Annons:
Etikettövrigt
Läst 350 ggr
shigne
2014-04-17 09:27

Skärtorsdagsbubbel 17 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Alla startklara? Idag bär det iväg till Blåkulla minsann…

Å i år har de ändrat lite på reglerna;

  • Man som kvinna - alla är välkomna
  • Har din kvast strejkat? Ta charter dit! Leta upp närmsta flygplats och häng med på en sjudundrande fest!
  • Det enda du behöver med dig är ett glatt humör, huckle och gummistövlar (ska visst regna till kvällen!).

Här hänger regnet i luften och vi håller på att förbereda resan ner till västkusten. Har hyrt stugor - så vi (ett härligt gäng) ska dra iväg dit för att fiska havsöring och grilla och mysa! Blandat vuxna och barn!

Önskar alla en jättehärlig påskhelg! 

Glöm inte bort att ta hand om dig..

Kram

Annons:
Ians
2014-04-17 10:20
#1

hahahahahahah Shigne! du är för härlig!

Klart jag hänger med, även om kvasten är gisten så skall den nog gå att spaka igång även i år!

Önskar alla en trevlig påsk, med lagom med mat och några extra goda dagar av ledighet!

Stor Påsk Kram till Er alla, och en alldeles speciell till dem som inte har någon att fira påsk med, som kanske sitter ännu mer ensamma när alla andra är upptagna med att träffa släkt och vänner!

Tänker ofta på dessa människor vid de stora helgerna, då det normala livet avstannar , allt är stängt och ensamheten kan kännas ännu svårare då ❤️ Bjud in någon ni vet annars skulle vara ensam vet jag! För visst räcker maten faktiskt till En till….eller hur 😉

Tuva-Lena
2014-04-17 11:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ååå underbara påsk, den högtid som man faktiskt väntar på när våren har gjort sitt intåg! Visst, vi glömmer alltid varför vi firar påsk, men varför ska allting vara så mörkt då, efter mörker kommer ju ljus… eller?

Jag firar inte påsk mer än en vanlig helg, men jag behöver bara titta ut genom fönstret för att veta att det är någonting speciellt med själva årstiden. På morgonpromenaden t ex, så såg jag att myrorna har hunnit laga den skada någon har gjort i stacken under vintern.. livet går vidare och repareras eftersom, både för folk och fä.Glad

Kvasten har jag inte tagit fram än och katten är på vift, hoppas bara att han hinner hem innan det bär iväg..

Påsken får mig annars att tänka på gudinnan Ostara, hon som stiger ner till jorden förklädd till hare och delar ut godis till barnen - påskharen ni vet..? Den tid då ljuset tar över mörkret och växter och djur upplever en ny renässans, en tid att ta tillvara och att bara "känna in" de nya energierna som kommer till oss!

Ha en underbar helg allihopa och en fin dag till att börja med!Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2014-04-17 16:21
#3

Hej hopp

Jag dammade av kvasten och drog till sjukhuset i Karlstad på kontroll …såg inte så bra ut sa läkaren.Men svar får jag tidigast om 6 veckor..

Så nu är kvasten inställd och får vila några dagar..

ha de got

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mayolica
2014-04-17 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

 Hej! här ösregnar det och blåser ute.  Någon flygtur till Blåkulla ger jag mej inte ut på i det här vädret. 😕 Men så fort det värsta ger med sej kommer jag efter, förhoppningsvis kanske jag kan få tag i kvast? annars får jag lösa det på annat sätt. Jag bor ju i närheten av Blåkulla, så det ska nog inte vara något problem att ta sej dit, även om jag inte får tag i kvast 😉

Jag önskar alla en trevlig Påskhelg🌺

~ mayolica ~

Toyan
2014-04-17 19:35
#5

God kväll!

Så härligt det låter med påskhelg på västkusten shigne, ha det gott.

En sån härlig bild Tuvan🙂

#3 Hoppas det inte bara är kvasten som får vila några dagar abbis.Kram.

#4 Vacker bild mayolica, hoppas regnet ger sig och ni får lite sol och värme.

Här har vi haft en mulen och blåsig men rätt varm dag.

Ha en skön kväll allihopa. Kram🌺

Upp till toppen
Annons: