Klotterplanket

Lördagasbubblan 21 feb

2015-02-21 08:52 #0 av: Ians

Godmorgon,

Har sovit lite extra idag, det är ju Lördag SkämtarLite kaffe och sedan skall jag göra mig ordning för att hämta ett av barnbarnen, hon skall sova över här. Vi ha en filmkväll, hon och jag och mina döttrar, skall bli så mysigt!

Önskar er alla en fin lördag o allt gott! Sänder med några kramar till dem som behöver en värmande kram idag Kramas

Anmäl
2015-02-21 09:50 #1 av: Tuva-Lena

Go'morron!

Det är dig väl unt Ians med en extra sovmorgon, sen har du nåt roligt att se fram emot under dagen. Låter mysigt med filmkväll.GladJag tittar sällan på filmer själv, inte för att jag inte vill men smaken är delad som baken och sambon "äger" TV:n. Det vi kan samsas om är dokumentärerna på Discovery så det blir mycket sånt. Älskar dem som handlar om Alaska och människor som lever där under enkla förhållanden, tillsammans med grizzlybjörnar och en motsträvig natur, som de alltid får försöka att betvinga för att överleva. Vilket liv!Pustarmen ger säkert så mycket mer än att "sitta av livet" som många gör i det moderna samhället. Hundar, hästar, getter, kalkoner, kor och grisar samsas med påhittiga människor. Kramas

Tack alla för de fina tröstande orden i gårdagstråden! Det känns bra trots allt, att veta att jag har gjort det jag har kunnat för att ge vovven ett bra liv trots sjukdomen, och att det går snabbt på slutet får jag vara tacksam för även om det blev lite chockartat. Nu ligger han o vilar i "paviljongen" medan vi gräver en grav åt honom. Vi måste elda för att komma genom tjälen men tack o lov är den inte så djup i år. Han får ligga bredvid sin bästa kompis Cilla sedan, som ju somnade in helt plötsligt i höstas.LedsenHar tänt ett ljus som lyser upp paviljongen på natten så länge.

Känns tomt så jag vet egentligen inte vad jag sak hitta på idag men det blir alltid nåt, även om det kommer att gå i slowmotion-takt med korta avbrott för eftertanke.

Ha en underbar lördag alla goa!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-02-21 10:39 #2 av: shigne

Gomorron!

Åh så mysigt med att kunna "bara" hämta barnbarn och sen myskväll med alla! Vad blir det för film?

Här är en till som sällan ser film, det vi ser på tv och följer lite slött är Farmen.. Annars blir det med nyheter, väder och de där extrema fiskarna (kommer inte ihåg vilken kanal). Livet i Alaska har jag kikat på ibland också ibland - hårt liv blandat med en annan sorts frihet!

När väl min vovve som fick somna in för några år sedan, när han fick cancer så spred det sig så fort så det var rent läskigt. Från slutet av mars månad och i mitten av juli fick han somna ifrån sin smärta... De älskade djuren! RIP Hjärta

Sitter med kaffemuggen i högsta hugg, mackan ligger i magen, vovven sitter bredvid och väntar på sina köttbullar - 2 köttbullar med lite medicin i varje morgon. Sen ska jag iväg och köpa nya gardiner, lite tyg till barnmössor  åsså hem å flytta garderoberna så jag kan göra sista rycket i sovrummet!  Högt på önskelistan står två korgstolar med varsitt fårskinn, skulle bli gööörsnyggt! Nåja, en kan ju få drömma lite iallafall..

Önskar alla en härlig lördag! Kram

Anmäl
2015-02-21 12:08 #3 av: Toyan

God förmiddag!

Ha en mysig kväll med döttrar och barnbarn IansLer 

Kanske en TV till Tuvan?Blinkar Här är det bara jag som "basar" över fjärrkontrollen.

Önskar dig en så bra dag som möjligt Tuvan. KramHjärta

Kul att göra om ett rum shigne, ha en fin dag.

Dåligt med sömn i natt, svårt att somna och sen fått gå upp ett antal gånger pga kramp i benen,blir att ta en lur under dagen Gäspar

Här regnar det och är 4,5 plus, en promenad blir det i alla fall.

Ha en bra dag allihopaBlomma

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.