Annons:
Etikettövrigt
Läst 326 ggr
shigne
2014-07-29 08:45

Bubbel 29 juli

Gomorron!

Ingenting blir som jag tänkt… Tiden går med en rasande fart och för tillfället verkar det som om bekymren också ökar i samma takt!!

Inget som jag/vi kan ta itu med och klara av, men det tar både tid och energi av en.

Efter en dimmig morgon, så börjar solen skina och skingrar dimman så fint. Idag sätter jag inte upp några planer alls, utan tar tag i det som kommer i min väg som det faller sig. Var dag och var stund har sina bekymmer!

Önskar alla en fin och härlig dag!

kram

Annons:
Ians
2014-07-29 09:17
#1

Godmorgon Shigne,

Låter lite uppgivet idag vännen! Men du skall se att allt kommer att ordna sig tillslut! skickar dig en värmande och stärkande kram!

Här är förberedelserna i full gång för sonens flytt om 14 dgr, mycket att fixa för honom som en måste påminna om, och tiden går snabbt nu. Den 13 augusti måste allt vara på plats, boende bokat, försäkringen underskriven, läkarundersökningen avklarad (för att få spelarlicensen) resväskan inköpt och packad, …

Och han som är van att vi fixar o donar, behöver sannerligen påminnas om allt! 😛annars kommer han att stå där utan en aning om varför allt sket sig!

Troligen lite separationsångest som blandat sig i förberedelserna skulle jag tro! Då går det långsamt och segt, en omedveten protest mot förändringarna som man står inför, innan man sett att det blev ju bra iaf

Känner igen det, ex inför flyttar, då man inte tycks finna varken ork eller inspiration till att packa färdigt inför flytt dagen, alls är segt som tuggumi!

Men det reder jus ig i slutänden iaf! Och det blir bra då också!

Önskar er alla en härlig dag, var rädda om er och dem ni har runt er!

Tuva-Lena
2014-07-29 09:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne och Ians! Hej på er ni som tittar in senare!

Jaa shigne, det låter lite uppgivet och var dag har nog av sin börda, så vänta o se, det kanske ordnar sig till det bästa ändå. Kram på dig och styrketankar under dagen!🙂

Åh Ians, förstår hur du känner det! Lillpojken ska ut i stora världen och bli vuxen! Och inte kan du hoppa in när det behövs längre heller, nu står han på egna ben s a s.. men du, vet du va, har han tagit sig så här långt - fantastiskt att han är så duktig! - så kommer det nog gå bra med det rent praktiska också. Såna individer brukar ha läget under kontroll på det mesta och det som inte funkar så där jättebra, bryr dom sig antagligen inte så mycket om heller. Hälsa Lycka till!🌺

Riktigt skönt ute idag efter regnet. Var ut igår kväll mellan dimbankarna och tog så fina kort! Tyckte jag såg grannen skymta på sin veranda så jag fick lov att rooopa för att kolla om han verkligen var ute. Vilken dimma!😃

Jag har fått sån tinnitus igen så jag sover dåligt, värmen gör väl sitt till också, men fyyy va irriterande det är med det där oljudet i örat! Om ni någonsin har befunnit er inne i en turbinhall på ett kraftverk så vet ni hur det låter.. Yyyaack!🎧Det här vore kanske en lösning..?

Idag åker jag in till stada! Äääntligen är temperaturen sån att jag kan ta med vovva' för en tur in till metropolen! Sjutton också, jag har inte träffat folk på 1 1/2 vecka! Lätt att man kommer in i en eremittillvaro om man sitter ensam för mycket - tur att man inte är rädd ensamheten i alla fall! Finns ju alltid så mycket att göra på en gård..

Ha en fin dag allihopa! Kram till er alla!

Rödvinbären mogna! Funderar på att testa att göra gelè i år..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2014-07-29 10:28
#3

God morgon!

Goda tankar och styrkekramar kommer shigne.

ians..kan bara instämma med Tuvan,  allt brukar ordna sig. Lycka till från mig också👍

Så jobbigt med tinnitusen Tuvan 😕 Den däringa sambon då.. är han aldrig hemma och lite sällskaplig??

Igår em-kväll kom det först en rejäl hagelskur, sen blev det regn och  Tor kom åkandes i sin vagn och förde ett fasligt oväsen☔️

Ha en underbar dag. Kram❤️

Upp till toppen
Annons: