Klotterplanket

Morgonbubbel 12 februari

2015-02-12 05:50 #0 av: Ians

Vet inte vad som for i mig igår eftermiddag, då jag plötsligt fick för mig att det var tisdag ! Förskräckttrots att jag på morgonen hade konstaterat att det var onsdag!

Ja, ja men idag kör vi torsdag som brukligt efter en onsdag! Skrattar

Igår var det mulet hela dagen, så det var lite mörkare än de andra dagarna, men inget regn iaf, tack o lov!

Idag går solen ner först 17.02, det är väldigt vad det går fort nu, när ljuser väl har börjat komma tillbaka!

Tyvärr är det lite risk för regn under dagen, är så trött på detta regnande, som vi haft under denna vinter, men vad skall man göra åt det? Skämtar

Önskar er alla en härlig dag oavsett väder, och allt gott i det ni skall ta er förGlad Stor värmande kram till dem som behöver en!

Anmäl
2015-02-12 09:42 #1 av: Tuva-Lena

Go'morron Ians! Och alla ni andra!

Funkade inte med IE idag så jag testar Mozilla...

Ja det var väldigt vilket trist väder ni har haft i vinter! När det regnar hos er så snöar det här så vi har haft mycket snö i vinter, tills helgen som var då det mesta tinade bort, nu är det ca 2-3 dm kvar. Och halkigt. Men idag visar tempen på -3 så det brukar bli strävare då på backen.. vi får sen när jag går ut med hundarna..

Hittade ett recept på egen deo i Expressen igår. Enkelt att göra och sen slipper man ju aluminiumet som inte är så nyttigt att ha på huden, kroppen tar ju upp det. Testa det här istället:

1 del kokosfett, eller annat veg fett, sheasmör skulle gå bra t ex...

1 del bikarbonat och 1 del potatismjöl. Rör ihop och smeta över allt i en burk - voilà så har du en effektiv deo! Vill man så kan man ju tillsätta lite doft också i form av eterisk olja eller, doftolja, allt efter tycke och smak. Enligt "upphovsrättsinnehavaren"Skämtarså funkar den i minst 12 timmar, även om du är typen som tränar hårt, eller inte alls.

Hoppas att ni får en fin dag allihopa! Var rädda om er och möt dagen på mjuka fötter!Glad

Såg en väldans bra text på FB igår - men ge inte upp! Ha ha, kolla här!Skrattar

"Due to recent budget cuts, the light at the end of the tunnel has been turned off!"

Ha bästa dagen go'vänner!Skämtar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-12 09:53 #2 av: Tuva-Lena

Liten brasklapp: Vill man ha en mjukare deo så kan man blanda i lite olja.. då blir den lättare att smeta på huden, och under armarna är vi ju lite ömtåliga. Lättast löser sig olja med fettet om ni värmer upp det hela en liten aning - helst i vattenbad då. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-12 10:14 #3 av: shigne

Gomorron!

Ja du Ians....det är blött och kladdigt precis överallt! 

Såg att det inte är några bra isar i norr. Så jag kan mycket väl tänka mig att snön sjunkit i rekordfart Tuva.  Skrattar gott åt den där texten ....Gapskrattar

Sitter fortfarande i morgonrock och njuter av min morgon. Ska jobba sent ikväll, så det känns inte alltför stressande att "göra" en vanlig dag!

All snö har snart tinat bort och det blåser kraftigt, +4 står tempen på.

En liten prommis med vovven strax och sen fortsätter jag med sovrummet som börjar se ut som det gjort inne i skallen ett tag - från vision till verklighet! Skämtar

Önskar alla en härlig torsdag! kram

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.