Annons:
Etikettövrigt
Läst 529 ggr
shigne
3/8/15, 8:14 AM

Söndagsbubbel 8 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Internationella kvinnodagen idag - det firar jag med att tänka på de kvinnor som jag mött i mitt liv, som påverkat och  inspirerat mig. För mig är detta en dag där jag hyllar dessa kvinnor. Starka, emotionella och med en oändlig karisma!

Här blåser det och det har slutat regna. 

Lite frukost, vänta på lilla vovven ska stiga upp så vi kan gå morgonpromenaden. Sen blir det lite vardagliga sysslor och sen plugg och träning inför en ny behandling som jag ska börja med nästa vecka - dvs imorgon 🙂

Önskar alla en fin söndag! kram

Annons:
Tuva-Lena
3/8/15, 9:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne!

Du det är SÖNDAG idag.. ändå har du fullt upp? Är det kvinnan i dig månntro?😉Hoppas plugget och träningen går bra men att du hinner med att koppla av lite också.🙂

Vet ni, vi har plus 8,8 grader redan!! Det blåser friska vårvindar! Snön lär ryka under dagen, i alla fall det mesta och himlen är klarblå så jag hoppas hitta e plats dr det är lä som jag kan sitta o njuta på.

Åker nog ner en sväng till sommarvistet också för att "titta till".  Kanske kan jag smyga upp på verandan och njuta av vårsolen där ..

Bra tanke det där shigne, med att fira kvinnorna i ditt liv idag, dom är värda att uppmärksammas, de sm ha tillfört något extra till oss, Måste ändå skänka en tanke till männen också, för i jämlikhetens namn så tycker jag att de också bör uppmärksammas någon dag under året.. Det finns många fina män, pojkar och gubbar som aldrig får den minsta uppmuntran.🌺

Hoppas att ni får en underbar dag allihopa, både kvinnor och män, så träffas vi under morgondagen när vardagen knackar på dörren. Det är ju då som våra relationer sätts på prov vare sig vi är män eller kvinnor.🤗

Den här är bra.. 😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
3/8/15, 10:49 AM
#2

Godmorgon,

Nu vaknar jag! Har tagit ig en sovmorgon nämligen! 

Internationella Kvinnodagen ! En bra dag att minnas kvinnor som gjort skillnad faktiskt, också en dag man kanske inte skall glömma dem som har det svårt! Kvinnor som lever under helt vidriga förhållanden, bara för att de är kvinnor. Då är det lätt att höja sin blick o titta utåt i världen, tänka på kvinnor som lever i sociala sammanhang  där de inte har lika värde, inte får gå ut utan en man/bror/far . Men de finns närmare än vi tror, kvinnor som misshandlas i vår egen närhet.

Så en tanke till alla dem som lever under vidriga förhållanden i vår närhet. Så en annan tanke att man skall våga reagera när man ser tecknen och inte blunda .

Säger som Tuvan till dig Shigne, glöm inte av att det är vilodagen idag, så försök att få lite vila inför kommande vecka också 🌺

Tuvan +8,8! Det var värst! Här har vi bara 7,2 just nu! Men visst känns det att det är Vår i luften!

Toyan
3/8/15, 4:19 PM
#3

God middag!

Hyllar dom fina , starka och modiga kvinnor som funnits/ finns i mitt liv, verkligen förebilder❤️

Sant Ians, våld och förtryck mot kvinnor/flickor finns många gånger närmre än vi tror, inget vi ska blunda för.

Här är det just nu 18, 5 grader i solen, varit uppe sen 4 i morse, omöjligt sova när man måste snyta sig stup i kvarten och öronen värker.blir mycket vitlök, ingefära och honung.

Instämmer med dig Tuvan, visst finns det många fina män, tyvärr glöms det bort många gånger, det är ju dom andra som hörs och syns och skrivs om i media😕

Ha en fin fortsättning på dagen🌺

Upp till toppen
Annons: