Annons:
Etikettövrigt
Läst 944 ggr
AnneN
2/22/15, 9:51 PM

Hjälp mot psoriasisartrit

Har fått diagnosen psoriasisartrit, hudutslagen har jag under kontroll, men artriten härjar tyvärr fritt i lederna. 
Pga mina andra mediciner så kan jag inte äta de vanliga inflammationsdämpande medicinerna som tex diklofenak eftersom jag blir sjuk av dem.

Söker därför tips på alternativa metoder/mediciner att dämpa artriten med. Någon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig av sina tips?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[Juel70]
2/22/15, 9:56 PM
#1

Min mamma har psoriassis artrit som sitter mest i vänster knä. Var sitter ditt mest? Hon tog ett tag svagare dos av cellgifter mot inflammationen, men hon mådde dåligt av det. Nu har hon fått någon dyrare medicin som är i sprutform som hon få åka och ta regelbundet och hon mår mycket bättre och är piggare också. Knäet svullnar inte upp mer som det brukade göra och hon fick tömma knät på vätska och fick kortison, som hon heller inte mådde så bra utav. 

Jag kan fråga min mamma vad nya medicinen heter.

AnneN
2/22/15, 10:11 PM
#2

#1 För mig sitter det i de flesta lederna, stora som små. 

Ja du får gärna fråga henne vad medicinen heter 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ians
2/23/15, 5:49 AM
#3

Helaflex är ett bra alternativ preparat, innehåller djävulsklo.

Nyponpulver : Litomove

Jag har en arbetskamrat som mår mycket bättre sedan hon började med Litomove.

Omega 3

Här är en länk med 10 naturliga smärtlindrare:

http://www.halsa.se/Kategori/Naturlig-halsa/Naturmedel-Alternativmedicin/10-naturliga-smartlindrare/

shigne
2/23/15, 9:05 AM
#4

Det här använder jag Nyponpulver - känner av direkt om jag slarvar med att få i mig detta. Det behöver bara ta två-tre dagar så sitter värken där igen!

[Juel70]
2/23/15, 9:56 AM
#5

Ja nu har jag frågat. Hon tar visst inte det där dyra biologiska ämnet, just för att det är för dyrt, men hon har hört att det ska vara väldigt bra. Hon mindes inte vad det heter.

Men hon tar folsyra i kombination med ett läkemedel som heter Metohotrexate (om jag uppfattade rätt)  Hon säger att man kan få lite biverkningar i magen med den medicinen, så hon har gjort ett uppehåll. 

Ingefära och Gurkmeja hjälper till tycker hon. Nyponpulver ger ingen effekt alls säger hon. 

Hoppas det var till lite hjälp.

Annons:
AnneN
2/23/15, 1:32 PM
#7

Tack för alla tips, nu har jag en del att läsa på och kontrollera vad jag kan äta tillsammans med mina andra mediciner 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: