Klotterplanket

Onsdags bubbel 28 jan

2015-01-28 05:38 #0 av: Ians

Godmorgon.

Hoppas att ni sovit gott under natten!  Själv mår jag Så mycket bättre av att vara vaken på dagtid och sova på nätterna! Även om jag sover lite oroligt, vaknar ofta och somnar om igen. Mest beror det på att jag är orolig för att försova mig, men det ger väl sig med tiden det också. Skrattar

Idag verkar de bli ett  växlande väder med stor risk för regn, inte så roligt precis, då blir det lite halvskumt hela dagen. Men vi får väl se, meterologerna har haft fel förr Skämtar

Vad skall ni göra idag då?

Önskar er alla allt gott i det ni skall företa er under dagen, och skickar med några värmande kramar till dem som behöver några sådana Hjärta

Anmäl
2015-01-28 07:00 #1 av: shigne

Gomorron!

Regn och rusk här med! Trist med sånt väder - men tur man kan göra sånt som är lite roligare så man glömmer det trista vädret... 

Ledig dag idag, så jag tänker krypa under täcket en stund till och riktigt känna att jag inte har några tider alls att passa. Inga direkta planer, kanske lite vardagliga sysslor, kanske dags att börja plantera om blommor? Med andra ord har jag (om jag vill) en riktigt lat-dag framför mig!

Ha det gott alla.... kram

Anmäl
2015-01-28 11:52 #2 av: Tuva-Lena

Go'dagens Ians och shigne!

Väldans vilket trist väder ni verkar ha! Här har vi ca 5 minus och mulet, väntar snö till eftermiddan men skönt ute. Gick en längre sväng med hundarna, ja längre med Ronjas mått mätt då, så att hon lugnar ner sig lite. Herre gud vilket energiknippe! Hon röjer runt så hon glömmer bort att hon blir kissnödig och då hamnar det på mattorna förstås. Men nu sussar hon lugnt under min säng, det är favvoplatsen just nu..GladGammelvovven sussar i bilen, enda platsen där han får lugn o ro.Oskyldig

Borde dammsuga men jag har inte hjärta att börja med det när vovven sover så jag får hitta på nåt annat under tiden. Titta in till er t ex!GladIgår hade jag bakdag, gjorde både sockerkaka och kakor. Väldigt roligt att baka och nu har jag kommit på ett sätt att göra sockerkakan extra saftig, tillsätter lite blåbärssylt i smeten och klickar extra smör på ovansidan, blir jättegott!Tummen upp

Det tar nog tid att komma på rätt köl när man jobbat natt så länge Ians, men du kommer säkert ikapp. Sedan tror jag att din kropp mår mycket bättre av att jobba dag - om man ser på sikt.Hjärta

Klart du ska kunna lata dig shigne! Det gör jag för det mesta - beror på vad man menar med lata sig förstås - jag gör det som står på tapeten men varierar med roliga saker, som att busa med hundarna eller yoga. Det ärt ett nytt liv jag lever för tillfället, har dragit in på jobben och annonserar inte längre, tar endast sånt som dyker upp. Vill skämma bort mig nu när jag nått den här aktningsvärda åldern, njuter mer och oroar mig mindre, sätter gränser och kräver motprestationer, något som jag haft väldigt svårt för innan - tyvärr.

Kära vänner, ha en fin dag och ta hand om er där ute!Glad

Bild från skidturen i lördags..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.