Klotterplanket

Bubbel 4 Februari

2015-02-04 06:01 #0 av: Ians

Godmorgon på er alla!

Hur har ni det?

Vintern har verkligen kommit på riktigt i stora delar av landet, men håll ut det är inte långt kvar tills vi har Våren här SkämtarHär hos oss går solen  ner först vid 16.43 idag så dagarna blir sakta, sakta längre.

Har sovit lite dåligt den sista tiden, det tar långtid innan jag somnar ordentligt, och så vaknar jag ofta under natten. Trots att jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet.

Igår kväll tog jag en kopp Lavendel te, innan sänggång, och lite bättre sov jag i natt. Tror jag skall ramla in på hälsokosten och köpa mig något thé eller något som får mig att sova bättre.

Jag har väl helt enkelt förmycket i huvudet just nu, det blir lätt så när man är ny på jobbet och skall komma ihåg tusen saker, man kan ju inte falla tillbaka på rutin.

Någon som kan föreslå något bra thé? 

Anmäl
2015-02-04 08:07 #1 av: shigne

Gomorron!

Javisst är det härligt med vintern! Så otroligt vacker ute, och så mycket ljusare det blir.  Som inbiten norrländska som jag är, så jublar jag varje morgon jag får ut och skotta snö Skrattar

Jag är inte te-drickare, men igår på jobbet tog jag en kopp te; grönt te med roobis, eller vad det heter...."röd buske" iallafall. Den var supergod! Sen om man sover bättre när man druckit det är en annan sak!

Idag ska jag åka klippa mig, sen blir det till å fortsätta med renoveringen av sovrummet!

Önskar alla en härlig dag! kram

Anmäl
2015-02-04 21:12 #2 av: gummimamma

God kväll!

Det där röda thet du tipsar om Shigne  är inte något jag skulle tipsa om. Gillar inte smaken alls! Har smakat ett par olika sorter. Men smaken är som baken... Jag vet att många gillar det. Själv skulle jag nog ta varm mjölk med liten dutt honung i. 

Här har det varit någon minusgrad idag. En eller två snöflingor ligger och skräpar här och där, så det är inga drivor precis. Men snödropparna vid husväggen sträcker på sig mer och mer för varje dag! Längtar efter våren och värmen!!!

Anmäl
2015-02-04 22:26 #3 av: Toyan

Go'kväll!

Har inte varit in här på  en vecka nu, varit i min gamla hemstad och besökt äldste sonen och familj. Träffade även fd kollegor/ vänner, härligt Glad Snöade 3 dagar i rad där, även här i söder har vi fått lite snö och några grader kallt.

Jobbigt när man inte sover riktigt bra Ians,  har ett te som heter kvällsro innehåller lavendelblomma, passionsört, citronmeliss och pepparmynta.

Gott och funkar för mig, så finns ju det beprövade Camomill.

Nu är John Blund på väg så jag säger God natt och sov så gott allihopaGäspar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.