Husapotek/Huskurer

10 naturliga smärtlindrare!

2015-01-24 12:43 #0 av: Ians

När man går runt och har ont, ex vid artros så får man tabletter som skall lindra smärtan från doktorn. Inte alltid hjälper det och väldigt ofta ger det biverkningar som man inte är så intresserad av. Här är 10 tips, på naturliga produkter som kan ge smärtlindring, och gör att du kan halvera ditt intag av smärtlindrande tabletter, eller faktiskt helt sluta med dem. Det beror på hur du reagerar på de olika ämnena. 

Men redan en halvering av starka smärtlindrande tabletter ger en enorm vinst i livskvalité.

http://www.halsa.se/Kategori/Naturlig-halsa/Naturmedel-Alternativmedicin/10-naturliga-smartlindrare/

Anmäl
2015-01-25 11:19 #1 av: Toyan

Tack för bra länk iansTummen upp

Anmäl
2015-01-25 12:15 #2 av: Tuva-Lena

Jaa, jag har redan provat några av dem faktiskt. Äter glucosamin och (dricker) hyaluronsyra dagligen - har ju en höft som spökar och har spökat i många år innan jag förstod att det kom därifrån. Symptomen liknade ischias nämligen. Nu äter jag vegetabilisk glucoasamin som man utvinner ur majs och jag vet inte om det har samma goda effekt, tycker inte att jag känner någon större skillnad.. fisk äter jag tre ggr i veckan också.FunderarDäremot så har yogan en avgörande effekt på rörligheten! Därför yogar jag dagligen och smärtlindringen kommer oftast efter avslutat pass. Kan därför varmt rekommendera yoga om inget annat hjälper.Tummen upp

Tack för tipset Ians!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-01-26 05:31 #3 av: Ians

Det glömde jag ju Tuva!

Yogan är en fantastisk smärtlindrare, och motverkar stelhet som gör att man snedbelastar och får ännu mer ont!

Så Yoga skulle också stå med på listan, absolut!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.