Annons:
Etikettövrigt
Läst 425 ggr
shigne
2015-01-15 09:05

Morgonbubbel 15 Januari

Gomorron!

Plusgrader, blåser, isigt och blött! Trist vinter!

Sovit jätte dåligt, en sjuk hund som traskat runt, runt hela natten… Nu när det är dags för mig att stiga upp - ja, då sover hon! Å tur är väl det, att hon också får en avkopplande stund mitt i det onda.

Sista arbetsdagen denna vecka, så det ska nog gå vägen ändå!

Kaffe och yoghurt så ska nog den här dagen blir bra den med!

Kram och är rädda om Er!

Annons:
Ians
2015-01-15 09:30
#1

Din stackare inget kul när vovven är sjuk, eller när man inte får sova! Hoppas hon kryar på sig och att  du får en lätt arbetsdag Shigne!

Här fortsätter sjukeländet! När väl magen lugnat sig så jag iaf kan få i mig lite vatten så fortsätter eländet med ont i halsen och hosta, fortsatt feber och ont i hela kroppen!

Ja, ja det är bara att inse att jag inte kommer att jobba mer denna veckan iaf. Lägga sig ner och vila i det!

Både pga den egna orken och för risken att smitta andra! 

Så idag blir det ljudbok och vilande i sängen, och små små pinketurer med hunden, för hon är ju hemma hon också! Ingen ids gå och lämna henne på hunddagiset 😕Men hon är van vid att matte sover på dagarna och bara går ut små turer med henne, för att pinka och göra annat. Så det går väll ingen nöd på henne för några dagar till tänker jag.

Ha det gott alla goingar och var rädda om er!

Toyan
2015-01-15 12:03
#2

God middag!

Stackars vovven shigne, vad är det för fel med henne? Hoppas hon kryar på sig och ni får vila båda två. Kram

Husch då  Ians, låter som en riktig influensa, och vilken otur när du precis börjat ett nytt jobb. Kryakramar 🤗

Här blåser och regnar det, åskade i morse.  Igår hade vi alla sorts väder, snö som försvann efter nån timme, regn och åska, en liten stund fick vi se solen också, verkligen konstig vinter🤔

Önskar alla en fin dag🌺

Tuva-Lena
2015-01-15 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God dagens på er!

Stackars liten vovve shigne! man blir ju så förlamad när man inte vet vad man kan göra för att de ska må bättre. Nåt hon har ätit i sig eller..? Hoppas att hon kryar på sig under dagen! ❤️

Och Ians då! Fy för en sån influensa, den värsta sorten av alla! Kan det vara det hemsk vädret ni har där nere? Bakterierna trivs som aldrig förr i blöta och plusgrader. Hoppas du cokså får en bättre dag imorgon vännen. Glid du ner i sängen och lyssna på ljudbok, det låter riktigt skönt faktiskt.

Här är det raka motsatsen. -21 imorse, snö "upp till taket ungefär" och knarrade fotsteg i snön när jag går ut. Kalsingar byxor och täckkjol, två tröjor och varmeste jacka! Sen möter jag kylan med ett leende, för visst är det skönt när man gått ett tag!🙂 Och jag har nog tåligaste hunden i världen! Han älskar kylan och rullar runt i snön, äter snö och mår som en prins i kylan! (Inte konstigt då han har bott i bilen hittills i vinter. 😮) Och snart kommer vår lilla "Freja" och gör honom sällskap! Blev Freja till slut, den väna mångudinnan passar bra som namn till ett litet troll som vår nya lilla nalletös.❤️

Nu är det dags för lite småplock, sen knallar jag iväg för att lösa ut en tavla som jag ropat in på auktion för en femma!

Ha en fin dag kära vänner!🙂

Så kallt men såå vackert!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2015-01-15 15:13
#4

En så vacker bild Tuvan! Hade hellre bytt med dig! Kyla fixar jag bättre än regn och rusk, och som du säger bakterierna gillar denna typ av väder!

shigne
2015-01-15 19:26
#5

Underbart vackert Tuva! Känner att jag saknar norrland väldigt mycket just nu…

Signe hade en febertopp i torsdag och fick tid hos vet. i fredags - misstänkt livmodersinflammation. Men tur att det inte var något sånt, utan att det "bara" var en febertopp. Däremot så hade hon brutit en klo och den op. bort… Så nu har hon lite ont och det är sååå synd om henne, då hon måste gå med en sån där otymplig strut om skallen… + en massa medikament!

Toyan
2015-01-15 20:24
#6

Skönt att det inte var livmoderinflammation  hon hade,  kan tro att hon inte gillar struten, lätt att gå och stöta i lite varstans med den.

Annons:
Upp till toppen
Annons: