Klotterplanket

Lördagsbubbel 24 januari

2015-01-24 11:46 #0 av: Tuva-Lena

Hej o god dag allihopa!

Idag går det bättre med uppkopplingen, helgen gör väl sitt till men nog är det retligt att inte kunna skriva när man ändå är inne! Härom dagen försvann mitt inlägg två ggr dessutom, då gav jag upp. Datorn uppdaterar sig plötsligt och då försvinner både text och inlägg.Ledsen

Idag är det ett underbart väder ute, ingen sol men mycket varmare, ca 4-5 minus bara och lite nysnö som gör marken behagligt mjuk att gå på.

Ronja har stökat på hela förmiddan så det skönt att sitta "själv för en stund" medan hon sover och samlar nya (bus)krafter. Stackars Valle, min gammelvovve! Igår hängde hon i öronen på honom! Jag blev tvungen att ta till basrösten för att få henne att lugna ner sig. Annars är hon duktig och sover på nätterna och kisserierna går framåt också. Skämtar

Idag funderar jag på att ta en skidtur igen, var så skönt förra helgen att få åka iväg på egen hand ut i tystnaden. Har ni tänkt på det, hur tyst det blir av snön som dämpar ljuden? Man hör bara det där karaktäristiska "väsande" ljudet från skidorna.. hur skönt som helst! Hoppas att ni har tillräckligt med snö för att få uppleva samma!

Nu dags för en kopp kaffe efter promenaden, sedan MÅSTE jag slänga ut julgranen! Inte många barr kvar på den nu sen Ronja gick en match mot den igår kväll.Skrattar

Ha bästa dagen go'vänner!Kramas

Mot "grannas"..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-01-24 12:08 #1 av: shigne

Hej!

Mysigt med en liten vovve som stökar!! 

Här börjar snön ligga som ett tjockt täcke, det snöar just nu och blåser rätt kraftigt!  Mannen i huset är ute på jakt,  jag och vovven får vänta tills jakten är över innan vi kan ta en promenad. Så det blir innepyssel idag; baka kakor och sy lite med pärlor...

Ha det gott alla! kram

Anmäl
2015-01-24 12:28 #2 av: Ians

Vad skönt det låter Shigne, med innepyssel! Kär

Men även en skidtur låter riktigt mysigt, Tuvan.

Önskar er allt gott under dagen!

Här är det ett ordentligt snöande och blåst, ser mindre mysigt uta att gå ut i! Idag har jag sovit ordentligt, nu när jag kan sova utan att hosta!

Äntligen verkar det gå med stora steg åt rätt håll! Underbart!

Var rädda om er därute, och fokusera på det som är viktigt i livet! Skit i resten Skämtar

Anmäl
2015-01-24 19:39 #3 av: gummimamma

Ut och åka skidor - HUUU, vilka rysningar jag får! Tankarna går tillbaka nästan 35 år. Mellanstadiet i skolan. Jag var ingen van skidåkare. Absolut inte! Men när hela skolan skulle iväg på friluftsdag, ja då fick mina skidor följa med. Man kunde åka pulka, åka skidor och ta promenader i vinterlandskapet på ett helt underbart ställe några mil från staden där vi bodde. Jag och några kompisar (alla lika ovana vid skidor) bestämde oss för att åka det korta skidspåret - 1,5 km. Men det är ju klart att vi blandade ihop färgkoderna på de olika spåren! Vi tog spåret som var 1 mil lång!!! Gissa om vi var trötta  när vi till slut kom tillbaka. Vi hade ramlat och slagit oss i flera av nerförsbackarna. Hungriga och törstiga var vi. Vi visste att skolan hade med sig korv med bröd och något annat till lunch. Men när vi kom till det stället där lunchen serverades var allt slut. Tur att några av oss hade mackor med sig som reserv... Vi delade på mackorna systerligt Skrattar                                                        Men nu har jag sakta börjat känna en nyfikenhet över att få prova på det där med att åka skidor igen! Vore kul att få åka de där 1,5 km med ett par välvallade skidor istället för 1 mil med obefintligt vallade och misskötta skidor.

Anmäl
2015-01-25 12:35 #4 av: Tuva-Lena

Vilket trauma G-mamma! Skrattar

Ja det gäller att välja rätt spår. FörskräcktJag väljer motionsslingan som ligger utanför, den är 5 km och ganska lagom när det inte är spårat, bara en skoter som har åkt där innan men sedan har det snöat mer, så visst får jag slita lite men det är ju det som är meningen med skidåkningen.Pustar Då tar jag en paus från yogan den dan istället. Mina skidor har jag inte vallat på två år! Men som tur är så hade jag rätt valla den dan jag ställde undan dom, blå Swix förstås och så grundvallan.. Tog några underbara foton längst bort på slingan som jag skall visa er sedan.  Otroligt vackert vinterlandskap.Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.