Annons:
Etiketttips
Läst 1641 ggr
majlar
12/9/13, 2:04 PM

Atlasbalans

Hittade en intressant sida. Ni kanske redan har den med här bland tipsen.

http://atlasbalans.se/hur-ansiktet-varnar/

Annons:
[Starman]
12/9/13, 3:44 PM
#1

Undrar varför man inte använder detta som diagnosmetod på sjukhusen, hade ju varit hur lätt som helst. Så skulle man slippa klämma och känna, röntga, sända in sonder.

Jag tror det beror på att det är totalt snickesnack.

Mandra
12/9/13, 4:19 PM
#2

Det finns många bra diagnostiseringsmetoder, även alternativa. Men det här undrar jag verkligen lite över. Har aldrig hört talas om detta och vad värre är - det stämde inte alls in på mig. Nja.

Ians
12/10/13, 10:41 AM
#3

Även inom "zonterapin" använder man sig av att även titta på de olika delarna av ansiktet, som representerar de inre organen.

Ibland är det så att obalanser visar sig långt innan det blir ordentliga problem, genom att förebygga och ta-hand om sig när man ser tecken på dessa obalanser, så kan man undvika att bli ordentligt sjuk. En obalans är ju inte ett sjukdomstillstånd, utan ett tecken på att de inre organen är belastade.

[Olaf]
12/10/13, 11:47 AM
#4

TCM läkare (traditional chinese medicin) kollar på allt möjligt. Så jag tycker det inte verkar så konstigt. Man kollar ögon tungan fingertoppar etc för att spåra obalanser.

[Starman]
12/10/13, 1:39 PM
#5

Nej, det är klart du inte tycker det är konstigt, Olaf, eftersom du i övrigt har så dålig koll på medicinsk vetenskap… 😴

Ians
12/10/13, 2:24 PM
#6

#5 😴 man kan kanske säga det samma ang Starmans koll på alternativ sektorn.

Däremot har du stenkoll på det som läkemedels jättarna vill få oss att svälja med hull och hår. Sett ur den synvinkeln så går det bra att raljerande dissa allt annat, ofta, mycket och för det mesta oombedd.

Annons:
[Starman]
12/10/13, 2:28 PM
#7

#6

Alternativmedicin råkar faktiskt vara ett av mina specialintressen och jag kan en del om allt möjligt inom det här fältet och det vet du också.

Exempelvis så grundar sig TCM på tanken att det flödar energilinjer genom kroppen och att obalanser i dessa orsakar sjukdom. Anledningen till att man från början ställde upp en sådan hypotes i Kina, var för att det var olagligt att obducera kroppar. Det fanns alltså ingen kunskap om hur insidan på en människa såg ut när man ställde upp de hypoteser på vilka TCM vilar.

Om man i övrigt har dålig koll på medicinsk vetenskap, så är det inte konstigt om man kan få för sig att en sådan rational och de diagnosmetoder som uppstår ur en sådan kan tyckas rimliga.

Ians
12/10/13, 3:15 PM
[Starman]
12/10/13, 3:23 PM
#9

👍

Upp till toppen
Annons: