Klotterplanket

Fredagsbubblan 27 mars

2015-03-27 09:01 #0 av: Ians

Godmorgon!

Så vart det fredag då!

För alla som jobbar just måndag till fredag, så är arbetsveckan snart slut, och man kan få lite härlig ledighet!

Men vila inte förmycket! För den som tror att man gör något bra när man tar igen förlorad sömn på helgen, och sover ut ordentligt, den lever lite farligt! I alla fall  om man skall tro experterna Skämtar

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2665929-farligt-att-sova-for-lange

Bäst mår man om man har regelbundna tider, sover lagom och rör sig lagom varje dag!

Sedan slarvar vi alla emellanåt, av nöden tvunget eller för att vi gör något speciellt. Det kan säkert våra kroppar förlåta oss!

Ha en bra dag alla goingar och var rädda om er! Värmande kramar till er som behöver det!

Och ha en riktigt bra helg Hjärta

Anmäl
2015-03-27 13:17 #1 av: Tuva-Lena

Go'dagens Ians!

Ha en underbar helgledighet, med lagom mycket av allt!Glad

Här kom vintern tillbaka under natten. Vi hat fått ca 1 dm nysnö och det fortsätter att snöa. Om det var riskfyllt att promenera på vägarna i skogen förut, så är det förenat med livsfara idag! Jag fick gå i snödrivorna helt enkelt. Snö som glider på is är hopplös att forcera. Bara vovven som uppskattar det "gla-da-tta" underlaget och passar på att rulla lite extra då hon ändå ligger ner.Skrattar

Ska passa på att röja lite här hemma idag då vädret ändå är lite halvtrist. Hoppas att ni får en härlig fortsättning på dagen och en fin helg önskar jag er alla!Glad

Kunskapens träd?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-03-27 16:55 #2 av: gummimamma

Hejsan!

Här är det grått väder. Visserlige +10 grader, men luften känns absolut inte varm! Havet gör väl den kylslagen och ruggig. Men jag tror det är bara bra att det inte är varmare, för då skulle växtligheten braka i gång med buller och bång. Alla står bara och väntar på värmen. Det är ju ändå bara mars ännu, även om det är slutet av månaden. Man kan hitta nya växter hela tiden ute i rabatten och i naturen. Jag hittade årets första vitsippor för en vecka sedan. I helgen ska jag ut och plocka nässlor. Hoppas i alla fall att vädret ska tillåta det. Annars får jag göra en dykning bakom bastun, för där växer kirskålen. Den ska ju vara god i soppa. Har aldrig provat, men någon gång ska ju vara den första. 

Tösen fick för sig att baka maränger för ett par dagar sedan, men lyckades bränna dem i 225 grader i stället för 125. Så idag fick jag hålla koll när hon bakade nya. Jag passade på att baka maräng-kycklingar. Funderar på att ha dem på efterrätten i påsk.

Ha det så gott!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.