Annons:
Etikettfysio-zon-aromaterapi
Läst 1430 ggr
[rara]
3/7/14, 10:50 AM

Hjälp mot huvudvärk och stel nacke?

På grund av protrusioner och förspänningar i nacken får jag fysioterapi med värmebehandling, massage, ström och ultraljud. Problemet är att jag efter nästan varje behandling mår mycket sämre. I går efter terapin fick jag migrän och har ont i huvudet än i dag. Gjorde te med ingefära och det hjälpte lite grann, men jag känner mig fortfarande helt stel och styv, speciellt i nacken och axlar och huvudet värker som bara den…  Kan massage faktiskt utlösa migränanfall? Har någon tips på husmorsrecept mot huvudvärk och stel nacke? Mediciner vill jag absolut inte ta.

Annons:
Ians
3/7/14, 1:26 PM
#1

Drick vatten! Gärna varmt vatten som underlättar utrensningen efter all typ av massage. Det bör hjälpa dig att bli av med huvudvärken, inga tabletter!

Många glömmer att dricka ordentligt efteråt och det gör att de mår sämre efteråt än de behöver göra. så man kan inte nog betona vikten av att dricka ordentligt efteråt.

En tumregel bör vara 3 dl /kg kropps vikt / vaken del av dyget. För en person som väger runt 70 kg så betyder det 2,1 L vatten/ vaken del av dygnet.

Varmt vatten hjälper kroppen att rensa ut bättre, de slaggprodukter som massagen frigör.

[rara]
3/7/14, 1:48 PM
#2

Kanske har jag druckit för lite. Tänkte inte på just det. Tänkte mer att det är behandlingarna som skadar och att jag kanske ska sluta gå på dem. Men nu när du talar om vatten kom jag att tänka på att jag bara drack en cappucino efteråt och att det säkert tog flera timmar innan jag drack vatten… Utrensning tänkte jag inte heller på. Jag är ju rätt så känslig av mig och får huvudvärk av minsta lilla. Tack Ians. Kanske hjälper det med vatten.

Ians
3/7/14, 2:06 PM
#3

Säkerligen!

Tror inte att själva behandlingarna skadar, har man haft spända muskler länge så är det mycket som frigörs vid behandlingar. Och man kan i början bli mer stel och öm, men det bör gå över efter ett tags behandlingar!

Lycka till och glöm inte att dricka ordentligt innan OCH efter så att kroppen får tillräckligt med vätska för att kunna transportera bort "skiten" 🙂 hoppa gärna kaffet efteråt det dränerar kroppen på vätska och är uttorkande.

[rara]
3/7/14, 2:34 PM
#4

Det är bara det, att dom har världens godaste kaffeautomat på fysioinstitutet. Så att avstå från en god cappucino efteråt kommer att bli svårt, men jag ska att försöka :) Och att inte glömma att dricka ordentligt med vatten.

Sjuttan
3/7/14, 5:10 PM
#5

Att förebygga migränanfall lär funka om man odlar en kruka Mattram och äter några av bladen vaje dag ex på smörgåsen. Har själv aldrig haft migrän men odlade med glädje en kruka till min väninna som hade det och det hjälpte. Anfallen uteblev. Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[rara]
3/8/14, 10:17 AM
#6

#5

Intressant. Det visste jag inte. Tackar för tipset :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
3/9/14, 7:13 AM
#8

#7 spammar överallt ser jag, enbart i reklamsyfte.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
3/9/14, 10:29 AM
#9

#8 Jag satte skrivförbud på Healing, enligt iFokus Skrivregler får man inte spamma och enligt Healings egna regler får man inte göra reklam utan sajtvärdens tillåtelse. Jag ser inläggen som ett försök till smygreklam.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: