Annons:
Etikettövrigt
Läst 2086 ggr
[Starship]
7/31/14, 9:27 PM

Nackkudde?

Tänkte att den här frågan skulle passa detta forum.. är det någon som har bra tips på en inte allt för dyr nackkudde? Är en tempurkudde verkligen värd pengarna?

Annons:
Ians
8/2/14, 5:40 PM
#1

Bra fråga, jag har ingen erfarenhet av de kuddarna, så jag låter frågan gå vidare till någon som vet om de är bra eller inte.

Eller om någon kan tipsa om en annan bra kudde!

gummimamma
8/3/14, 4:14 PM
#2

Är lite osäker på om jag haft någon tempurkudde, men jag har haft liknande kuddar. Just nu har jag en kudde från IKEA som är i sådan där formbar skumgummi, eller vad det är. Den är lite tung och hård, men jag gillar den. Enda sättet för dig att få reda på om Tempur är rätt för dig är att testa. Alla vill ju ha olika och alla sover olika så behoven är olika.

[Bettanbop]
8/3/14, 7:39 PM
#3

Jag köpte min på Jysk, den billigare sorten, men jag är jääääte nöjd 👍

Magi-cat
8/3/14, 8:32 PM
#4

Har också en från IKEA och är jättenöjd med den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vixxen
8/4/14, 7:55 PM
#5

Jag har testat de flesta nackkuddarna på marknaden. Det bästa är om din vårdcentral kan ta hem olika typer av kuddar som du kan testa. Det viktiga är att du känner att du får rätt stöd för din nacke och att ditt huvud ryms dvs. kudden är nog lång uppåt liksom. Men man måste prova sig fram till vad som passar en själv!

Tempurkudden formar sig efter huvudet väldigt bra, men jag upplevde då att jag inte fick nåt stöd alls av kudden, men det är min upplevelse.

Kanalkudden, fungerade inte för mig. Den har en kanal under mittdelen av kudden för att ventilera när man sover. Men jag blev kall om nacken istället.

Royal Rest kudden är den som fungerat bäst för mig och är helt klart värd pengarna. Suverän för mig!

Sjuttan
8/7/14, 9:46 AM
#6

Hittade en på Jysk   som är lite mindre än de traditionella  -  för under  100 kr  -  den funkar jättebra för mig.  Det är minst ett år sedan  -  vet inte om den finns fortfarande.     Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
[Starship]
8/8/14, 4:14 PM
#7

Tack för alla svar, det blir nog den från IKEA för den liknar mest den jag har nu (den har gjort sitt om man säger så)

Upp till toppen
Annons: