Klotterplanket

Meditation är bättre än kaffe!

2015-02-11 18:55 #0 av: Ians

Ja, meditation gör oss piggare än om vi dricker kaffe, iaf om man skall tro en grupp forskare som studerade effekten av meditaion, kaffe, jogging i 20 min, och att ta en power nap på 15 min.

Då var det faktiskt de som mediterat som var piggast efteråt! 

http://sund.nu/docs/artikel.asp?td=2/11/2015&art=2055&tem=5

Någon här som upplever att de får mer energi av att meditera?

Anmäl
2015-02-12 09:49 #1 av: Tuva-Lena

Men inget går upp mot en kopp kaffe ändå - vid rätt tidpunkt vill säga. Kaffet fyller dessutom en social funktion på fikarasterna.. Ni kommer väl ihåg reklamen: "Om man få oväntat besök.." Att sätta sig o meditera då vore nästan oförskämt ju! Skrattar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-14 16:51 #2 av: Halvdansken

Skulle gärna prova, men jag tror inte det är så populärt på morgonmötena på jobb!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2015-02-15 04:33 #3 av: [laloli]

Meditation är uppiggande, helt klart. Sluta med kaffe är en annan sak. Jag försökte en gång för några år sen. Gick omkring med huvudvärk i närmare tre veckor utan att fatta varför, tills jag en dag på ett fik tog en kopp och värken försvann på fem minuter. Så ska du sluta med kaffe föreslår jag att du trappar ut det lååångsamt :-) Själv kör jag numera bara kaffe.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.