Annons:
Etikettövrigt
Läst 616 ggr
shigne
8/22/14, 6:54 AM

Bubbel Fredag 22 Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Såg din film Abbis! Även bilderna från din källare 😮

Fy tusan!!  Vädrets makter är minsann inte kul…. Hur går det för Er? 

Det ska visst bli ett jädrans regnande här i helgen! Vi hade planerat in en fisketävling imorgon, men si det blir inget av med det - regn och åska sätter stopp för det!

Idag ska jag yoga lite, bara frukosten har trillat på plats i magen. Medan så hinner jag pärla lite.  Annars så blir det lite städning, handla helgmaten och bara regnet håller sig borta så tar jag och vovven nog en sväng till svampskogen också.

Det var lite ruggigt att stiga upp, känns liksom lite råkallt i huset. Har satt igång en eld i kaminen, så det går nog att mota bort!

Kramar till Er alla och önskan om en härlig Fredag! Extra kramen till Abbis….

Annons:
abbis
8/22/14, 8:58 AM
#1

Tack Shigne

Vi får en del merarbete då vattnet måste ur vår källare pronto..Vattnet börjar rinna undan nu men mer regn är på väg..Räknar dock med att vi kan ha öppet..

Nu är det höstlikt hos oss .Känns lite sorgligt att sommaren tog tvärslut..

Mina kurser drar igång nästa vecka.Det får man se framemot😉.

Ha de gott och tack för kramen

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
8/22/14, 12:19 PM
#2

God middag!

Ha en skön promenad med vovven shigne.

Fy så jobbigt med översvämningen abbis, håller tummarna att det inte blir värre. Kram från mig också.

Så har jag då bott 6 dagar i mitt nya hem, känns som att jag kommer att trivas🙂

En hel del återstår att göra, Rom byggdes inte på en dag.

Vädret är mest mulet, endast 11 grader i morse, visst känns att hösten är på väg.

Önskar er en fin dag❤️

Ians
8/22/14, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vad mysigt Toyan! Härligt att det känns bra, med det nya boendet!

Abbis, såg också bilden.. 😮Herrenadå! Inte funderat på att börja med SPA där i källaren?  😉Förlåt att jag skämtar, men vad ska en göra när det ser ut som det gör!

Hörde en journalist intervjua en kvinna på TV igår, hon hade fått ta sin tillflykt till sin son, och beräknade att kunna flytta tillbaka till huset först i januari…. Möbler och allt var vattenskadat. Då frågar "idioten"

- Hur känns det nu när allt är du har är förstört 😮

Vad hade han förväntat sig för svar?….Jo, Tack det känns bra eller 😟

Behöver man verkligen gå på högskola för att lära sig ställa idiotiska frågor till människor i kris? Sådant gör mig så ARG! 

Ofta folk som man ser att de är glasartade i blicken av chock, så kör någon en mikrofon under hakan på dem o frågar….hur känns det!

Har man någon form av Empati så VET man precis hur de känner det, eller kan föreställa sig…. De som inte gör det spelar det ingen roll för, för de fattar inte iaf! 

Shigne hoppas du haft en fin dag med vovve promenad och yoga! Hittade ni någon svamp?

Själv har jag sovit Heledan! Efter en natts jobb och innan en annan! Hösten drar in här också med sin lite krispigare luft, snart kommer träden att stå i sprakande färger! Det är min årstid verkligen….. HÖST!

Ha det gott alla goingar, var rädda om er och njut av just denna stund, den kommer inte åter! Har du det jobbigt så kom ihåg att just denna stund kommer inte åter, i positiv bemärkelse! Dvs Så här illa blir det aldrig igen! Kram

abbis
8/22/14, 7:19 PM
#4

Ja journalisterna har flockats runt mig idag..

Därför att dom filmade mig under en intervju där det brast för mig..Det sändes i tv i morse..

Idag stod radio Värmland ,Tv teamet och kristinehamnsposten i min butik SAMTIDIGT..

Snacka om va ett tårdrypande inslag ger..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: