Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 13761 ggr
white lady
3/14/15, 8:49 AM

CBD-Olja någon som vet.

Jag undrar om någon har provat denna oljan?  Man ska tydligen ta några droppar under tungan.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Ians
3/14/15, 5:09 PM
#1

Nopp!

Men du kan väl berätta lite vad du tänker att denna olja skulle göra för dig? Dvs vad du har för problem?

white lady
3/14/15, 6:31 PM
#2

Jag har tremor. Och tydligen skulle den vara bra för nervsystemet.

Sedan är den tydligen bra för mycket annat påstår dom. 🤔

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Ians
3/15/15, 9:41 AM
#3

Jag hade provat!

Ser att det inte passar alla, men en liten flaska kan man ju köpa o prova sig fram. Ser att det skall vara bra mot Fibro smärtor också, kanske skall man pröva med detta?!

white lady
3/15/15, 10:15 AM
#4

Jag har köpt en Ians. Därav min undran 🙂 Jag ska se om jag hittar text om det.

Ang. pilotpersoner som testat.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/15/15, 10:54 AM
#5

Information om CBD-oljan

Hur Du aktiverar Ditt cannabinoidsystem

Vi har börjat göra en sammanställning av hur de testpersoner som testat vår CBD-olja har upplevt den.
Jag bifogar några berättelser från de som har haft problem med ångest och depressioner. Oljan verkar hjälpa de flesta som har sådana problem.
Här följer en berättelse från en av testpersonerna som gör att man blir extra glad:
Hej igen! 
Min 2a flaska börjar tryta och känner att jag verkligen behöver mer. Har ju gått som testperson och hoppas jag kan fortsätta med det då det blir lite billigare pris, Är arbetslös så har inte mycket pengar men denna medecin är så fruktansvärt bra! Jag har sen jag börjat med oljan mått grymt! Börjat träna, har energi så jag går 1-2 mil om dan, T.om lyckats ta mitt körkort under denna månaden med dessutom som jag bara lagt åt sidan alla andra år(haft 6 år på mig) Inte ätit en enda ompremazol eller något dylikt å haft nån enstaka halsbränna men vart för man antagligen ätit skräpmat eller något annat dumt. Hör av er om ni vill veta något mer annars ser jag fram emot att få köpa fler flaskor av denna underbara medicin.

Många upplever att de får mer energi på dagen och sover bättre på natten precis som den här personen upplever oljan. Han har dessutom fått mindre halsbränna.
Om man inte får några resultat med oljan kan det bero på att man har problem med kalk och magnesium omsättningen i kroppen. Jag rekommenderar i så fall Cormin till dessa.
Det är viktigt att ha en bra mineralbalans i kroppen om oljan skall kunna göra sitt jobb. Oljan fungerar mycket bra ihop med Powder of Life och Chiapsyl och ökar effekten av dessa.
**Tycker själv att i princip alla patienter kan prova CBD oljan, eftersom de flesta har några problem som oljan kan minska och att resultaten oftast kommer mycket fort.

Jag brukar sova högt räknat 4-5 timmar per natt. Köpte oljan igår o tog på dagen samt kvällen. Blev riktigt trött igår o la mig kl 22.30. Vaknade 07.05 Oljan verkar tydligen direkt. Jim B

**

Användarberättelser:

Hej ! 
Jag har använt Cbd-oljan ca en vecka. Jag lider av OCD med till största delen besvär av tvångstankar och stark ångest som resultat av det. Min upplevelse av oljan är positiv. Stämningsläget är förhöjt, vissa dagar mer andra dagar mindre. Mindre ångest, men tvångstankarna kvarstår. Sömnen är förbättrad, vaknar inte längre många gånger under en natt. Doseringen är 25 droppar 3ggr per dygn. Jag har tänkt höja dosen . S

Hej!

Har precis börjat testa CBD oljan men börjar så smått att kunna urskilja en rad positiva effekter. 
Än så länge har jag upplevt att min aptit har börjat att öka något vilket är alldeles utmärkt då jag ofta har haft dålig aptit i samband med ångestkänslor. Det har också börjat kännas som att det har blivit lättare att trycka undan ångestkänslorna som att kroppen har blivit något lugnare och mer avslappnad. Sover också bättre om jag tar den andra dosen sent på kvällen.

Hjälper än så länge inte mot kraftigare ångest men som ni skrev så är det ju ingen quick-fix utan det kommer säkerligen att ta ett tag. Ligger fortfarande på rätt låga doser. Har inte märkt av några som helst biverkningar än så länge mer än att man kan bli lite trött och dåsig. Enligt mailet så kan det tyda på lite för höga doser men för just ångestproblematik så är det snarare en fördel att kunna bli lite mer dåsig och avslappnad.

Med vänliga hälsningar,J

Hej! 
Jag har nu tagit dropparna i en vecka, och jag känner stor skillnad!!! 
Jag är pigg, inte speedad, utan vaken (!) Jag känner mig lugn, mindre katastroftankar, mindre tvång och jag känner mig ganska harmonisk. Inte samma ångest eller oro.

Trodde inte man skulle märka skillnad så fort! C

Hej!

Har inte så mycket nyheter att komma med den här veckan. 
Problemen med ångesten har börjat lägga sig så har också provat att dra ner på oljan något för att se om det skulle bli någon skillnad. Det har det inte blivit ännu så det verkar som att oljan har fått en "permanent" effekt. Psyket är väldigt komplext men som det känns så har oljan hjälpt mig till bättre tankar och en klart förbättrad kontroll över hur jag mår. Man kanske kan säga att oljan fungerar som en lite hjälpande hand eller en extra knuff mot ångestkänslorna.

Har också kombinerat oljan med vanlig KBT och jag märker fortfarande tydligt att det verkligen har hjälpt. Nu vet jag att oljan inte är någon quick-fix men jag tycker nog ändå att det faktiskt hjälper lite mot ångesten när det väl händer. Att man kan ta lite extra när det väl inträffar. Man blir ju lite dåsig av den men som jag har sagt tidigare så är det en önskvärd effekt mot just ångest. Så mot ångest verkar det bästa vara en lite lägre regelbunden dosering tillsammans med att köra en extra dos om man nu skulle få en panikångestattack. J

Hej! 
Jag har nu tagit dropparna i två månader och jag mår nu underbart! Redan efter en vecka så mådde jag bättre än vad jag gjort på flera år, min depression var som borta. Efter två veckor slutade jag med min medicin, eftersom den bara gav mig biverkningar. Dropparna gjorde även att min aptit blev mer normal igen. Första månaden gick jag upp 5kg och har legat stabilt där. 
Nu väntar jag in den första julen, på länge, utan självmordstankar. Cbd-oljan är det bästa som har hänt mig på länge och jag hoppas att fler i behov, kommer i kontakt med det. 
Mvh A

Har använt cbd-oljan i ungefär 2,5 månad och känner att det dämpar nedstämdhet och ångest väldigt bra! 
Jag tar vid tillfället 20-25 droppar vid ångest eller oro ca: 2-3 dagar i veckan. 
Började med 15 droppar 2 gånger per dag i ungefär 1,5 månad. 
Känner att detta mycket väl kan vara framtidens medicin mot depression/ångest 
och mycket mer! 
Mvh! L

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Ians
3/15/15, 11:51 AM
#6

Ser ju bra ut så långt! Oljan lär hjälpa mot en rad andra saker också, så varför inte. Du kan väl rapportera i denna tråden White Lady, så får vi se hur det går!?!

Annons:
white lady
3/15/15, 12:23 PM
#7

Självklart.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/19/15, 9:18 AM
#8

Här kommer första rapporten efter sju dagar. 3 droppar under tungan morgon o kväll. Har gjort att jag vaknar sju på morgonen och är pigg o utsövd.

Mitt stora problem är nu,,,,,Vad ska jag göra av all vaken tid.  ha ha.

Skall öka till 5 droppar så får vi se vad som händer 😃

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
6/3/16, 7:47 PM
#10

Ingen som reagerar över reklaminlägget ovan???


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Volito
6/6/16, 10:44 AM
#11

Kolla på hälsokosthuset, de har en Facebook grupp med, ägaren är mycket Trevlig och kunnig samt finns massor med folk som kan dela erfarenhet.

Grävlingen
6/7/16, 12:14 AM
#12

Testade denna olja i cirka 3 månader utan resultat.

NiklasTyreso
6/9/16, 5:29 PM
#13

#10 Instämmer att det är lite irriterande att ett företag får en egen gratis reklamtråd för sin produkt! Det finns andra företag som också säljer hampa-olja och de andra företagens produkter funkar säkert lika bra. Hampa-olja är hasch-tomtarnas favoritolja och de promotor den galet mycket. Jo, hampaolja är nyttig men det är linfrö-olja, olivolja och fisk-oljor oxå, men de andra nyttiga oljorna promotas inte av lika fanatiska förespråkare.

Annons:
Magi-cat
6/9/16, 5:59 PM
#14

#13 Bra att någon fler reagerar åtminstone!

Sajten har tyvärr ingen aktiv ledning längre….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
6/10/16, 8:34 AM
#15

Tack! Nu blev det bortröstat! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
6/30/16, 12:27 PM
#17

misstänkt reklaminlägg av ny användare.

sajten saknar aktiv ledning, så den är lätt utsatt för sådant.

Rösta bort om ni ser något!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[rara]
8/3/16, 11:13 AM
#18

Först av allt vill jag påpeka att CBD olja tillverkas av laglig industrihampa och säljs för dyra pengar. Lika gärna kan man använda sig av billig industrihampa och göra te av den. En matsked industrihampa (blomsterstånden) innehåller lika mycket CBD som en dos CBD olja. Man kan spara mycket pengar om man köper industrihampafrön och odlar industrihampan själv i stället för att köp dyra tinkturer.

Sen ser jag att somliga tror att det som kallas CBD olja ÄR en sorts olja.

#13  "Jo, hampaolja är nyttig men det är linfrö-olja, olivolja och fisk-oljor oxå, men de andra nyttiga oljorna promotas inte av lika fanatiska förespråkare."

Det är fel. CBD oljan är en tinktur, som man gör av plantans blomsterstånd. Dessa utsöndrar ett harts, som dock inte innehåller några lipider. Från detta extraheras en tinktur som innehåller alla cannabinoider som finns i plantan (därför använder man laglig indusgtrihampa som är nästan utan THC) och som kallas olja, men som inte är en olja.

Hampaolja är en HELT annan sak. Det är bara fröerna som innehåller olja, som man kan pressa ut och använda som matolja. Den oljan innehåller dock varken CBD eller andra cannabinoider, utan bara nyttiga Omega 3-6-9 fettsyror.

Lotoz
10/25/16, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Min mormor bröt benet och fick mediciner för ditt och datt, allt förvärrades och biverkningarna av all skit som statens lagliga drogbutik fått henne att ta slutade med att hon tappade aptiten, grov viktminskning, och allmänt mindre energi. Hon  fick även grova epilepsianfall dagligen. Knappt kontaktbar. Detta krossade oss i familjen och efter lite forskning på Internet beslöt vi oss för att införskaffa CBD-olja. Efter tre dagars användning var hon på bättringsvägen. Nu 3 månader senare har alla biverkningar försvunnit och jag kan nu se min mormors leende igen.

Bilden jag bifogat pratar för sig själv.

Peace

Ebolaa
11/9/16, 8:04 PM
#20

#19 Vilken fantastisk berättelse! Heja er som vågade ta detta initiativ. Hur gick diskussionerna i hemmet? Vad tänkte dina föräldrar om detta, var det inte svårt för dem att föreställa sig att ge en olaglig substans åt lilla farmor?

En fråga; fick ni utstå fördömanden och skitsnack i "initialstadiet" av omgivningen för att ni beställde och gav henne det? Eller var folk nyfikna och intresserade?

Det är ju mycket kontroversiellt i Sverige. Medans det är en självklarhet i många andra delar av världen.

MEN det behövs dock fortfarande forskning på området, eftersom jag tror att det här är bara 'toppen av isberget', och ibland fungerar inte CBD på vissa, medan det är som en mirakelkur för andra (som i fallet med din farmor).

Behöver din farmor ta CBD-olja fortfarande ? Hur doserade ni i början - är dosen mindre nu?

CBD har ju inga pskoaktiva effekter heller, så man blir ju inte hög/berusad som i fallet med THC.

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
Lotoz
11/9/16, 10:38 PM
#21

#20 Tack! Vi i familjen är väl, som jag ser det, rätt öppna för mycket. Vi vågar tänka & diskutera utanför ramarna så att säga. Alltid något att diskutera om vid middagen haha. Min mor har forskat om alternativ medicin sedan innan, men det var min idé att börja kolla vidare på just CBD-oljan. Jag sökte efter naturlig alternativ medicin för just epilepsin.

Internet är ju den bästa läraren enligt mig. Nästan allt finns ju på Internet. Läser väl bara PK-media för att kolla vädret o.s.v.

Min mor kände till någon liten butik här i Göteborg där hon fick tag på CBD-oljan, just första doseringen vart nog 2-3 droppar varje morgon och kväll, har jag för mig.

Hon använder det även i nuläget. Hon tycker att hon orkar göra mer på dagarna som hon inte kunde innan, sticka t.ex haha.

Jag funderar personligen på att köpa in en burk Hampapulver, hört rätt gott om det också:)

Tack för svar, mvh

Peace

Ebolaa
11/9/16, 10:48 PM
#22

#21 Det var bra att ni vågade testa, tänk om ni inte vågade liksom. Epilepsi kan också vara rätt farligt för hjärnan, så det här är ju jättepositivt :)

Vet ärligt talat inget om hampapulver. Vet bara att i området var jag bor, fanns det en hampaodling - men den fick de inte ha ifred så den tog de bort tillslut ^^,  Haha!

Kram!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Lotoz
11/10/16, 1:29 AM
#23

#22 Haha shiet, jag bor en liten bit utanför Göteborg, och vi har en bonde ovanför oss som har odlat hampa på en stor åker ovanför oss ;) Varade inte länge dock, vet inte varför. Han fick kontakta kommun osv tror jag, om tillåtelse med mera.

Mvh

Peace

Upp till toppen
Annons: