Annons:
Etiketthomeopati
Läst 5528 ggr
brittis007
2014-08-11 23:31

Hicka som inte ger sig

Min dotter hickar och har gjort det i snart 2 år, varje dag, flera gånger i timmen utom när hon sover. Det är väldigt tröttsamt för henne både fysiskt och psykiskt.  Hickandet kan variera i intensitet och en gång var det så intensivt att hon fick åka in på akuten då hon hickade så att hon inte hann andas mellan hickningarna. Är det någon här som har hör talas om någon som varit i samma situation och/eller har några tips som skulle kunna hjälpa henne att bli av med hickan?

Annons:
Fialialej
2014-08-11 23:37
#1

Enligt sjukvårdsupplysningen (1177.se) kan vissa sjukdomar i magsäcken, lungorna eller hjärtat påverka diafragman och därmed ge långvarig hicka. Har ni undersökt saken med läkare?

"På natten är alla katter svarta"

Cristine
2014-08-11 23:40
#2

Min pappa hade det i 2 dagar och blev av med den med en matsked lingonsylt.

Sedan dess har vi i släkten alltid använt den men vet inte om den skulle påverka så långvarig hicka.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

5 seconds of summah
2014-08-11 23:49
#3

Vet inte vad ni använder för metoder för att bli av med den. Men jag brukar alltid ta ett glas med vatten, sätta lite i munnen utan att svälja och sedan vända mig så att jag är upp o ner. Därefter sväljer jag vattnet upp och ner några gånger tills det försvinner.  Vet ej om den funkar på henne  men har alltid funkat på mig.

Men jag håller med Fialialej om att det kan vara någon slags sjukdom. Så ta kontakt med läkare på säkerhets skull!

brittis007
2014-08-11 23:52
#4

#1  Ja hon har varit hos läkare och har fått medicin som inte har hjälpt samt gastroskopiundersökningen, så hon ska nu boka ny tid för nytt läkarbesök. Kanske har nästa läkare en ide om vad det kan vara eller vad som ska undersökas.

brittis007
2014-08-11 23:59
#5

#3 Jo hon har fått höra alla tips och trix som tänkas kan, men efter att ha provat det mesta under de första månaderna hon hickade, så bokade hon tid hos läkare, men det tar sådan tid att få hjälp inom vården eller så är det bara att när man väl hittar läkaren med rätt kunskaper så blir man hjälpt. Tyvärr har hon inte hittat den läkaren än.

Fialialej
2014-08-12 10:39
#6

#5 det är tråkigt att det ska vara så svårt att bli hjälpt.

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
allhealing
2014-08-12 23:30
#7

#0,

Om du backar bandet till strax innan hickan startar. Händer det någonting traumatiskt i familjen kring den tiden?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Tuva-Lena
2014-08-13 09:43
#8

Å stackars liten! Fy så jobbigt för henne - och för er som skall se på och inte kunna göra någonting!

Jag skulle rekommendera dig att prova öronakupunktur, där finns speciella punkter vid just hicka. Dom tar lång tid att förklara för den som inte är insatt, men antingen så söker ni upp någon erfaren öronakupunktör, eller så försöker jag att beskriva punkterna i örat för dig i ett pm..?

Hör av dig om du vill att jag skall pm:a! 🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2014-08-13 20:53
#9

Jösses vad jobbigt! Hade en gång hicka i 8 timmar innan det gav med sig. Efter ett par timmars uppehåll kom det tillbaka i några timmar igen. Hickade så kraftigt så jag hoppade vid varje hicka! Autch, vilken träningsvärk jag hade i hela kroppen flera dagar efteråt!!!  Men vad ska man göra vid hicka? Du har nog fått alla husmorstips jag fick under mina timmar med hicka, så jag har tyvärr inget tips att komma med. Min hicka försvann av sig själv helt plötsligt.

Ians
2014-08-14 07:17
#10

Man kan prova med magnesium, det får musklerna att slappna av, Och hicka är en form av muskelkramper. Många går tyvärr runt med magnesiumbrist mer eller mindre, då jordarna är utarmade på mineraler. 

Men man kan inte köpa vad som helst det bör vara i en form som är lätt tillgänglig för kroppen.

Tuva-Lena
2014-08-14 09:35
#11

Ibland använder jag mig av "tankens makt" helt enkelt. Intalar mig själv att "nu ska jag INTE hicka mer", riktigt fokuserar på den tanken någon minut eller två och då försvinner hickan 99 gånger av hundra, helt beroende på hur fokuserad jag är. Men det kan ju vara svårt för en liten tös..😕

Bra tips Ians!👍

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mafaldahej
2014-08-14 12:57
#12

Min dotter hickade till och med flera timmar åt gången varje dag som foster… Fortsatte upp genom åren med väldigt långa och plågsamma hickanfall. Tills vi fick tipset att hon skulle suga på (upp till 3 st/dag) Magnesium Reciep från apoteket. Magnesiumbrist kan ge den här typen av kramper.  Lycka till!

lizaohman
2014-08-14 14:35
#13

Hur har det gått med hickan??

Annons:
Upp till toppen
Annons: