Klotterplanket

Tisdagsbubblan 10 februari

2015-02-10 05:37 #0 av: Ians

Godmorgon på er!

Vilka fina små änglar som Shigne la upp en bild på i gårdagens bubbla! Jag hade blivit jätte glad om jag fick en sådan! 

Och bilderna från Gummimammas trädgård, får en verkligen att längta till Våren!

Idag är det tisdag och det känns som veckan börjat bra, hoppas den fortsätter på det viset SkämtarHar sovit jätte gott i natt iaf, en bra början! 

En orsak till att jag hoppas och håller tummarna för det, är en kollega som förra veckan var på jobbet Varje dag, med feber och hosta! Där satt hon med spisrosor på kinderna och hostade och fräste!

Fattar inte att man kan med! Speciellt inte när man är anställd, och dessutom fast-anställd! Vi som jobbar närmast henne börjar få lite ont i halsen båda två Ledsen man blir lite arg på sådant!  Nu när de både har en lugn period på mottagningen Och en vikarie, om det skulle knipa! Då är det än mer ofattbart!

Ja, ja det är bara att kurera sig och gå dit, smittan har de ju redan där så Det behöver man inte bekymra sig för.

Ha en bra dag alla goingar, och var rädda om er!

Anmäl
2015-02-10 11:01 #1 av: Toyan

God förmiddag!

Bra att du haft en god sömn Ians.  Tycker det är dåligt av kollegan att gå till jobbet  genomförkyld och smitta ner alla andra. Hoppas du klarar dig och inte blir sjuk igen.

Har en molande huvudvärk idag, ska försöka bli av med den, har lite smått och gott som behöver göras. Solen som lyste så vackert i morse skyms av moln, hoppas dom lättar.

Ha en jättefin tisdag allihopaHjärta

Anmäl
2015-02-10 17:42 #2 av: Tuva-Lena

Go'kväller på er här inne!

Jättedumt av kollegan att gå där och smitta ner er andra Ians. Har ni lågt med folk eller..? Hoppas att du klarar dig!Blomma

Och jag hoppas också att din huvudvärk har gett med sig Toyan, fy så jobbigt!Blomma

Vi har VÅR idag! Herre gud 8 gradr varmt mitt på dagen! Men snön ligger kvar, vi har det vi tar av s a s.. Skämtarsyn bara att dt blir sån halka. Marken är fortfarande kall och vatten på det då gör att det blr snorhalt!

Har haft en liten mellandag idag, med lite städning och sen yoga, promenader som vanligt även om det är svårt i halkan, och nu tänker jag lägga mig en stund på spikis. Hade glömt bort den men började använda den föra veckan och dt var ju s skönt!Ha en fortstt fin dag med en lug kväll allihopa!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-10 18:21 #3 av: Ians

Nej, Tuvan det är ju det att vi inte har det! Dåligt med folk alltså, utan vi sitter nästan o rullar tummarna just nu, vilket gör det än mer märkligt när man framhärdar i att komma till jobbet snor förkyld!

Idag fick en annan kollega gå hem pga att hon blivit smittad av denna trägna kollega som smittat oss alla! Ledsen själv har jag lite små ont i halsen, men det verkar vara på väg bort igen, tack o lov! Man blir bara så trött på sådana människor! Att det aldrig kan vara lagom! En del går till jobbet hur sjuka de än är, och andra stannar hemma och känner efter om det inte kniper lite iaf Någonstans Skämtar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.