Klotterplanket

Måndagsbubbel 23 mars

2015-03-23 07:12 #0 av: Ians

bilden från : Interflora.se

Godmorgon på er!

Man kan välja hur man mår! Antingen kan man låta de mörka negativa tankarna ta över och fullständigt krossa ens inre, eller så kan man välja att tänka positivt och se de små positiva sakerna i livet. 

Tänker på en bok som jag hörde om precis av Karin Volo :" Från Galler till glädje, en livsresa genom 1352 dagar"

Hur man går igenom det värsta som kan hända, och kommer ut som en hel människa! Genom att bestämma sig för varje dag, varje stund att inte låta det mörka tankarna ta över och krossa en! 

Det är ett val vi gör, även om det låter som en kliché eller tom en spark i ansiktet när vi mår som sämst!

Men det är sanningen! Låter vi de mörka tankarna ta över, vilket är lätt. när livet visar sig från den mörka sidan, så tar processen mycket längre tid.

En godvän till mig sa något klokt: "Pro-blem betyder egentligen Före lösning!"

Något jag har tagit fasta på i mitt liv just nu. När man inser att man har problem, så har man börjat att närma sig en lösning. Så länge man blundar och låter saker rulla på, så är man så långt från en lösning man kan komma!

Önskar er alla en underbar dag! Här ruskar änglarna dunbolstren, det kommer ett lite fint snöfall. Men det är Kung Bores sista försök att påminna om att han finns, och det kommer att göra oss mer tacksamma för solen och värmen som kommer! För visst är det Våren som skymtar runt hörnet! Låter de vackra Tulpanerna symbolisera hoppet om Våren och varmare tider!

Värmande kramar till Er alla Hjärta

Anmäl
2015-03-23 08:19 #1 av: shigne

Gomorron!

Här är det också snö i luften, eller rättare sagt snöblandat regn som kommer nästintill horisontellt Lipar Men det är det här vädret som ska städa bort vintern.

Klokt sagt om pro-blem ....det gillar jag skarpt! Solen lyser varje dag, även om det kommer lite moln emellan.

Lite bråttom, formligen kastar i mig lite kaffe och sen ska jag iväg till Af ang min anställning - så håll tummarna! Skämtar

Önskar alla en härlig dag, trots väder och vind och livsöden! Kramar i massor

Anmäl
2015-03-23 09:58 #2 av: Tuva-Lena

Go'morrn!

Ja det kan man kanske Ians, men det förutsätter att man kör på en motorväg utan avfarter.. eller hur?SkrattarAnnars sparar jag gärna den fina förklaringen på pro-blem! Och då känns dom inte så kvävande när de kommer heller.Glad

Här regnar det! Duggar lite lätt men har vi tur så tar det med en del av snön som vi fortfarande dras med - och isen inte minst!

Idag fortsätter jag att tvätta mattor, jo dom var många...Skämsmen nu hänger i alla fall tre nytvättade nere i tvättstugan. Ä ja int' dukti' så säj?SkrattarTre hus proppfulla med prylar... någon som har ett tips på hur man snabbt blir av med grejerna? Och mina grejer är inte pro-blemet utan sambons, som får separationsångest över allt han tvingas göra sig av med, fastän det inte är nåt han använder sig av. En ekvation som talar mot sunt förnuft tycker jag, men inte han.Funderar

Kram till er alla och ha en fin (och lyckosam, shigne) dag! Håller tummarna för dig shigne-gumman!

Förklaringen till att det heter "Moder Natur".. visst är hon vacker?!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-03-23 11:58 #3 av: Ians

Ja visst är hon Tuvan! Glad

Håller tummarna för dig Shigne!

Anmäl
2015-03-23 18:27 #4 av: Toyan

God kväll!

Efter sol hela dagen så mulnar det på nu, blir väl regn.Varit till Biblioteket idag och så handlat.

I kväll blir det sista Det Okända för den här omgången, spännande.

Styrkekramar till dig Ians. Tummar hålls shigne.

Visst är hon vacker, Moder Natur.

Ha en fin kvällHjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.