Klotterplanket

Fredagsbubblan 13 feb

2015-02-13 06:10 #0 av: Ians

Godmorgon på Er!

Är ni skrockfulla så bör ni stanna hemma idag Skämtar sjäv sparkar jag igång dagen redan nu. Tror inte att datumen påverkar hur dagen blir alls, vi får väl se Cool hur denna dagen blir.

Regnar gör det just nu iaf Det r ju inte så kul! Men vad skall man göra åt det, och det har regnat mycket denna vinter även om det inte har varit just Fredag och den 13:onde.

Ha en bra dag alla goingar och var rädda om er!

"Om inte ens Du är För dig, Vem skall då vara det" Glad Stor kram till alla som behöver en!

Anmäl
2015-02-13 09:34 #1 av: shigne

Gomorron!

Nämen precis! Om inte jag är för jag, vem ska vara det då? Det är ju liksom ett heltidsjobb Skämtar

Idag är ledig dag - jobbade till sent igår kväll. Var på mässa och masserade....och det känns i både knopp och kropp idag! Ont precis överallt, trots nyponpulver och vila. Måste nog ta tag i yogan på allvar....igen!

Önskar alla en kanonhärlig dag! kram

Anmäl
2015-02-13 13:02 #2 av: Tuva-Lena

Goo dag på er go'vänner!Glad

Jag vet inte vem jag är för, vovva' förstås men räcker det?FunderarOch yoga är jag för! Och när jag yogar är det FÖR mig själv och mitt eget välmående.. på god väg i alla fall att vara "för" mig själv.Glad

Förbannad på Telia just nu. Mitt eget fel från början som betalat februari månads faktura istället för januaris.. Galenså jag ville ringa o förklara mig.  Kön var 20 min och när tiden blev mogen för samtal, då bryts det!! Sedan har dom fräckheten att ringa upp igen o fråga om jag var nöjd med servicen! Vilken service?!FörskräcktSkit samma, det är dagens service det, annat var det förr när man fick svar på en gång. Har själv jobbat på kundtjänst och 20 min:s väntetid var KATASTROF!! Högst 3 min  var vårt mål.

Så blev det vinter igen.. -10 imorse och knallhård is som jag försöker smyyga över när jag går ut med hundarna. Inte så trevligt som att gå på en snöknirrande väg men man har inget val och ut måste man ju!GladHärligt i luften ändå. Ska iväg o köpa broddar nu på eftermiddan. Skämtar

Ha en fortsatt fin dag allihopa!Hjärta

Fler än jag som längtar till sommar'n?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-13 19:04 #3 av: gummimamma

Ja, jag längtar till både våren och sommaren! Älskar de årstiderna!!! Hösten och vintern kan jag gå i ide eller flytta till sydligare breddgrader. 

Broddar, det är bra att ha när backen är isig! Köpte broddar för fyra år sedan när jag var nyopererad och absolut inte fick gå och dratta på änden. De var bra. Sedan hittade jag ett par vinterkängor med inbyggda broddar som man kan fälla ut vid behov. Enda problemet är att de är väldigt besvärliga att fälla ut eller in när skon är på. Och har man gått i grusig snömodd, så blir det ändå besvärligare (och äckligare) att pilla med broddarna. Och man kan ju inte ta av sig skorna för att pilla med broddarna varje gång man kommer in i en affär, t ex. Men lämnar man broddarna utfällda, så kan man skada golvet och så blir det halt p g a broddarna!

Fredag den 13. Varför skulle det vara extra olycksdrabbad? Nä, jag tror nästan på det motsatta! Folk tar nog det lite extra försiktigt då. 

Jag och gubben kom på idag att vi var sugna på japansk mat. Åkte till en sushi-restaurang och köpte hem sushi, yakiniku och vårrullar. Mycket vällagad, rätt nyttig och god mat! Rejäla portioner!!! Allt det kostade 160:-,alltså 80:-/person. Sedan åkte vi förbi McDonalds, varifrån tösen ville ha sin mat. Hennes mat kostade en bit över 70:- . Med tanke på mängden mat och kvaliteten på den, så är inte McDonalds någon billig matställe precis...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.