Klotterplanket

Söndagsbubblan 15 feb

2015-02-15 09:32 #0 av: Ians

Hejsan!

Hur hade ni det igår, på alla hjärtans dag? Själv umgicks jag med damerna i familjen, både döttrar och svärdöttrar, samt alla 3 barnbarnen, en jätte trevig dag. Sönerna var fullt upptagna med annat, men de fick ett sms var iaf Skämtar

Vi kör inte med presenter, utan vi umgås istället. vilket vi gör annars också, men det blir ju lite extra roligt att göra det en sådan här dag Skämtar

Idag är det söndag och jag skall göra lite förberedelser för arbetsveckan idag. Var dessutom och köpte nya arbetsskor igår, som det skall bli spännande att prova i tjänsten i morgon.

Arbetsskor är en färskvara så det var dags nu, de gamla har tjänat ut, och de nya jag köpte via nätet var ca 1-1,5 cm för små på ena foten, som är lite lite längre. Så de får jag försöka sälja till någon med lite mindre fötter Ledsen

Svårt det där med skor via nätet tycker jag, för det är ju inte bara storleken man skall ta hänsyn till, de skall ju sitta bra på foten också i övrigt! Men jag är väl lite gammaldags som vill prova ordentligt. kläder brukar gå bättre att beställa Glad

Ha en bra dag alla goingar, stor kram till er alla!

Anmäl
2015-02-15 09:44 #1 av: Tuva-Lena

Dubblett idag så jag kopierar och prövar på nytt!Glad

Go'morron allihopa!

Kallt inatt, vintern släpper minsann inte greppet om oss än på ett tag! Det känns ruggigt när man sticker ut näsan, nu är man ju inte van vid kylan efter tövädret den här veckan.

Igår tog vi en sväng med hästarna i alla fall, det gick bra tack vare nysnön som hade lagt sig på det isiga underlaget. Men när vi kom tillbaka hände nånting riktigt otäckt i hagen. En av hästarna har vanan att vilja rulla sig när han har motionerat färdigt, men det ville sig inte bättre än att han inte tog sig upp efteråt, ändå har dom ju broddar på vintern. Han fick inget grepp när han skulle resa sig p g a isen under snön så han blev liggande! Vi kämpade i två timmar för att försöka få upp honom men omöjligt. Det återstod inget annat än att ringa till brandkåren, dom brukar hjälpa hästar som har gått ner sig i träsk o annat. Vi ringde till veterinären också om hästen skulle behöva nåt lugnande. Hästen låg helt utmattad på marken men som tur var hade han täcke på sig.

Efter ca en kvart kom brandkåren och de där bilarna har ju ett speciellt motorljud ni vet och tack vare det så behövde dom inte jobba nånting heller! Hästen blev skrämd av motorljudet och tog väl av de sista krafterna och spratt opp som ingenting! Helt oberörd efteråt och tittade undrande på mig som höll på att krama ihjäl honom.SkrattarMen herre gud va han skrämde oss! Jag trodde att hans sista stund var kommen när han låg där helt utmattad och flämtade tungt.

Så gissa om jag gick lättad och tacksam men frusen hemåt sedan..?

Idag när det är kallt ute så passar det bra att testa expressens deo som jag la in recept på härom dagen.. återkommer med recension.Glad

Ha en fin dag allihopa!

Kirre en 30-årig fighter..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-15 11:46 #2 av: Ians

Tack o lov att det ordnade sig Tuvan! Glad Stackars krake att inte kunna ta sig upp Förskräckt

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.