Annons:
Etikettövrigt
Läst 511 ggr
shigne
2014-09-01 05:57

Bubbla 1 September

Gomorron!

Det ljusnar ute, ser klart och fint ut, +8,4 och alldeles vindstilla! Det känns som om allt sover just nu.

Har tänt ett ljus och väntar på att kaffet ska bubbla klart. Jag tror det här är bästa tiden på dygnet. 

Kroppen känns inte helt okej, men definitivt bättre efter de små yogapassen jag gjort och promenaderna i skog och mark. Skön känsla med den nya hörapparaten, den har 3 olika musikprogram inprogrammerat som ska vara bra för tinnitus. Så när jag varit ute i skogen, så har jag knäppt på musik,  och vet ni….jag tror faktiskt att det lindrar. Då tänker jag mycket på dig Tuva 😉

Jag önskar er alla en bra och härlig start på den nya månaden och på den nya veckan! Kram

Annons:
abbis
2014-09-01 09:29
#1

Morn på er

Ja Shigne  , störningsljud som musik lindrar har jag hört..Har själv ett susande i öronen som kommer av drejskivan som låter hela tiden..

Lördag efter jobbet så bakade jag Persikobullar på 2 liter deg..Ni skulle sett skålen när det jäste över..Trots stor skål. Det blev inte så många bullar bara 79 st då jag gör dom på 100 gr styck..

Igår så åkte vi till Karlstad behövde köpa ett antal värmepistoler till min elever..sen blev det en fika och bio.Vi såg Turisten..En seg men annorlunda story..Bakade en nötbomb när jag kom hem..

Idag är det kursstart igen .Kör 3 kvällar/vecka. Sånu på morgonen ska jag baka en rulltårta till tjejerna..Undrar hur många som skämmer bort sina elever som jag gör?

Så idag får vi se vad jag hinner med i verkstan innan vi startar kl 17.30

Ha de

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-09-01 10:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gulle dej shigne!

Det vore nånting för mig, ja brukar sätta på radion på natten, men den stör tycker jag, kan inte vänja mig vid pratet mellan låtarna..

Låter härligt att stiga upp så tidigt, själv slog jag upp ögónen halv nio!! Har kommit in i en rytm där jag lägger mig vid två, ibland efter.. 😕 och upptäcker att ajg blir döslut på dan. Varför ändrar man inte på det då?!😮 Det är ju så mycket härligare på morgonen! Fast nu tar det en stund att försöka "bortse" från tinnitusen ocksåLedsen. Ha en fin dag vännen! 🙂

Och gulle dej abbis! Ja jag tror inte att det finns så många kursledare som du, som ställer sig o bakar på dagen innan eleverna kommer. Inte kosntigt att dina kurser är populära, både kunskap och omtanke får man på lektionerna!❤️Lycka till ikväll!

Här blåser det i träden idag, solen skiner, det tackar man för - äntligen! och luften är härligt klar ute! Ska nog sätta igång o måla väggen på huset då. gruvar för jag har ont i nacken redan nu..😕men det är bara att bita ihop och kanske, målar jag så använder jag andra muskler och då kan till o med det onda ge med sig - om man har tur!🙂

Ha nu en fin dag alla ni sköna tjejer! Kram kram!

Nyplockade blåbär.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-09-01 10:26
#3

Ingen lycka bild, men sylten blev god.😃

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-09-01 17:32
#4

Go kväll, sovit lite si och så under dagen, men vad gör det i kväll får jag lägga huvudet på kudden o sova Hela natten!

Önskar Shigne allt gott tillbaka! Låter gott att gå upp så tidigt på dagen och se den vakna. Själv kan jag känna en överväldigande känsla när man står och ser ut på den gryende dagen, brukar göra det när jag jobbar på natten, en magisk stund!

Lycka till med målandet Tuvan 🙂

Abbis så synd att du håller dina kurser så långt bort, annars hade jag anmält mig, ni verkar ha det riktigt mysigt!

Själv tänkte jag ta mig iväg till ett stick café imorgon, hoppas de öppnat för hösten! De sitter från klockan 17-21 och stickar o myser med fika ! Ibland är det gott att bara vara o låta sig omslutas av rummet och tiden, tillsammans med människor som har samma intresse!

Passar mig bra med just tisdagar då jag är ledig de flesta tisdagar!

Upp till toppen
Annons: