Klotterplanket

Måndagsbubblan 23 feb

2015-02-23 05:56 #0 av: Ians

Godmorgon,

Måndag morgon och en ny vecka !

Efter en härlig helg med långa promenader, vila och gott sällskap, är det dags för en ny vecka! Och kan man få en bättre start än just en bra helg?!

När vi promenerade igår så upptäckte vi att det börjat komma små blad på en del buskar! Det känns som att det finns hopp om en Vår, som inte är så långt borta!

I kväll är det healingstund för dem som vill vara med, bara att anmäla sig i healingtråden.

Önskar er alla en härlig start på den nya veckan, och allt gott i det ni skall göra!

Värmande kram till de som behöver!

Anmäl
2015-02-23 09:18 #1 av: shigne

Gomorron!

Snöar lite här idag! Det är rätt mysigt att sitta in med en kopp kaffe och se hur det yr i luften där ute.

Vovven sover än, så det dröjer nog innan det är dags för en liten promenad.  Ska inte iväg till jobbet förrän mitt på dagen, så jag hade tänkt flytta sista garderoben, slita bort tapeterna där och måla det sista....fast målningen får bli imorgon, antar att det finns en hel del att spackla först!

Igår hade jag en härlig dag - vi åkte ner till kusten och tog en låååång promenad runt Fjällbacka! Kikade på allt mellan himmel och jord, kyrkan, små historieskyltar på gamla hus, där man kunde läsa om vilka som bott där och vad som hänt under århundranden. Frisk luft utmed havet, satt på en bänk och bara vara en stund....här och nu med älsklingen och kära lilla vovven!

Sen på bio med en god vän - Fifty shades of grey..... Ingen direkt höjdarfilm, men intressant ändå på nått vis!

Här kommer en bild från lilla Fjällbacka;

Anmäl
2015-02-23 12:11 #2 av: Tuva-Lena

Ååå shigne, det väcker gamla minnen till liv! Som barn semestrade vi ofta i Fjällbacka! MInns att brorsan och jag fiskade krabba vid en brygga i närheten av campingen. (På den tiden campade man ju, i tält dessutom och bekvämligheterna på campingplatsen bestod av en tvättränna och utedass. Skrattar) Vi åt räkor tills vi spydde nästan men man måste ju passa på, landkrabbor som vi är vi inlandsbor.Galen

Underbart vacker bild shigne! Låter jättemysigt!Glad

Och go'morrn till er andra! Har ni haft nån vinter än Ians? Har det inte bara regnat och varit tristväder där nere? Men bra då att ni får glädja er åt de första vårskotten! Här härjar vintern än så länge men visst hör man talgoxens vårsång korta stunder när man promenerar.GladImorse var det 10 minus men det klättrar sakta uppåt och snön har redan börjat dala så sakta mot marken. Hoppas på varmare väder när snön kommer så det tar bort lite av halkan.. det går INTE att gå broddlös nu.

Var som sagt på bio jag också igår kväll. Intressant film men lite "överdriven" i min smak och för mycket av fairy tail. Den varade i 2 tim 23 min och jag fattar inte att jag stod ut så länge! Men det gick snabbt! Och lite inspiration fick jag allt.Skämtar

Så nu får jag väl göra lite nytta efter den heldagen då..

Ha en underbar dag allihopa!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.