Annons:
Etikettövrigt
Läst 890 ggr
shigne
2014-09-25 07:47

Torsdagsbubbel 25 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Lika väder som igår ung., fast bara lite varmare. Det skulle visst bli regn idag och det gör inte så mycket eftersom jag tänker vara inomhus mesta dels av dagen = vardagliga sysslor som städning etc. 

Men en och annan hundpromenad hinner jag nog med. 

Just nu, just här….känner jag mig så lugn inombords, så lycklig och väldigt tacksam för allt i mitt liv ❤️ Det är en enorm känsla, kanske en känsla/tanke som jag brukar glömma alltför lätt. 

Just den att ta sig tid att stanna upp, låta allting vara, strunta i alla måsten och liksom öppna upp hjärtat. Tänka på allt gott som finns, allt….varje lite bit i livet.

Jag håller kvar denna tanke, häller upp mitt livselixir (=kaffe) och njuter lite extra denna morgon!

Tack för att ni finns!  Kram

Annons:
Ians
2014-09-25 09:36
#1

Godmorgon Shigne, Tack för att Du finns! 🤗

Ja det finns mycket att vara tacksam för om vi stannar upp, höjer blicken lite och Ser objektivt på våra liv, och inte koncentrerar oss på det vi inte har!

Öppnar våra hjärtan och släpper in glädjen ❤️

Låter som du har en lika fin morgon som mig! Här skiner solen, det är +9.9 grader, man kan ta fram sin stickade tröja utan att svettas bara av att se den 😃Det är det jag gillar bäst med hösten! Den höga klara luften, och de mysiga stickade tröjorna.

Hoppas att ni alla får en underbar dag, och att ni tar hand om er och tillåter er att bara vara en liten stund varje dag. Stannar upp och andas djupt, släpper ner axlarna från öronen och bara Är i nuet! Sedan kan ni stressa vidare 😉

Tuva-Lena
2014-09-25 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron go'vänner!

Ja ännu en dag med klar höst, lite kyligt i luften och solen har ännu inte orkat ta sig igenom dimmorna, men .. den kämpar på och kommer att visa sig snart!

Vet du det shigne, jag hinner aldrig känna efter riktigt, utom när jag är på yogan på måndagarna. Dagarna bara flyger iväg och nu när vi har flyttat in itll stan så är det nya "måsten" att ta itu med -fönstren inte minst. Igår fixade jag trädgården, tog bort vissnade blommor och tog upp lökar så dom inte fryser i vinter, planterade om pelargoner som ska stå inne o s v.. och tvättade några fönster på det!☝️Men det hindrar mig inte från att njuta av omgivningarna heller, promenader förstås på den fina motionsslingan vi har utanför huset.

Såg att man har billiga madrasser på Jysk den här veckan så idag är det jag som köper en ny! Har tröttnat på att ligga på en "strykbräda".😕Ont i ryggen får jag av den också..

"Skynda dig älskade, skynda att älska! Dagarna mörkna minut för minut.. tänd era ljus, det är nära till natten, snart ärt den blommande sommaren slut..🙂Det blåser vind där ute, vi stänger sommarn's dörr… "o s v.. Höstvisa heter den, vacker som en dag och melankolisk som en skymning.. Glad

Ha en fin dag alla goa!

Bild från gårdagens  em-promenad..🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2014-09-25 19:41
#3

Go kväll!

Dagen började med väldigt växlande väder. Ena stunden sken solen från en nästintill molnfri himmel, en kvart senare fanns det inte ett hål i molntäcket och regnet öste ner. En stund senare kikade solen fram igen. Men eftermiddagen blev solig och skön. Jag satt på jobbet och längtade efter en skön promenad, och tyckte synd om min katt som var tvungen att sitta inne när det var så härligt väder ute. Bara en liten stund senare ringde tösen och berättade att hon kommit hem från skolan och släppt ut katten. Nu låg han på infarten och rullade på rygg, och såg ut att trivas i solskenet. När jag kom hem visade han tydligt att han ville "ta en promenad". I hans fall betyder det att han vill gå runt huset med mig. Idag ville han gå två rundor! Haha! Motion behöver han ju, för att gå ner från de dryga 8,5 kg han väger till 5-6 kg, som veterinären trodde han borde väga.

Passade på att plocka några äpplen i trädgården på min och Odens promenad. Sedan bakade jag en äppelkaka. Mmm, nu doftar det äpple och kanel i hela huset!

Ha en fin kväll!

Upp till toppen
Annons: