Annons:
Etiketthuskurer
Läst 2545 ggr
Ians
11/19/14, 5:37 PM

Vill du inte dofta vitlök?

Alla känner väll till att jag är helt frälst i vitlök, som ett botemedel mot förkylningar etc

Men doften är ju inget vidare, eller hur…. Något som gör att många undviker just vitlök.

Om man inte resonerar som en vitsig person uttryckte det……"Vitlök verkar på två sätt den dödar bakterier, men även doften får folk att hålla sig borta och inte smitta en med nya bakterier! " 😂

Nu har forskare tittat lite på vad som kan få själva doften att mildras

http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?td=11/19/2014&tem=3&und=83&art=2129

Med enkla medel kan man iaf delvis bli av med den besvärande doften, äpple, citronjuice och grönt thé kan hjälpa till med det. men även ett litet glas mjölk kan ha den effekten.

Det gäller nämligen att neutralisera svavelföreningarna i de små klyftorna, för att bli av med doften.

Sedna är det ju så att olika människor doftar olika mycket, någon påstod dessutom att ju mer vitlök man åter ju bättre blir kroppen på att själv neutralisera doften.

Själv hade hen bara haft problem med det i början, och ju oftare hen åt vitlök så försvann doft sensationerna.

Även vad man äter tillsammans med vitlöken, kan påverka hur mycket man doftar, vissa tycker att de som äter vegetariskt inte doftar lika mycket. Men allt är ju en smaksak, och det finns ju olika tolerans för dofter dessutom.

Men det kan ju vara bra att pröva tipsen, nu i förkylningstider, då iaf Jag intar ganska mycket vitlök för att slippa ligga däckad 😉Annars finns det et osvikligt tips….bjud omgivningen på vitlökskryddad mat, då känner de inte att Du luktar 😃

Annons:
vallhund
11/19/14, 5:41 PM
#1

Jag äter vitlök dagligen för den goda smakens skull o ingen i min omgivning reagerar på det om jag inte gått till överdrift o haft rå pressad vitlök som pålägg.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tlover
11/19/14, 5:45 PM
#2

Ingen har reagerat på att jag luktar vitlök heller trots att jag äter det dagligen.

Men då dricker jag ju grönt te flera gånger dagligen också.

l'm back

Ians
11/19/14, 5:49 PM
#3

Ja där ser du tlover, omedvetet kanske du gjort alldeles rätt 😉

Och som sagt många vittnar om att, om man äter vitlök regelbundet så doftar det inte lika mycket om en. Kanske är det så att kroppen själv lär sig att neutralisera doften om man är van vitlöksätare!?

VästkustFia
11/23/14, 12:42 AM
#4

Ja, det verkar stämma.

Upp till toppen
Annons: