Klotterplanket

Torsdagsbubblan 19 feb

2015-02-19 10:11 #0 av: Ians

Godmorgon på er,

Idag skall jag och vovven iväg för att "känna in" ett nytt hunddagis. Det hon går på nu fungerar inte så bra med mina tider på jobbet, tyvärr.  Så det skall bli spännande att se om detta kan passa oss! Deras tider kommer att fungera bättre, dessutom blir jag mer flexibel, då det ligger precis vid jobbet, så jag kan hämta henne lättare och sedan göra vad jag vill på vägen hem. Som det är nu så måste jag nästan åka ända hem för att hämta hunden, och då är det ju lika bra att gå hem direkt.

Ja, vi får väl se om det känns bra i övrigt också. Håll tummarna för det Skämtar

Lite dyrare blir det, men eftersom jag slipper att förlora 10-15 min arbetstid varje dag så kommer det nog att gå på ett ut. 

Önskar er alla en underbar dag!  & allt gott i det ni skall göra under dagen! kramar i massor till de som behöver en värmande tanke och kram!

Anmäl
2015-02-19 10:15 #1 av: shigne

Gomorron!

Blåser som tusan här idag och det är +5... Känns som våren faktiskt!

Ja du Ians - vad gör man inte för sina "små" fyrbenta! Lycka till! kram

Idag blir det målning, sista rycket i sovrummet - sen ska garderober etc. på plats. Äntligen! Jobb i eftermiddag/kvällningen... Annars inget nytt precis. Känns bättre i kroppen idag. Ska kika lite närmare på Tuvans tips! Tack och kram till dig.

Ha en underbar torsdag all! kram

Anmäl
2015-02-19 11:51 #2 av: Tuva-Lena

Mitt i dan-god dag!Glad

Blev lite mycke' nu på morron. Gammelvovven mår inte bra, för högt blodsocker och som vanligt sen flera år tillbaka vägrar han dricka vattnet inne - ska ut och äta snö istället! Tror han har vätskebrist p g a det och då går blodsockret upp också..  va gör man? Blir han inte bättre till efter 1 så ringer jag vet och hör om han kan få dropp istället, måste ju få i honom vätska!Ledsen

Sen slet sig hästen när vi skulle in med honom i hagen, så han tog en egen tur ut mot riksvägen - gammelman, 30 år och tror fortfarande att han kan vinna Elitloppet!Förskräckt

Alltid händer det något när man är djurägare.. annars är vädret härligt. Vi har ca 0-gradigt och växlande solighet idag, perfekt utomhusväder, men nu måste jag titta till vovven idag. Bara jag kunde få honom att dricka!

Hoppas att dagiset funkar för dig Ians, tid är ju också pengar och lika viktigt är det förstås att vovven trivs! Det går nog bra, unga hundar anpassar sig lätt.Glad

Du måste skicka ett foto på det nyrenoverade sovrummet shigne! kanske inspirationen infinner sig hos mig också då. Spännande att se!Glad

Ha en fin dag alla och kram till er som behöver en extra tanke!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.