varandras erfarenhet och åsikter och lyssnar på varandra. 

Så därför jag själv personligen  tycker det blir fel när en diskusion stoppas pågrund av att man inte tycker lika dant. 

Jag har själv utan att brutit mot några skrivna regler blivit avstängd från forum med motivering att det skapade en dålig stämmning av att jag inte delade forumets åsikter.

Men  jag har full förståelse för administratörena på dessa forum. Det är som sagt vad juridiskt ansvariga för samtliga ord som skrivs i forumet. Men det ska också lyssna på forumets medlemmar och deras önskemål  och inte alltid så lätt när det finns så olika åsikter. Om ett flertal medlemmar reagerar och inte kan acceptera en viss persons åsikter och tycker det är kränkande  mot deras tro och åsikter. Så har jag full förståelse om man stänger av denna person från ett forum. 

För känner  sig inte personer trygga och är rädda att bli påhoppade för sina åsikter. Så slutar folk att skriva och forumet dör ut. 

Även om  detta riskerar o bli en klubb för innebördes beundran. 

Så det är inte lätt att som administratör att möta alla önskemål.

Jag var själv med och startade ett diskusions forum på nätet om andliga frågor. 

Vi var nog den första sajten i Sverige som dikuterade frågor om medialitet och andevärlden. 

Det var oerhört svårt att som administratör för åsikter som jag personligen inte hade några problem att diskutera så kunde marioteten av medlemmarna protestera högljutt mot diskusionen.  Då kan jag inte annat göra en stoppa diskusionen om medlmmarna inte önskar denna diskusion. 

Respekteras inte detta efter man varnat personen så finns inget annat val en att stänga av personen oavsett vad jag själv tycker. 

Så  att vara admin för ett forum  är inte lätt  för ibland spelar det ingen roll hur man gör så tycker vissa det är rätt och andra fel och man får skit för det oavsett vilket beslut man tar. 

Lasse

tarotlasse
2013-07-22 00:03
#16

men om vi återgår till trådens ämne så frågar du om belägg om alternativ medicinens verkan och att det hjälper folk. 

Som jag beskrev  i en tidigare tråd att när läkemedels industrin registrerar dessa alternativmediciner som läkemedel och får ensam rätt på dessa så är väl det belägg nog. 

Jag tror inte ens att du kan i frågasätta att insulinet till de med diabets blir hjälpta. 

För Insulin är ett naturläkemedel och en alternativmedicin.  

Att läkare i dag rekomenderar alternativ vård och även tagit in alternativvården är väl också tillräckliga belägg. 

Akpunktur, massage, mentalträning är helt accepterat inom Svensk sjukvård i dag.  

Att man även ger healingbehandlingar på flera sjukhus och vårdinrättningar i dag även om det inte är en godkänd vårdform i Sverige ännu.  inom Svensksjukvård kallar man healingen för vårdande beröring o inte healing. 

Att healing i dag är en godkänd vårdform i de flesta eu länder och i många andra länder  och ingår i deras sjukvårds utbildningar. 

Att det i dag är vetenskapligt bevisat i ett flertal godkända vetenskapliga forsknings studier att healing har en positiv innverkan på  vår hälsa.  Att en stor studie i Japan på över 2000 personer visade att healing hade en smärtstillande effekt och att de elektroniska mätningarna visade att det inte rörde sig om placebo effekt utan om en ren fysisk smärtlindring.   Godkända  vetenskapliga  djurförsök som tydligt visade på hur healingen på  stressade råttor fick lägre blodtryck och lägre puls efter healingbehandlingen.  Hur man inom vetenskapliga forskning kan mäta upp  hur den infraröda strålningen ökar med flera hundra gånger under en healing behandling och att det var en klar skillnad på när en utbildad helaer gav medveten healing och när man bad studenter att låstas ge healing För de som låstades ge healing där kunde man inte mäta upp denna ökning av infra röd strålning. Man har rent vetenskapligt kunnat mäta upp att blodcirkulationen ökade radikalt under healingbehandlingarna och hur hudtempraturen över hela kroppen  ökade med  2 grader under helaingbehandlingarna. Jag kan ge dig åtskilliga exempel till hur Healing en alternativ metod som rent vetenskapligt är bevisat hjälpa mäniskor. Därför det i dag är en godkänd vårdform inom den offentliga vården i väldigt många länder i dag.

Vårdskolan i Borås utbildar i dag de i sjuksköterskeutbildningen i reiki healing.  

Jag har själv blivit inbjuden att föreläsa om healing på olika vårdskolor och även på en högskolan om healing. 

Reiki healing är godkänt som friskvård i Sverige. men inom den offentliga sjukvården är det inte godkänt ännu även om fler och fler har  infört healing på olika vårdinrättningar här i Sverige  i dag men då utbildade sjuksköterskor som ger dessa healingbehandlingar.

Jag personligen har haft svåra sömnstörningar sedan jag var liten bebis  

När jag  var 12 år så fick jag sömntabletter utskrivna för första gången.  I dag är jag 52 ¨år och har  troligtvis provat  alla de sömnläkemedel som finns.  Det har bara varit det allra tyngsta och narkotika klassade läkemedlen som hjälpt mig tillfälligt till en konstgjord sömn. 

Jag fick en remiss till världens ledande sömnforskare och fick  tillbringa en tid i ett sömnlabb  där det konstaterade att jag aldrig gick ner i  remn sömn. 

Så rent medicinskt så sov jag aldrig utan gick enbart ner i en djupare avslappning och därför jag aldrig drömt för krävs att man går ner i   remn sömn. 

Man kosntaterade även att min biologiska  dygnsklocka inte fungerade normalt o att min kropp inte talade om när det var dag och natt och sa i från när jag skulle sova. 

Men det fanns ingen medicinsk hjälp för detta tyvärr. 

Min företags läkare föreslog att  jag skulle testa ett alternativläkemedel som hon själv tog när hon reste  och för sina jetleg problem.  

Jag testade detta  och köpte det i hälskost affären och det fungerade. Äntligen så fick jag sova en hel natt och nu drömde jag på nätterna. Men så förbjöds det i Sverige eftesom ett läkemedels bolag registrerat detta naturläkemedel som läkemedel.

 Innan läkemedelsverket testat och godkänt detta läkemedel så fick det inte säljas i Sverige. 

Min läkare tipsade mig att det gick att köpa i hälskost affären i Danmark så jag fick köpa det där. Sedan togs det bort även ur hälskost affärerna i Danmark och jag fick beställa det över postorder från andra länder. 

I bland så blev det stoppat av tullen eftersom det inte är tillåtet att som privat person ta in registrerade läkemedel i landet utan särskilt tillstånd.

Nu är detta alternativläkemedel äntligen godkänt som läkemedel i Sverige. 

jag får gå till läkaren och får det utskrivet på recept det är bara detta läkemedelsbolag som i dag har ensamrätt på detta naturläkemedel det går inte under högkostnads skyddet så.  Visst tusan har läkemedelsbolaget tänkt till registrerat det och har idag ensam rätt på detta och tjänar enorma pengar på denna alternativ medicin. 

I Sverige är det  ett receptbelagt läkemedel  men i de flesta andra länder i världen är det ett receptfritt läkemedel. 

Så det finns hur många  vetenskapliga belägg som helst som visar hur alternativ medicinerna och alternativ metoderna hjälper. 

I dag så ger Svensk sjukvård remiss till både naprapater och kiropraktiker som är alternativ vård så inga konstigheter alls.  

Så Starman behöver du mer belägg på att alternativ vården hjälper människor. 

Vill du ha hänvisningar till de olika godkända  forskningsresultaten  på healing och på vilka som gjort dessa så kan du även få det. 

Lasse

tarotlasse
2013-07-22 02:08
#17

Jag kan berätta om mina egna personliga upplevelser i denna tråd och om belägg för det  healingbehandlingar jag förmedlat under  vissa av dessa behandlingar nunder åren har jag inte fått ge enligt svensklagstiftning och kunnat innebära fängelse straff för min egen del. För flera år sedan hörde en person av sig till mig  det visade  sig tillhöra en av det värsta skeptikerna i skeptiker forumet. Han berättade för mig att han hade en reumatisk sjukdom och dagligen hade svåra smärtor i hela kroppen  han hörde av sig privat  och ville inte visa  detta att han sökte hjälp utåt sätt.  Så jag gav personen healing  2 veckor senare får jag höra att han hade fått mycket värre besvär av denna healing och han hade aldrig haft så ont i hela sitt liv han var förbannad på mig o jag var den största bedragaren genom tiderna o han skulle stämma mig och  han skrev väldigt jobbiga  inälägg om min inkompetens. Det tog nästan ett år så fick jag ett väldigt tacksam svar från honom. Han berättade ett efter 2 veckor efter behandlingen började problemen minska efter hand och de  försvann helt och hållet  , 

Nu hade han gjort tre olika blodprover som visade att denna reumatisk sjudom inte fanns längre  i kroppen och läkaren var eld och lågor för han var den första människa  någonsin  som blivit frisk förklarad från dessa sjukdom  sjukvården kunde inte förstå hur han kunde bli frisk. 

Denna riktigt otrevliga skeptiker mailade mig och tackade så mycket för hjälpen o att han ångrade sina bittra ord han maildade till mig tidigare. 

Min farfar var 93 år och fick urinförgiftning läkaren förklarade att det var inget mer att göra för ingen hade överlevt detta i den åldern o han var så fruktansvärt sjuk så det vara bara att invänta till dödsögonblicket.  Min fastrar hade redan bokat tid på begravningsbyrån  beställt kista osv. 

Jag gav honom healing för att underlätta övergången till andra sidan.  Men han slog upp ögonen o undrade vad vi sysslade med. och han levde 4 år till han skulle helt enkelt inte kunna överlev detta o det kallades upp forskare från Tyskland för att underöka honom och  om det fans ngt speciellt i farfars kropp   som gjorde att han överlevde detta. Man de kunde inte finna ngt så de fick ingen förklaring till den plötlsiga förändringen o att han överlevde. 

 En ung tjej i 30 års åldern kom på besök för att få healing till mig hon var så fruktansvärt trött o hon hade svårt att hålla ögonen öppna. Under healingbehandlingen får jag hela tiden upp ett ord i mitt huvud Diabetes   jag frågar tjejen om hon har diabetes men får svaret nej. Men som healer är det min skyldighet att avsluta behandlingen för ger nämligen 3 månaders fängelse att ge healingbehandling till en person med Diabetes. Jag slutför behandlingen  och ber sedan denna tjej att besöka sin företags läkare och kolla sitt blodsocker.  efter ett par veckor ringer denna tjej och berättar att proverna visade att hon hade diabetes och att läkaren skrivit ett brev till mig som hon skulle överlämna till mig. 

Det är nog det finaste brev jag fått av en läkare någonsin. Han skrev att han var imponerad att jag kunde få fram att denna patient hade disbetes  genom healing och hennes blodsocker nivå hade varit kritiskt och livshotande. Att jag skickat henne till företags läkaren för provtagning hade troligtvis räddat hennes liv och om alla inom alternativvården arbetat på detta sätt och hänvisat svårt sjuka till sjukhus vård så hade vården haft en helt annan syn på oss alternativvårdare och haft en respekt för vårt arbete och tackade för mitt rådiga ingripande.  Ett ingripande som egentligen innebar 3 månaders fängelse för  min egen del. 

I ett annat fall kom en av mina elever i mediumkurserna till mig och ville  att jag skulle ge henne healing och hon ville inte berätta om sina problem men det märktes att hon var ledsen. Jag ger healingen och märker att allt inte står rätt till med underlivet och jag berättar att healingen koncentreras till underlivet och denna unga tjej bryter i hop och berättar att de upptäckt att hon fått cancer på livmodern och att de planerat in en operation  och ska ta bort livmoder och äggstockar. Hon vill ju så gärna ha barn i framtiden. 

Jag har återigen brutit mot lagen och kan dömmas till 3 månaders fängelse för jag får inte behandla en person med cancer. 

 När denna tjej gör ultraljudet innan operationen  så visar det sig att tumörerna minskat radikalt i storlek så man beslutar att inställa operationen och hålla  regelbundna kontroller  och efter ytterligare en kontroll så är tumörena helt borta till läkarnas stora förvåning. 

Vid ett annat tillfälle kommer en man som gjort en operation för ett bråck och operationen har misslyckats och operations såret vill inte läkas. Han kommer på besök och jag ger honom en healingbehandling  under healingbehandlingen så skriker patienten ut sin smärta över att det gör så fruktansvärt ont i operations såret och sedan tuppar patienten av.  Det tar bara 2 veckor innan man kan se en stor förändring i läkningen av operations såret som inte velat läka tidigare. 

När mannen ska göra om operationen igen står läkarna och kliar sig i huvudet och fattar inget ting för bråcket har gått tillbaka och allt ser normalt ut igen och de förstår inte hur detta gått till. 

En läkare besökte mig hon hade svåra problem med inkotinens hon hade provat knipövningar olika medicinering men inget hade hjälpt. Denna läkare var lite nyfiken på alternativ medicin och healing och tänkte testa detta eftersom inget annat hjälpt under åren, 

Jag hörde inget mer från denna läkare  och ngt år senare så träffade jag denna läkare i en livsmedels butik och hon kom fram till mig slängde sig i mina armar och pussade mig på kinden och sa att efter healingbehandlingen så hade hennes inkontinent problem försvunnit   helt och hållet och  har inte sedan återkommit. 

En tjej besökte mig för hon hade stora besvär med eksem jag gav henne healing och dagen efter ringde denna tjej helt förtvivlad för ekesemet hade aldrig i hela hennes liv varit så jävligt och hon grät i telefonen.  Efter 2 dagar så försvann eksemet och nu har det gått 3 år sedan och eksemet har fortfarande inte kommit tillbaka. 

Ja om det var healingen och denna alternativa vård som hjälpte dessa personer eller ngt helt annat kan jag inte med säkerhet säga.  Jag kan även tillägga att jag har gjort ett flertal healingbehandlingar som inte hjälpt överhuvudtaget så som healer kan jag inte garantera något överhuvudtaget. Men Healing har jag sett gång på gång hur det ger folk lindring av sina besvär dessa enskilda gånger när folk har blivit helt botade får man se som rena mirakler . Men inget som sker varje gång eller som ngn helaer överhuvudtaget kan garantera men visst hjälper o  lindrar  healing många människor är min egen erfarenhet efter alla dessa år med healing även om jag ger healingen helt gratis så spelar inte detta någon roll för de behandlingar jag gjorde på personen med diabetes och på den med cancer hade gett mig 3 månaders fängelse oavsett om jag tar betalt eller inte för min healing. Kan tillägga att  dessa händelser  jag berättar om i dag är  preskiberade. 

Lasse

Ians
2013-07-23 07:25
#18

Först vill jag bemöta Starmans inlägg ang att stänga tråden.

Vad det gäller Själva trådstarten, uppfattar jag den som en allmängiltig fundering över hur vi låter oss luras, inte som ett direkt på hopp på dem som tror på alternativa behandlingar. Så kommer ditt inlägg där du  klart uttrycker att eftersom vi eftersträvar en image av att vara speciella och udda, så är det inte konstigt att vi blir utsatta för scam!

Det finns en viss skillnad där! Så Nej jag tycker inte att denna tråden skall stängas! Jag tycker visst att man kan diskutera att det finns mycket "skit" inom alternativa behandlingar och terapier. Med ett öppet sinne för både brukare och givare, och för det som är gott och det som är dåligt.

I de flesta av dina inlägg, angående alternativa metoder har du inte gjort dig känd för att vilja ta en diskussion på ett neutralt plan, utan gång på gång återkommer du till Brukarnas dåliga omdöme och desperata letande efter något som skall hjälpa dem! Och Kvacksalvare och charlataner som säljer vilken skit som helst, både behandlingsmässigt och preparatmässigt, till dessa stackars desperata dumhuvuden! Den sortens vinkling är inte ok, alls! Vi är många här som mår bättre av att använda oss av både örter och alternativbehandlingar.

På vår egen sajt kräver vi respekt för att det faktiskt finns många som god erfarenhet av alternativa metoder! De människorna trampar du på genom dina genomgående ironiska och i flera fall aggressiva kommentarer!

Men att neutralt diskutera förekomsten av dåliga produkter i allmänhet och även dåliga alternativbehandlare i allmänhet, är fullt tillåtet här! För visst finns det mycket skit, och det behöver rensas upp, det görs bäst genom att man diskuterar det och att folk slutar köpa saker som faktiskt inte fungerar, eller som finns att få billigare genom att man själv blandar ihop de ingredienser som är verksamma.

Några exempel…..

Jag behöver inte gå ut och köpa dyra johannesörttabletter eller nässlepulver om jag kan samla och torka själv, och göra mitt thé och pulver hemma i mitt eget kök. 

Så jag ser inte alls likheten mellan dina inlägg Starman och Tarotlasses intention i det han skrev i #0

Där av att jag bedömer era inlägg på olika sätt! Har du fler frågor får du Pma mig, jag tar inte mer plats i denna tråd för att förklara och tillrätta lägga min Varning ang dina inlägg och tonen i dem!

Ians
2013-07-23 07:29
#19

Så till Tarotlasses  fallbeskrivningar….vill säga att jag tycker det är väldigt intressant att läsa om dina erfarenheter, när det gäller healing! Och om dina egna erfarenheter av alternativa metoder för att lösa ett problem! Tusen tack för de inläggen 🌺

[Starman]
2013-07-25 20:54
#20

#18

"Så kommer ditt inlägg där du  klart uttrycker att eftersom vi eftersträvar en image av att vara speciella och udda, så är det inte konstigt att vi blir utsatta för scam!"

Så ni eftersträvar inte icke-konformatism? Varför i hela friden talar ni alltid så illa om Big Pharma, skattefinansierad sjukvård och "etablissemanget", då? Det kan ju knappast vara för att ni vill vara del av det vanliga samhället..! 🤤

"I de flesta av dina inlägg, angående alternativa metoder har du inte gjort dig känd för att vilja ta en diskussion på ett neutralt plan, utan gång på gång återkommer du till Brukarnas dåliga omdöme och desperata letande efter något som skall hjälpa dem!"

För att jag hela tiden ser prov på dåligt omdöme och desperation från alternativmedicinsvurmare. Charlataner slår gärna mynt av desperation och en okritisk inställning till deras påståenden, på vilket sätt menar du att denna observation inte är giltig?

Jag menar precis det jag säger; merparten av er har inte en kritisk inställning till det som påstås kunna hjälpa er och det är just därför som er värld präglas så tydligt av charlatanism. 

Ta exempelvis homeopati. Homeopatiska preparat kan omöjligt ha en verkan men ändå så är merparten av er helt övertygade om att vatten droppat på ett sockerpiller kan bota allsköns sjukdomar. Inte konstigt då att homeopaterna/charlatanerna utnyttjar denna godtrogenhet och håvar in miljontals kronor varje år bara i Sverige. På sockerpiller! Det verkar faktiskt inte finnas någon hejd på önskan att vara så mycket emot strömmen som möjligt.

Annons:
tarotlasse
2013-07-26 02:37
#21

# 20  Det var vad min tankeställare var. 

Man går inte till apoteket och köper ett  kontrolerat läkemedel från läkemedelsbolagen för att man tror att det är en kemisk produkt,  Men i själva verket är då produkten en ren naturprodukt  som sålts i hälsokost affären tidigare. 

Men man kan gå och köpa en naturlig fruktjuice som ska vara bra  föra hälsan o kunna bota en massa sjukdommar som kostar 800kr litern. 

Men de använder inte huvudet och tänker inte överhuvudtaget på hur tusan denna naturliga Juice kan ha en hållbarhet på 2 år. 

Eller nu detta vatten som är vetenskapligt testat och innehåller rent kranvatten koksalt o klorin och man betalar 995 nkr i månaden för  att detta  ska bota sjukdommar. 

En sjuksköterska fick fängelse för att hon barnhärtighets mördade äldre med just klorin. 

Att jag reagerade på detta var just en väninna som absolut inte kunde tänka sig mina sömntabletter Melatonin för det var ju ett recept belagt läkemedel och en kemisk produkt från läkemedels bolagen.  Hon gick hellre till hälskost affären o köpte ett naturläkemedel sa hon. En ren okunskap för Melatoninet såldes tidigare i hälskost affären som ett naturligt  sömnmedel utan biverkningar. Nu när läkemedelsbolaget forskat och kunnat vetenskapligt bevisa att det verkligen fungerar och nu registrerar det som ett läkemedel. Då tror man inte att det är ett Naturläkemedel längre  och vägrar o köpa det. 

Det är exakt samma sak som såldes i hälskost affären 100% melatonin. Men en skillnad till när läkemedelsbolaget forskade på Melatoninet så fann man inte bara att det hjälpte för sömn problem utan man fann även biverkningarna. I hälskostbutikerna så fanns det inga biverkningar av detta naturläkemedel. Nu som läkemedel och exakt samma innehåll så bipacksedeln redovisar 2 st A4 sidor med vanliga biverkningar.  Allt har biverkningar äben naturläkemedel.  Men vi är naiva tar inte reda på vad s´dessa preparat innehåller och att kontrollerna är så bristfälliga och ett enormt fusk sker i alternativ vårds medicinen.   Vi ska inte finna 5 olika amfetamin preparat i ett ksot tillskott. Det ska inte få förekomma viagra antibiotika eller totalförbjudna läkemedel eftersom togs bor för aatt så många avled av medicinen,  Men i Sverige är det helt oh enligt våra lagar att göra det, 

Eller ringbloms salva med corticon i. 

Vi måste själva protestera mot fusket inom alternativ medicinen för att få en tilltro igen för det finns enormt mycket alternativ medicin som är bra och alla är inte fusk. 

Lasse

Magi-cat
2013-07-28 09:59
#22

#21 Så roligt att Starman och Lasse kommit så bra överens. 🙂

Lasse, som jag sagt tidigare, så tycker jag du blandar och ger på ett sätt som gör att jag inte alls känner igen alternativmedicinen eller "de" ("vi"!) som använder den. Det du pratar om är ofta olika obskyra bantningspreparat eller kroppsuppbyggnadsmedel som man finner på nätet, och därmed kanske inte det "vi" förordar eller kommer i kontakt med.

Visst finns det folk som gör fel, men fler dör i USA av "prescription drugs" än knark och även här i Sverige är felbehandlingar i vården en stor dödsorsak. Man ser mer eller mindre ofta exempel på fatala felbehandlingar. 

Det hindrar inte att skolmedicinen ofta också gör rätt, lika väl som alternativmedicinen ofta gör rätt, har rätt och vinner erkännande.

Om din väninnan inte förstod sambandet mellan melatoninmedlen är det ju bara att upplysa henne om det! Man kan inte veta allt och den som vill använda "naturliga" medel är ofta mer påläst än den som bara passivt gör som doktorn säger. Melatonin har f.ö. länge varit tillåtet och använt "over there", men inte här. Så det kanske inte ar så konstigt att din väninna inte förstod hur det låg till.

Huvudsaken är att vi får välja.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-07-28 12:12
#23

#20  Starman: Det kan ju knappast vara för att ni vill vara del av det vanliga samhället..! 

Det handlar inte om att vara utanför samhället! Vi är en del av det "vanliga" samhället, precis som alla andra!

Eftersträva icke-konformism, att vara udda? Hur udda är ayurveda/indisk läkekonst, som har funnits i sisådär 4000 år. Hur udda är akupunktur, som har funnits i några tusen år. Hur udda är meditation och mindfulness som funnits i ett antal tusen år och så smått börjar bevisas verkningsfull när man väl har verktygen till att se hur det ger förändringar i den plastiska hjärnan, positiva förändringar. Hur udda är örtmedicin som har funnits……Hur udda är skolmedicinen som har funnits i några hundra år på sin höjd och glatt anammat vissa av örterna (digitalis!) som går att göra medicin av? Udda? Jag vet inte det. 

Skolmedicinen har sina fördelar (nackdelar också) och naturmedicinen har något som ses över axeln men aldrig har glömts bort och som har uppenbara fördelar i att förebygga och bygga upp, befrämja hälsa på ett sätt som inte mediciner kan.

Du talar återigen charlataner, dåligt omdöme och desperation. Det finns alltid avarter, men dra inte alla över en kam. Vi känner inte igen oss i din beskrivning.

merparten av er har inte en kritisk inställning till det som påstås kunna hjälpa er och det är just därför som er värld präglas så tydligt av charlatanism

Du har missat en hel del. 🙂 Försök att lyssna lite. Hur ifrågasättande är du själv i allmänhet? Är det bara mot allt alternativt du är kritisk? Jag har då inte sett så mycket annat.

Det verkar faktiskt inte finnas någon hejd på önskan att vara så mycket emot strömmen som möjligt.

Det var angående homeopati det…..Själv använder jag inte homeopati för att vara "emot strömmen" (vad i hela friden skulle jag ha för nöje och nytta av det??) utan för att jag vill prova, och för att det många gånger har fungerat, enkelt, billigt och ofarligt.

Tur att man kan välja själv…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Starman]
2013-07-28 12:16
#24

#23

Om du menar att socker för 94 000 kr kilot är billigt, så visst. Vi andra ser det uppenbart bedrägliga i denna typ av verksamhet.

Magi-cat
2013-07-28 12:28
#25

Med allt detta sagt, så - självklart ska man alltid ifrågasätta, tänka själv och använda sin kunskap! Jag tror vi ofta är ganska bra på det….🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-07-28 12:30
#26

#34 Det är inte riktigt sockret man betalar för. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Starman]
2013-07-28 12:39
#27

#34

Det är enbart socker i ett homeopatiskt piller. Vattnet som droppats på sockerpillren är med största säkerhet avdunstat vid tillfället då du stoppar det i munnen.

Det är socker. Och ofta har det ett kilopris på runt 100 000 kr.

Annons:
[Starman]
2013-07-28 12:48
#28

Magi-cat

Jag förstår inte hur du kan förespråka homeopati, med tanke på att du påstår dig vara intresserad av vetenskap. Med vetenskapliga metoder har vi kunnat fastställa bortom rimligt tvivel att homeopatiska preparat har samma grad av verkan som placebopreparat. Alltså, sockerpiller fungerar lika bra som sockerpiller.

Du förnekar evidens för att kunna upprätthålla en personlig tro, och dessutom månglar du ut denna personliga tro som om den vore förankrad i verkligheten på något sätt.

[Starman]
2013-07-28 12:54
#29

#23

Här i västvärlden är alla exempel du räknade upp att räkna som udda, eftersom vi har en mer framåtskriden och avancerad läkekonst här än vad de hade för flera tusen år sedan. Sysslar du med åderlåtning, blodstämmeri och excorsism för att bli av med sjukdomar så är det också att räkna som udda, eftersom det inte finns något stöd i den metodbaserade medicinvetenskapen för sådana behandlingar.

Alternativmedicin är inte så populärt när allt kommer omkring. Annars hade människor gått till reikiutövare för att bota cancer, och inte till den evidensbaserade vården.

Magi-cat
2013-07-28 13:27
#30

#29 Stora ord om västvärldens förträfflighet!

Många traditionella behandlingar har övergivits, liksom man inom skolmedicinen numera inte heller använder lobotomi (som fordom var Nobelprismässigt) eller varje år tar bort mediciner som befunnits vara för bemängda med biverkningar. Likaså har man inom skolmedicin börjat använda t.ex. blodiglar med framgång, något som tidigare hänfördes till traditionell/alternativ medicin. Ett utbyte kan alltså vara bra! 👍

#28 Du uppehåller dig ofta vid att jag "påstår" mig vara intresserad av vetenskap. Med "påstår" lämnar du öppet för en tolkning att jag ljuger om mitt intresse. 

Som du ser går det utmärkt att hålla isär begreppen. Jag påstår inte att homeopati har i egentlig mening erkänd vetenskaplig förankring. Vad jag vill är att man, tills man fullt ut förstått mekanismerna, åtminstone ska ha möjlighet att välja.

(Briljanta vetenskapsmän kan f.ö. vara t.o.m. religiösa.)

Med ditt påstående att jag "månglar ut min personliga tro" säger du att jag på orättfärdigt vis saluför min "tro" eller homeopatiska medel. Inget av det är rätt.

Kritisera gärna, men håll dig till sanningen, så blir allt mycket bättre.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
2013-07-29 09:22
#31

Ack ja, Ack ja….

Charlataner, månglare, kvacksalvare, pseudovetenskap…. etc etc

Det finns många nedsättande ord som går att använda när man inte är överens i sak, och vill tillintet göra sina menings motståndare snabbt och lätt. Genom att reta gallfeber på dem så de går till våldsam mot attack och glömmer trådens egentliga syfte i stridens hetta! Ett känt knep bland de som vill köra härskar tekniken i diskussioner.

Får jag be övriga deltagare att uppmärksamma knepet och inte falla i fällan, utan endast besvara direkta frågor, och bortse från ordvalen, som enbart är där för att reta upp! Alternativt inte besvara dyliga inlägg överhuvudtaget, utan bara fortsätta diskussionen som om inget hänt, i nästa inlägg.

Så återgår vi till trådens egentliga syfte, att diskutera Vår syn på fusket inom den alternativa branschen!

tarotlasse
2013-08-06 02:41
#32

#22 Att jag tog upp dessa kost tillskott är ju det som är mest aktuellt i dag och ett bra exempel att fusker är enormt stort. 

Och inte enbart inte kost tillskotten utan minstklika Naturläkemedeln. 'Jag satt och tittade i genom ett rad olika natutläkemedel som skriver att det enbart använder natturloiga produkter. 

Men rena lögner druvsocker innehåller med vätecyperoexid en vad det innehåller druva och det blandar man upp med amioniak.

Det är absolut inte en naturlig produkt utan ett alldels utmärkt spränkämne som man tillverkar bomber av för huvud indigriensen av terroeristerna s hemma bomber är gjorda av druvsocker.

Ändå kallar man detta för en naturlig produkt.

Det finns inte ett enda bindningsmedel på ett enda naturläkemedel- Därman använder parrafin olja eller stearin eller man använder ceccluosa ett visserligen natuturligt ämne.

Men den största produktionen av svavelsyra och lut tillverkningen den går till natur o läkerlekemedels industrin för att tillföra både lut o svavelsyra. 

Är det speciellt naturlioga ämne som det står u innehålls förls förtckningen.

Det är bevisat att det är 75 % av alla naturläkemedel innehåller starka och farliga kemi tillsatser och gifter. 

Att  sveriges mest sålda vitamintillskott inne håller 5 st kemiskt tillverkade amfetamin preparat,.

Att man tillsätter totalt förbjudana läkemedel som anses dödliga i våra naturliga kost. 

Att kost til skott med vitaminer som rekomenderas till barn som innehöll så myckte arsenik så en dubbel dos var dödlig och detta vitamin preparat har orsakat svår bestående skador för restaen av livet för många användare. 

Eller som viagra i kost tillskott antibiotika i tabletter eller ringbloms salva med corticon. 

Är det så vi ska ha våra naturläkemedel i framtiden .

Detta var bara ett få tal avslöjande under årets sommaren. 

Jag sitter på en redaktion på en tidning i dag för att hålla kolla på de positiva nyheterna om naturläkemedel. 

Men tyvärr är det inte många positiva nyheter som kommit det sida året mitt skrivbord överöses av allt dessa förbannande fusk produkter som innehåller allt annat en naturliga produkter. 

Så visst Macic Cat jag blandar och ger och jag är förbannad  och du säger du inte känner igen detta inom naturläkemedels industrin.

Det gjorde inte jag heller innan i denna omfattningen nu är det för jävligt med att allt detta fusk.

Så jag kan inte hålla käftten när man förstör fina  Naturläkemedel och fungerande  som man inte tillsätter en massa kemikalier o skit o inte redovisar dem bara för att öka sina vinster precis som alla andra. 

Ska vi fortsätta hålla truten och bara låta det fortsätta. 

NEJ DET HÄR MÅSTE VI ALTERNATIVA BEHANDLARE OCH DET SOM ANVÄNDER PRODUKTERNA PROTESTERA EMOT.

fÖR DETTA ÄR ETT ALLVARLIGT PROBLEM SOM TYVÄR MÅNGA ALTERNATIVBEHANDLARE BLUNDER FÖR I DAG.  

Förra året när man vill stoppa markands förningen av naturläkemedel och inte få tala om vad det hjälpte emot om det inte var vetenskapligt bevisat ja då gick rösterna höga och man skrev massor av listor i protest om denn lag.

En lag som läkemedelsindustrin alltid har haft som krav att deras produkter överhuvudtaget ska få säljas ja då måste det vara vetenskapligt forskat först. 

Men när att naturläkemedeln innehåller dödliga indigridiener som ger bestående skador på folk resten av livet, Narkotika klassade preparat.. Viagra,Antibiotika, Corticon; Bly, Arsenik.

Ja då är man tysta protesterar inte överhuvudtaget och det är skrämmande att det finns ett sådant hyckleri inom alternativbranchen.

Att man låter människor få livslånga bestående skador på grund av fus oc tillåtet enligt Svensk  Lag ja då skriks det inte längre det skrivs inga protest listor och att få bort detta enorma fusk.

Jag kan tyvärr  se detta som att man skiter totalt i andra männiksors välbefinnande utan bara tänker på sin egen vinnings skull och på ens egen plånbok när man själv leverar allt detta fusk och inte protesterar mot det . 

Köper du en industriprodukterad naturläkemedel/eller kosttillskott så kan jag lova dig att inte ngn av dem är fria från kemiska produkter som inte hör hemma host ett naturläkemedel. 

Så på Tiden att ngn reagerar och får upp folks ögon och ngt görs åt elendät. 

Jag vill ha en ren och naturlig alternativ medel branch vilkeyt vi inte har i dag och utvecklingen blir tyvärr ännu värre. Eftersom vi inte har några lagar om detta så allt skit och det som är farligt  som förbjuds runt om i världen ja inte alls konstigt det hamnar i Sverige som är ända landet i världen som tillåter att det säljs. 

Bolagen skiter fullständigt om produketn är farlig bara de får in sina pengar och det kan man få in i Sverige eftersom vi inte kan stoppa skiten genom våra helt korkade lagsystem. 

Så visst blandar jag hej villt finns alldes utmärkta Naturläkemedel. 

Men jag hymmlar inte om fusket är enormt och att det måste göras ngt åt detta för jag vill ha rena naturläkemedel utan  arsenik vätecyperoxid, svavelsyra, anrkotika antibiotika corticon mm. 

Det ska inte få exkistera i ett naturläkemedel o på tiden att det blir en rejäl sanering bland alla fuskande levarntörer. 

Innan lagarna ändras och alternativ medicineringen förbjudes helt och hållet. 

Enbart vi själva som kan påverka och se till att det blir en förändring så att myndighterna ser att vi alternativ handlare tar vårt ansvar o inte accepterar det först då kan vi få en respekt.

Så det kör över oss utan i stället samtalar med oss. 

Reiki förbundet är utmärkt exempel i detta. Ett  förbund där man i dag sitter i samtal med myndigheterna och vi ser hur mer accepterat reikihealingen har blivit av dessa samtal. 

Så snälla sluta blunda vakna och inse det stora problemet och gör ngt åt det i stället för att förneka det. 

Lasse

Ians
2013-08-06 10:15
#33

Lasse, det vore ju bra om du tog några exempel, där du kan peka på ingredienser som är så direkt farliga för hälsan. Då du skriver så allmänt hållet, så får man ju en känsla av att tom blåbären på riset är giftiga och otjänliga som människoföda, och manipulerade av industrin 😉

Så vi vet Vad vi skall reagera på och se till att får bort från marknaden.

tarotlasse
2013-08-06 10:51
#34

#33 

Har du inte läst dagstidningarna under sommaren så rekomenderar jag dig att gå in på Livsmedelsverkets hemsida och läsa sommarens larmrapporter från deras stickprovs kontroller. 

Du kan finna hänvisningar i flera andra trådar i inlägg här inne på I fokus. 

 Det ska väl inte vara nödvändigt att lägga in källförteckning i vartenda inlägg som skrivs här inne. 

Du har även  b.la  google o flera andra sökmotorer lite får du väl göra själv också om du är intreserad. 

Lasse

Annons:
Ians
2013-08-06 13:45
#35

Lasse,

Med ett så gediget inlägg, och mängd av påstående ang faran med kosttillskott etc som innehåller giftiga ingredienser, så hade väl inte en liten länk till Livsmedelsverkets sida ex varit svårt att slänga in.  Oftast utgår ju ett sådant inlägg från just en länk, som de som läser inlägget kan gå in på och läsa. 😎

Här kommer en länk till deras sida ang kosttillskott.

Livsmedelsverket

Där hittar man en mängd artiklar och pressmeddelanden ang kosttillskott. För mer och djupare info kan man ju alltid Googla 😃

Magi-cat
2013-08-15 07:58
#36

Letade efter en bra rubrik och "Tankeställare" måste vara en bra sådan. 🙂

Sämre minne anses naturligt med ökande ålder (en sanning med modifikation) men att man kan få sämre minne av vanliga, prescription drugs, alltså medicin som doktorn skriver ut, är mindre känt.

Måste man alltid acceptera "det onda med det goda" och upplyser verkligen läkaren alltid om möjliga biverkningar? (Nej, det gör de verkligen inte!)

Fem vanliga mediciner som ger sämre minne:

http://www.medicaldaily.com/5-common-prescription-drugs-may-cause-memory-loss-examples-and-alternatives-251443


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
2013-08-15 09:15
#37

Nej läkaren informerar inte om samtliga biverkningar för då skulle besöken bli väldigt långa. Det är de vanligaste biverkningarna som de informerar om.

Jag får i dag ett naturläkemedel utskrivet på recept bipacksedeln innehåller 2 A4 sidor med möjliga biverkningar.

Det är faktiskt vår egen skyldighet att läsa bipacksedeln till de preparat vi får utskrivna för i bipacksedeln finns alla registrerade biverkningar på preparatet.

Så all information finns tillgängliga däremot köper jag ett naturläkemedel i hälsokost affären eller någon annan stans är de mycket få av dessa som redovisar biverkningarna. Finns enstaka preparat man kan finna detta med informationen om biverkningar men de är sällsynta.

När jag köpte de naturläkemedel jag idag får utskrivet på recept o hälsokost affären fanns det ingen information överhuvudtaget om biverkningarna. 

Men som sagt vad nu är det ett registrerat läkemedel och då är de 2 A4 sidor med registrerade biverkningar.

Det är en enorm skillnad på informationen från läkemedels industrin och från naturläkemedels industrin. För allt precis allt vi stoppar i oss ger olika sorts biverkningar t.om vanligt vatten kan ge olika biverkningar.

Lasse

Magi-cat
2013-08-15 09:33
#38

#37 Lasse, många många mediciner skrivs ut till människor som inte kan, orkar eller vill sitta och läsa bipacksedlar med liten och svårförståelig text! Många många, gamla och dementa har en mängd mediciner där läkarna inte verkar ha kollat om de motverkar varandra eller har en synergieffekt och alltså kan ge ett alltför lågt blodtryck t.ex.

Detta är ett stort och erkänt problem! Om du inte tror mig kan du googla! 😉

Fler dör i USA av prescription drugs än av narkotika. Tror du människor har samma respekt för något som självaste doktorn skrivit ut som för något som man vet är farligt och olagligt?

För allt precis allt vi stoppar i oss ger olika sorts biverkningar t.om vanligt vatten kan ge olika biverkningar.

Eh….ja…och allt beror ju på var man vill lägga krutet. Det stora problemet eller det mindre. På örter man kan plocka i trädgården och köpa i livsmedelsaffären eller läkemedel med enormt stark placeboeffekt och tillförlitlighet förstärkt av den vita rocken, men som ger minnesförlust och andra biverkningar.

Och, kära hjärtanes, största hälsofaran är inte örter och vitaminpiller utan rökning och alkohol, något som ingen ens skulle våga andas om att förbjuda. Men snacka om hälsovinst!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
2013-08-15 10:27
#39

#38

Ja det kan jag helt och hållet hålla med dig om och kan ge enorma problem med läkemedel o även naturläkemedel som inte går i hop med varandra.

Personligen tycker jag att man blivit bättre på detta inom vården i dag.

Jag går på 2 olika motagningar hos min husläkare och en specialist läkare och de är väldigt noga med att kolla upp medicineringen.

Samma när jag blev opererad för 2 år sedan så var de väldigt noga att kolla upp vad för medicinering jag hade.

Även när jag var hos tandläkaren och hon skulle skriva ut medicin så konstatera tandläkaren att de som de normalt brukar skriva ut inte gick i hop med ett av mina läkemedel så hon fick leta vidare efter ngt annat.

Så de har blivit bättre i dag vill jag säga.

Just detta med minnet så har det ju i dagarna  visat sig att den ärftliga faktorn till demens o minnesproblem först kommer på 5e plats i listan över vanligaste faktorer.

1a på listan var alkoholen och alkohol konsumtionen i unga år.

Jag har enorma problem med närminnet och jag började missbruka alkohol o droger som 12 åring o fram till jag var 22 år.

Så har säkerligen betydelse för att jag har så svåra minnes problem i dag  plus att jag har en  medfödd och ärftlig diagnos till som påverkar mitt arbetsminne.

Lasse

tarotlasse
2013-08-15 12:02
#40

Detta med minnes problem  så läste jag just en artikel i illustrerad Vetenskap att en grupp Europeiska  forskare lyckats att spara minnen i DNA molekyler.

Att man kunnat spara  data minnen från 1000 cd skivor i ett gram DNA.

Tänk vad det skulle innebära om man i framtiden lyckades att lägga in alla denna information genom DNA i vår egen hjärna.

Hmmm är det till nytta eller kan det till och med utnyttjas genom att lägga till de minnen som ngn annan vill att man ska ha.

Nu är man ju inte där ännu men bara genom att kunna spara data information genom DNA teknik så är man en bra bit på vägen.

Lasse

Magi-cat
2013-08-15 12:08
#41

Bevare mig väl. Jag vill inte att någon fipplar med mitt minne…..😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Shakti
2013-08-15 13:41
#42

#32
Du måste mena väteperoxid Lasse? I druvsocker finns inget väteperoxid för att enzymerna till omvandlingen saknas. Men du kanske menar att det finns väteperoxid i honung. Där är det enzymer som bryter ner druvsocker till väteperoxid och glukonsyra. "Båda ämnena är bakteriedödande och bekräftar honungens positiva verkan mot förkylningar förorsakade av bakterier." http://www.alltomhonung.se/naringsinfo/

Att det finns mer väteperoxid än druva i druvsocker beror på att det inte finns druva alls i druvsocker. Druvsocker är ren glukos och heter bara druvsocker för att det förekommer i stor mängd i druvor. Det är alltså inte druvsockret som måste innehålla druva utan druvorna måste innehålla druvsocker. Druvsocker är också det som är den huvudsakliga energikällan för oss människor och såklart kan man göra bomber av allt som innehåller energi om man får ämnet att reagera så kemiskt. Men du behöver inte vara rädd att ditt blodsocker exploderar ;)

[MomsLittleHippie]
2013-08-15 20:31
#43

oj.. orkar inte läsa alla kommentarer. Jag ska verkligen inte säga att mina uttalanden är fakta, men det är så jag ser på det.. och jag vet att folk älskar att misstolka på detta forumet. Men iaf..
Kan säga att jag älskar alternativa behandlingar. Men oxå kritisk till hur alternativ medicin börjar ta läkemedelsverket "hand i hand" (observera att jag inte menar att de sammarbetar, utan går i samma spår) De pratas om det som mirakel kurer, medans de egentligen bara hjälper kroppen på traven?!

Sendan jag började se över & ändrade mina kostvanor, slutade äta medicin och även såg över mina aktiviteter & kollade uppmärksammade mina fallgropar, så har jag mer kvalité på mitt liv. Jag har till och med bytt bort min flour tandkräm, mot en med naturliga ingridienser. 😃 Bästa tandkräm jag har testat!
Nej jag är inte mirakelbotad. Men jag har fått tillbaks ett värdigt liv! Stress är den största boven till många av våra sjukdomar som påverkar våra immunförsvar.
Det är jätte intressant oxå att läsa hur vårat hormonsystem fungerar och hur mkt det egentligen påverkar vårt liv och hur hormonerna påverkas av vår mat!

Sen ska man inte se ner på sockerpills effekter och människans vilja att må bra. Inte heller se ner på hypokondri.. För det är effekter som fungerar & det är smärtor som upplevs, oavsett om det är psykiskt eller fysiskt!

Min kära bror & själs vän fått mej till att tänka på att man kan faktiskt börja gå tillbaks och se till vårat egna skafferi som svenska naturen besitter. exempel på en ovanlig träsvamp som min bror hitta som innehåller enorma mängder antioxidanter. All vårat ogräs som är finfin sallad. Äta hälsosamt istället för att  stoppa i sej en massor E ämnen! Min bror gör ex egen lufttorkad skinka, med vildsvinskött från grannen som är jägare. Har sitt egna växthus. Kollar näringslära och kroppens egna funktioner. Han brygger eget öl från grunden. odlar på "Permakultur" sätt. gör eget kolidiala silver. Har sitt hönshus. och försöker gå ut i skogen med sina pojkar och lära dem livet. och som min mormor sa.. lite skit under naglarna rensar bara magen. Hur vår egen kropp får lära känna bakterierna och hantera dem själva. Istället idag trycker vi i oss en massa och låter bakterier bli resistenta osv osv. 

Nu har inte alla möjlighet heller att bo på landet och ha höns.. men det är tankeväckande! Men vårt samhälle ramar samtidigt in oss.. hur många har egentligen råd att äta allt ekologiska råvaror till 100% Har själv försökt leva helt ekologiskt både med kläder, mat & hushåll. Det gick sådär för mej som är kommunalarbetare.
och så kommer väl alla hälsokosttabletter in i ett hörn till oss alla sönderstressade inlåsta i samhället, som inte hittar något bättre alternativ?!

Skogen är både billigare och bättre än affären. Men ändå har vi i vår miljöpåverkan och all genmanipulation dragit minskat all näring drastiskt än mot vad det va för (60årsen?) i vår mat. Inte så länge sen iaf.

Kan säga att jag idag äter ett hälsokost preparat som jag prövar.. Men även där är de lurigt.. Bättre & billigare att köpa exakt samma hälsokost preparat för djur, än för människor. Än så länge har jag inget att säga om det. Men prövar eftersom halva släkten lovordar det. Vi får se! Jag har varit motståndare hittills men fallit för grupptrycket. Får se om det håller prövotiden.

Tycker att människans hälsa idag är ett samhällsförvållat problem och som att samhället inte vill att vi ska må bättre. Passar man inte in i 8timmars & ekonomiska & hälso ramen så är man passé! Inte värd att vara människa. Det finns eldsjälar som kämpar för ett bättre samhälle. Men det känns som att det är en liiiten liiiten del som hade behövts uppmärksammats mer.
Men som våra världhärskare har längst ner på listan, för först ska de få in pengar så de kan kriga till sej fred.
Well well..
Vet inte om jag kom out off topic.. men hela samhället är sjukt & fokuserar på helt annat än det vesäntliga.
Pensionärer & skolungdommar.. Nej lyx mat till fängelser och mer fotbollsarenor!

Yeay! Heja världen!
Men men.. alla har vi ett val och lever det liv vi vill leva och tror på är bäst. Missunna inte människor deras lycka & deras tro på att deras livsfilosofi är bra! Deras livs vilja! Utan lycka orkar människan inte leva. Och alla är vi olika och fungerar olika. inkl hälsa och mat!
Ursäkta mitt väldigt långa inlägg som är offtopic. men kände att det var mer som kom ut än vad jag egentligen hade tänkt! Men även jag kan ha fel. Har faktiskt uttalat mej om saker förr och som jag fått ändra uppfattning om. :) (skulle gärna radera en del kommentarer)

Så ta det inte så super allvarligt det jag skriver! Bara min livs filosofi om grunderna till dagen hälsa.

[MomsLittleHippie]
2013-08-15 20:32
#44

Kanske borde gjort en egen tråd 🤪

tarotlasse
2013-08-15 22:07
#45

#42 

Nej Shakti det är tyvärr inte väteperoxid jag menar. 

Som jag också skrev så är druvsocker även ett av huvudigridiensernsa  när man tillverkar egna hemmabomber fyverkerier mm. 

Förutom vätecyperoxid som även användes i vätebomber  torpederna i svenska ubåtar och att bleka håret med. 

Så tillsätter man även amoniak och ett flertal andra kemikalier för att framställa druvsocker. 

Lasse

tarotlasse
2013-08-15 22:24
#46

# 40 

Jag kan hålla med dig i väldigt mycket i det du skriver. 

I mitt arbete så ingår det att hålla koll på medicin och hälsa och nya forsknings resultat. 

Jag läste nu i veckan om ett nytt preparat man forskat om för att få godkänt som läkemedel. 

Det visade sig att palcebo tabletterna som var socker piller hade 3 dubbelt fler biverkningar registrerade en vad själva läkemedlet hade. 

Så enligt min personliga uppfattning har vårt menatal tänkande och vad vårt eget tänkande mer betydelse för vår hälsa en ngt läkemedel och Naturläkemedel i världen  kan ge oss. 

Mental träning  och positivt tänkande är många gånger betydligt mer effektivare en ngt preparat som finns på markanden. 

Även sjukvården inser detta och mer och mer sjukhus har lagt in detta med mental träning i vården av olika sjukdomar och framförallt när det gäller smärtlindring. 

Lasse

Magi-cat
2013-08-16 17:40
#47

Shakti #42 bra redogörelse!

#45 Lasse: Du talar om bomber, fyrverkerier, vätesuperoxid (?) och naturläkemedel i en salig blandning, tycker jag.
Kemi och biokemi kan vara klurigt och skillnaden mellan liv och död hårfin. (Tänk att allt fungerar så bra ändå!) Koldioxid, för att ta ett känt exempel, ingår i atmosfären, men ta bort en syreatom och du får kolmonoxid som man dör av om man andas in. Ändå kan man inte precis förbjuda det kol och det syre båda består av.

Väte(su)peroxid är väte och syre och hur de används, till fördärv eller gagn, beror bl.a. på koncentration och syfte. Man kan alltså inte per automatik säga att ett ämne är någonting jämförbart med sprängämnen, om det används i en process….

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4teperoxid

Men det är bra att du är observant och jag förstår ditt goda syfte. Det vore bra om du kunde bifoga någon hänvisning, lite då och då, till de påståenden du gör. Det gör det lite lättare att förstå vad du menar och man kan ta reda på mera själv.👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-08-16 17:41
#48

#46 Även sjukvården inser detta och mer och mer sjukhus har lagt in detta med mental träning i vården av olika sjukdomar och framförallt när det gäller smärtlindring.

Det låter bra. Har du något exempel?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
tarotlasse
2013-08-17 21:22
#49

# 48 

Ja gå till smärthabliteringen  på ditt sjukhus de använder sig av mentalträning på alla sina kliniker. 

De har personal utbildade i mentalträning och använder sig av olika

Cd skivor i mental träning beror lite på var dom utbildat sig ngn stans. vilket man väljer.

Hörselvården använder sig också av mentalträning på liknande sätt för patienter med tinitus.

Dessa  vård avd  kallar man det även för mental träning inte alla ställen man gör det utan kallar det för djupavslappning eller hypnos behandlingar. 

När jag gick in i väggen och vägrade och medicinera med antidepresiva läkemedel så blev jag remiterad till en vård klinik inom psyk. 

Där jag fick börja med djupavslappning med kombinationen  akupunktur  En cd skiva som användes med affirmationer för att kunna slappna av.

När det började fungera någorlunda fick jag gå hos en psykolog som  använde sig av hypnosbehandlingar samma sätt psykologen ledde mig ner i ett avslappnande tillsånd och sedan med  hjälp av affirmationer få mig att förändra mitt tänkande och att lära mig att säja nej och inte ta på mig för mycket jobb.        

Psykvården använder sig av mentalträning på en rad olika sätt  användes i en del KBT behandlingar.  

Hypnosbehandlingar som  jag sa görs av utbildade  psykologer är  exkat det samma som den mentala träningen men man kallar det bara vid olika namn.  

Inom missbruks vården använder man sig av  mental träning.   

Mindefullness är en annan form som också är en mentalträning. 

Även om den inte går lika djupt som den mentala träningen. 

Jag själv rekomenderar en Mindefullness kurs innan man börjar med den mentala träningen för underlättar betydligt om man har Mindefullnessen i grunden. 

Den vårdkliniken jag själv går på har Mindefullnes som en behandlings form  och har öppna mindefullnes grupper varje dag bara komma dit och sätta sig om man har fått den vägledda  grundkursen. 

Så mental träning är vanligare en vad man tror inom vården. 

Lasse

tarotlasse
2013-08-18 00:31
#50

Sedan kan man undra varför dessa olika namn på samma sak och då även göra skillnader rent juridiskt.

Enligt alternativvårdslagen får hypnosbehandlingar enbart ske av  socialstyrlelsen godkänd vårdpersonal. 

Men  regresionsbehandlingar och mental träning som är exakt samma medtodik  det får man göra som alternativ vårdare. 

Jörgen Sundvall blev ju anmälld för detta och skulle upp på rättegång  men jag har aldrig hört hur det gick om det blev någon rättegång överhuvudtaget eller om det  blev en dom  i ärendet. 

Om någon som vet så vore det intresant att få veta   

Jörgen Sundvall är ju den som utbildat vården i hypnos terapi  och som stått bakom kursmatrialet vad jag förstått. 

Men blev själv anmälld för att ge hypnos terapi som alternativ vårdare  utan vara godkänd sjukvårds personal.

Jag har gjort regeresioner hos olika regresions terapuefter och första hypnos behandlingen jag gjorde var en ren regeresions resa. Där psykologen ledde mig tillbaka genom åren för att se om det var ngt i min barndom som påverkade att jag arbetade så mycket.  precis på samma sätt en regresions terapueft arbetar och går tuillbaka i tiden. 

Följande behandlingar psykologen gjorde med sina hypnosbehandlingar var att med affirmationer ändra mitt tänkande för att lära mig begränsa mig och säga nej och inte vara så snäll och stå till förfogande dygnet runt. Exakt som man gör i den mentala träningen och olika affirmationer  beroende på vad man ska hjälpa en person med. 

När de religösa sekterna använder man sig av samma sak affirmationer för att förändra tänkandet  men då kallar man det för hjärntvätt. 

Så olika namn för samma metodik och olika områden.  

Mental Tränare kan man utbilda sig på ledare Högskolan i Örebro b.la  Jag själv har gått 5 terminer i mental träning genom en av mina tidigare arbetsgivare men var inte genom högskolan. 

Så jag är inte godkänd mental tränare men har väldigt god insikt om vad Mental träning innebär.

Lasse

tarotlasse
2013-08-18 01:04
#51

Jag kan utan tvekan säga är den kurs som utvecklat min personliga utveckling  och min  hälsa mest och som påverkat mig mest positivt är denna kurs i mental träning 

En vad någon annan kurs gjort  även om mina kurser till certfierat medium och certfierad healer och min vårdutbildning varit otroligt givande så finns det inget som varit så givande som denna kurs  i mental träning.  

Utan den hade jag troligtvis aldrig tagit steget att utveckla mina andra sidor och lämnat mitt arbete som tekniker och börja med vårdande arbete i stället.  

Även om jag lämnade ett högavlönat arbete och började jobba lågavlönat inom vården och en period  som egen företagare inom alternativ vården med en inkomst som få skulle accepterat och klarat sig på.  

Jag  har aldrig  för en sekund ångrat det beslutet att arbeta med människor i stället för att sitta framför datorn. 

Det kan inga pengar i världen ersätta även om jag saknar de inkomsterna jag hade förr.    

Enligt läkare, försäkringskassan. arbetsförmedling så bedömmer de min diagnos som att jag är arbetsoförmögen. 

Enligt en läkare är det under att jag överhudtaget lever idag.

Visserligen har jag nu accepterat en halvtids sjukskrivning och viss hjälp i min vardag. 

Men jag borde inte fungera så bra som  jag gör enligt vissa  läkare och handläggare på myndighterna  och har säkerligen med  mitt eget  mentala tänkande att göra.  

Lasse

Magi-cat
2013-08-18 07:45
#52

Toppenbra att du funnit vad som fungerar för dig, Tarotlasse!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: