Annons:
Etikettövrigt
Läst 705 ggr
dementia
3/6/14, 11:04 PM

Motverka stress

Jag är en väldigt stressad person i grunden, går alltid runt och spänner mig och är stressad inombords till och med när jag slöar i soffan.. Kommer på mig själv ibland och tar djupa andetag då.

Håller på och kommer igång med yoga nu, och får även akupunktur. Har också en spikmatta men vet inte om jag tycker att jag märker någon skillnad när jag använder den eller inte.. menmen.

Fler tips? Har magproblem och funderar starkt på om de är kopplade till just stressen!

Annons:
Ians
3/7/14, 2:03 PM
#1

Kan så vara, iaf så underlättar ju inte stressen!

Yoga är super bra mot just stress relaterade spänningar, glöm inte avslappningen efteråt. Minst lika viktig som själva övningarna, när kroppen fått jobba så är det lättare för sinnet att slappna av.

Ju oftare man gör sina yoga rörelser ju fortare går det att komma tillrätta med stress. En till två gånger/vecka är inte tillräckligt.

Följ vår 10 min rörelse, tråd! Den kan ge inspiration att yoga oftare 😉

Vanliga promenader är inte fy skam det heller, själv blir jag mycket avstressad av att be ge mig ut och gå och gå av mig stress.

Sedan kan man inte nog betona att man ser över sina vanor i övrigt….är man alltid nåbar? Svårt att säga nej? För många aktiviteter på gång? Tränar för mycket? Jobbar för mycket, eller för lite?

Ja det finns mycket som försätter kroppen i ett ständigt stress tillstånd!

Magi-cat
1/21/15, 8:07 AM
#2

Hittade en länk med avstressande punkter på örat. I kombination med andningsövningar och livsstilsförändringar förstås. 

http://higherperspective.com/2015/01/ear.html?utm_source=HP


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ida och Tommy
2/7/15, 5:02 PM
#3

Tipsar om mindfullness app om du har den typen av mobil. Tycker det är skönt att försöka få till en stund för sig själv varje dag och att det kan få vara kort, som du beskriver (stanna upp och andas lite) eller längre upp emot 1-2 timmar. Jag tror att stressen minskar mycket om man får in det en stund varje dag för att sedan få in tankesättet i hela vardagen och livet. Jag är också väldigt förtjust i yoga. Just nu jobbar jag mycket med (inte mot) all smärta jag känner i kroppen och i själen och självklart också mot stress som finns just nu men som också packats på mig under väldigt lång tid. För mig hjälper det också att göra något med händerna och att ha något att fokusera på, något som växer eller något man skapar. Tänker på måla, fixa möbler, plantera, göra ett fotoalbum etc. Fast det där är ju väldigt olika för olika människor, om det ökar eller minskar stressen menar jag. Bollar gärna tankar. :)

NiklasTyreso
2/7/15, 9:50 PM
#4

Kamomill-te lindrar besvär i magen och är dessutom lätt rogivande.

Johannesört-te är rogivande och antidepressivt. Dricks på kvällen.

Hallonblads-te innehåller ellagitanniner som är bra för mage och tarmar.

Spiskummin-frön tuggas mot gaser i magen.

Loppfrö/psylliumfrö 1 tsk läggs i vatten och dricks efter 3-4 minuter. Motverkar både för hår och för lös mage. Gör magen lagom.

Upp till toppen
Annons: