Klotterplanket

Fredagsbublan 20 feb

2015-02-20 06:18 #0 av: Ians

Tänkte på din vovve Tuvan! Kan du inte lägga maten i blöt? Servera den med extra vatten, det brukar få de flesta hundar att få i sig mer vatten. Man kan ju börja med lite i taget, så det inte blir konstigt för dem som inte vill dricka.

för det är som du säger att uttorkning får blodsockret att bli högre.

Önskar er alla en härlig fredag, och hoppas att Shigne fick fixat sitt rum igår!

kram på er!

Anmäl
2015-02-20 06:46 #1 av: shigne

Gomorron!

Trodde jag skulle hinna före Ians idag, men icket Skämtar  Kunde inte sova, för mycket i skallen för tillfället, eller är det åldern? Hyschar Skitsamma....pigg är jag!

Nja, rummet blir nog inte klart på ett tag - Nu ska en ny gardinstång upp och nya gardiner, vilket jag ska försöka ordna idag. + flytta garderoberna så den sista lilla väggsnutten ska få färg på sig. Men sen ska det vara klart o då kommer bild... 

Har problem med min hemsida - skulle betala för ett år, men det krånglar med banken och jag börjar fundera ifall det är nått fuffens - skumt är det iallafall! Så nu är det bara att börja om från början Arg. Det tar ju så jä..a lång tid att pyssla med det där!!! 

Ledig dag idag, nästan iallafall. Ska bara in på ett möte med FK och se över om det är några hörseltekniska hjälpmedel som jag behöver på arbetsplatsen. Tänk vilka förmåner, vilken lyx och ändå en sjävlklarhet i mångt och mycket.

Regn och rusk idag hör jag, alldeles för mörkt ute för att se. Tempen ligger på +4,8..

Nä usch vad jag surrar!

Önskar Er alla en härlig fredag! Kramar i massor, bara att ta för sig!

Blomma

Anmäl
2015-02-20 09:33 #2 av: Tuva-Lena

Go'morron kära vänner!

Tack Ians Hjärta, men vovven behöver ingen mat eller vatten längre. Han fick somna in igår. Värdena var i botten, både lever och njurar var slut, hög feber, sänka och blodvärdet var endast en tredjedel av det normala. Han var helt orkeslös.  Tog ett ultraljud som visade att både lever och njurar hade cystor.. ja en kämpe var min bästa vän, tänk bara, morgonen innan var vi ute som vanligt! Det var på eftermiddan jag fick ställa in promenaden då han knappt orkade gå. Känns så tomt fast samtidigt bra att han inte behövde lida utan bara tappade orken helt o hållet. Jag sörjde nog mer när han blev sjuk och blev felbehandlad, och var nära döden redan då, så jag visste att han levde på övertid. Ändå fick han två och ett halvt år extra, mest kanske för att jag skulle hinna vänja mig vid tanken att han inte lever i evighet.

Har ni tänkt på det, att när man förlorar någon man älskar så går livet in i en ny fas: det blir aldrig som förr men förhoppningsvis blir det ändå ett liv med innehåll. Just nu känns det otänkbart men jag vet att det kommer att ändras det också.

Trist väder idag dessutom, grått och lite dugg men det kanske passar in på min sinnesstämning det också. Det finns nog en mening med allt.

Tack för omtanken Ians, ha en bra dag alla ni andra o krama era husdjur lite extra idag!Hjärta

En vän är som en ängel, som lånar dig sina vingar när dina egna inte bär

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-20 10:02 #3 av: Toyan

God förmddag!

Å..Tuvan. . Skönt att din vän inte behövde lida, sänder stor varm kramHjärtaHjärta

Här är det grått och disigt, blåser en del. Ska ut och handla och fixa annat som behöver göras.

Ha en bra dag med vad ni än görBlomma

Anmäl
2015-02-20 17:01 #4 av: Ians

StorgråterTuvan! Men gott att han fick somna in, när tiden nu var mogen! Vilken kämpe du varit för honom och vilken kärlek Pussmun Stor , stor kram till dig Hjärta Sitter här o gråter en skvätt för er!

Anmäl
2015-02-20 17:20 #5 av: shigne

Tuva...jag missade att du förlorat en kär vän!

Tusen kramar från mig! 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.