Annons:
Etikettövrigt
Läst 269 ggr
shigne
4/24/14, 9:04 AM

Din är dagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så heter en bok som finns i mina ägor - där finns en tanke för varje dag, året runt. Den köpte jag när jag, på den tiden, hade en partner som var missbrukare.

Den här boken har sedan dess gett mig väldigt mycket, många tankar, hopp - helt enkelt en puff för att fortsätta tro på livet!

Idag var en sån där härlig tanke, som gör det lite lättare..

"Mill liv har varit som en gobeläng, sprakande av färg, en bild av livets blomsteräng, och sorgens dystra berg. En praktfull väv det var - omöjlig dock att hålla kvar.    - Carole King.

"Ett liv är som ett lapptäcke av udda tygbitar, som en osynlig sömmerska har sytt ihop. Där finns tummade, blodröda bitar av gräl, den guldgula pajen som mormor bakade om söndagarna i sitt doftande kök, där finns lysande färger från alla lapparna som finns med i vårt livs gobeläng, även de kalla, vita som är tvivel och ensamhet.

Alla livets fräger fogas samman med den gröna tråd som betyder mognad och utveckling. Vi består av en blandning av känslor och erfarenheter. 

Många gånger skulle vi vilja klippa bort en smärtsam minnesruta. Men utan den skulle skönheten i lapptäcket gå förlorad, för då skulle kontrasterna försvinna. Om en bit tas bort, blir det som återstår blekt och ofullständigt."

"Kan jag acceptera att även det som smärtar mig idag är en del av min skönhet?"

Annons:
Ians
4/24/14, 11:02 AM
#1

Vilka fina tankar Shigne! Visst är det så att alla bitar hör ihop, även de mindre vackra. Det är ju helheten som gör oss till dem vi är.

Elpida
4/25/14, 8:07 AM
#2

Så otroligt kloka ord Shigne, en riktig skatt - din bok!❤️

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: