Annons:
Etikettnaturlig-hudvård
Läst 965 ggr
feenahs
2014-04-23 14:33

Akut lösning mot finnar!

För 3-4 dagar sedan bröt helvetet lös i mitt ansikte och jag har nu 4 stora finnar rätt i fejset,hjälp! Någon som vet en bra akut lösning mot finnar? (något man har hemma)

Annons:
Lina Strindlund
2014-04-25 12:16
#1

Aloe vera funkar super för mig! särskilt all purpose cream från A´vera , men alla sorts aloe…ger snabb effekt faktiskt! några timmar så torkar finnarna ut…oftast


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Volito
2014-04-27 08:50
#2

allt som tar döden på bakterier- tee tree olja osv…

Bäst hjälper grejen Dana-a som par gånger kunde köpa på Lets deal och kostade 300 istället av 1200… - 2 minuter

Ians
2014-04-27 13:18
#3

Kokosolja är toppen mot olika hudåkommor, då det är naturligt bakteriedödande. Dock måste man köpa kallpressad kokosolja inte det där kokosfettet som finns i silverpaket, som man använder till ischoklad.

Bäst är att köpa en kokosolja i glasburk, ex så kan man köpa Kung Markattas i många affärer idag, en liten burk kostar ca 39-40 kr och varar länge om man bara använder det till att smörja sig med, då man behöver ytterst lite varje gång, till ex ansiktet.

För dem som inte vågar sätta fett på acne kan jag meddela att man skapar sig ännu större problem genom att Torka ut acne blemmor. Dessutom så låter kokosfettet huden andas, och "kloggar" inte igen porerna också en viktig del av en fräsch hud, att inte använda krämer som gör att huden inte kan andas.

Kokosoljan går snabbt in och lämnar inte en fet yta, som många krämer gör.

Så en kombination med aloe vera gel och kokosolja skulle jag nog vilja rekomendera, om man har återkommande problem med acne.

Upp till toppen
Annons: