Annons:
Etikettövrigt
Läst 2280 ggr
Lina Strindlund
11/1/14, 8:10 PM

Siv Andersson

Jag funderar kring Siv Andersson, som nyligen dog av sin cancer. Jag hade just läst att hon gått över till alternativbehanlingar. Men tydligen gick det inte bra ändå. Jag vill så gärna tro på alternativbehandlingar och övertyga andra, men va ska jag säga nu?  Dock var det väldigt olika typer av behandlingar hon tog. Tex någonting med Elektromagnetisk strålning, vilket jag inte skull välja! :P


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
NiklasTyreso
11/1/14, 10:30 PM
#1

Får man cancer ska man inte stänga dörren till någon behandling, men första prioritet är att ta emot skolmedicinens behandlingar. 

Sedan kan den som vill komplettera med fördoämnen som faktiskt kan ha viss effekt mot tummörsjukdomar, healing, jordande barfotagång eller vad man känner för, men man väljer INTE bort den skolmedicinska behandlingen.

Med en hälsosam livsstil kan man minska risken/sanolikheten för att utveckla tumörsjukdomar, men man ska aldrig någonsin välja bort skolmedicinsk behandling närman väl fått cancer.

NiklasTyreso
11/1/14, 10:47 PM
#2

Steve Jobs (som grundade Apple) förkortade sin livslängd genom att inte genast ta emot den behandling skolmedicinen erbjöd för hans cancer. 

Jo, det finns experimentella studier som visar att vissa naturmediciner motverkar vissa cancerformer, men det innebär inte att man ska välja bort skolmedicinsk behandling. 

Så, Siv Andersson (vet inte vem hon är) är i gott sällskap. Till och med begåvade människor kan fatta dåliga beslut, särskilt när det är stressande allvarliga beslut som gäller livet. Människan är inte alltid rationell.

Tuva-Lena
11/3/14, 12:38 PM
#3

Jag håller med Niklas även om jag vurmar för alternativa metoder, som ett komplement möjligtvis. Skolmedicinen är den medicin som kommit längst i behandling av organiska sjukdomar så förkasta inte den!  Däremot som Niklas säger, kan man förebygga sjukdomar genom att  leva ett så "naturligt" liv som möjligt.

Annat blir det när det gäller smärttillstånd t ex i rörelseapparten, där tror jag att man kommit längre inom den alternativa vården. Obalanser dessutom som inte ännu gett några sjukdomssymptom, kan man återställa genom alternativ medicin, i kombination med att man ställer om sina levnadsvanor. När sjukdom väl brutit ut, tror jag trots allt att skolmedicinen är den man bör föredra.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Lina Strindlund
2/15/15, 2:14 PM
#4

Ja ni har väl rätt i att skolmedicinen är effektivare, men jag tycker man borde försöka rikta in samhället mot att använda mindre mediciner och strålbehandling, genom att uppmuntra nyttigare levnadsvanor och upptäcka problem och åtgärda dem tidigare. ett lugnare tempo i samhället, så man får chans att känna efter och återhämta sig. istället för att stressa på med alla "måsten" och ta mediciner bara för att kunna göra det… ganska sjukt samhälle vi lever i! :P


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Halvdansken
2/15/15, 5:34 PM
#5

" …upptäcka problem och åtgärda dem tidigare. ett lugnare tempo i samhället"

Man upptäcker cancern när den är så stor att det är operation/strålning/kemo som är enda alternativet. Hur skulle man upptäcka cancer "tidigare"?

"ganska sjukt samhälle vi lever i!" - tycker du? Min man lever nu för att sjukvården kan behandla cancer effektivt. Jag tycker det är fantastiskt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ians
2/16/15, 7:44 AM
#6

Siv?

Kim Anderzon är det väl vi talar om 😉Jag har inte läst på speiellt om henne så det är generellt svårt att svara på. Däremot tror jag att det är som Halvdansken säger, en tidig diagnos och en adekvat behandling i tid! Är A och O.

Generellt är det väl så att man bör följa sin läkarordination i första hand, och använda alternativbehandling som komplement, ex mot biverkningarna av Cytostatikan och strålbehandlingen.

Steven Jobs tragiska historia, grundar sig i att han gick över till att bara äta frukt i perioder, vilket visade sig vara förödande i hans fall, då han led av en tumör som närde sig på kolhydrater.

Hade klarat sig bättre på en LCHF diet. En polsk läkare skrev mycket om det att svälta ut tumören med en kost som den inte när sig på. det i kombination med en ordentlig behandling hade fungerat bättre i Jobs fall.

För alternativbehandling skall göras med förnuft, att man kan fördriva mask imagen med blåbär, och äta vitlök mot förkylning betyder inte att man skall dissa adekvat behandling vid allvarliga sjukdomar.

Men visst har man ingen chans ändå, så finns det många som väljer att hålla sjukdomen stången den sista tiden och inte genomgå en tuff läkemedelsbehandling, för att få ut det bästa av den sista tiden, och det säger jag inget om.

Ibland vänder det sjukdomen och oftare leder det till slutet vilket det hade gjort ändå, men man slipper biverkningarna av de starka medicinerna. Och har man en tumör som inte går att behandla, så spelar det ju ingen roll om man lever 4 eller 6 månader, bara livet är gott så länge som möjligt.

Men generellt tycker jag att man skall lyssna på sin läkare, vid en Så allvarlig sjukdom. Min förkylning däremot och andra tillstånd som min fibromyalgi tex väljer jag att använda alternativa metoder mot. där finns det inget som doktorn kan göra bättre! Dessutom är det inte ett livshotande tillstånd.

Har man det som riktmärke, så kommer man längst! Kan det vara argument för alternativbehandlingar som du kan använda dig av Lina Strindlund?

Annons:
Upp till toppen
Annons: