Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1747 ggr
tarotlasse
2015-04-01 12:22

Utredningen om gifterna i våra kosttillskott

Äntligen!!!!!!!!
Jag har ju vid ett flertal tillfälle skrivit om allt skit vi kan finna i våra kosttillskott, vitaminer och Naturläkemedel. 
Nu är livsmedelsverket och  Gerhard Larssons utredning klar om kontrollen av kosttillskotten.
Här kan ni läsa om fusket och alla gifter som förekommer i det vi tror är så nyttigt för vår hälsa.

Det är framförallt de prestationshöjande preparaten man nämner i utredningen men även vanligt förekommande i  helt vanliga vitaminer och även i naturläkemedel.

Som kan  innehålla narkotika, recept belagda  läkemedel, tillväxthormoner mm

Speciellt  nämner man Ayurveda produkter som innehöll farligt höga halter av tungmetaller.
 Mer om denna utredning kan ni läsa mer om i DN. …
http://www.dn.se/…/farliga-amnen-i-kosttillskott-och-dalig…/

Lasse

Annons:
OlgaMaria
2015-04-01 12:25
#1

Länken fungerar inte…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tjohalia83
2015-04-01 12:45
Ians
2015-04-01 16:51
#3

En bra artikel att läsa! Men med rätt länk då 😉 Tack Tjohalia83 🌺

tarotlasse
2015-04-01 16:54
#4

#3 Tack Tjohalia att du rättade till länken. 

Lasse

Tjohalia83
2015-04-01 18:03
#5

🌺

tarotlasse
2015-04-01 22:25
#6

Jag kan bara tillägga att man i denna artikel bara skummar på ytan av vad som i dag sker helt lagligt i Sverige som är det enda land i världen som tillåter detta. 

Mer kan jag tyvärr inte säga i dag med hänsyn till min familjs säkerhet.  

Nuvarande jordbruksminestern som har detta ärende på sitt bord sa i dag att han inte ville  göra några uttalande om denna utredning. 

Jag tror det är det som kallas tyst diplomati. 

Den förra jordbruksministern svarade i alla fall på frågan om hur det kan  vara möjligt att  helt lagligt  sälja amfetamin i Svenska livsmedelsbutiker.

Han svarade  då att det finns brister i Svensk lagstiftning och detta är en väldigt komplcerad fråga och att det krävs ett enormt arbete för att förändra denna lagstiftningen.  

Det såldes under år 2014 vitamin preparat för 5,2 miljarder kronor i Sverige  lägger man till övriga kosttillskott så rör det sig om enorma belopp.

Lasse

Annons:
[rara]
2015-04-03 12:05
#7

En bra artikel om saken hittade jag här:

http://traningslara.se/kosttillskott-farliga-amnen-och-doping/

Som det står i artikeln är vi ganska långt borta ifrån saker som D-Vitamin, omega3 och andra nyttiga ämnen som kroppen behöver för att fungera och må bra, utan det handlar nästan uteslutande om olika prestationshöjande cocktailblandningar och bantingspreparat och liknande, något som jag inte tror att medlemmar på denna sajt ens intresserar sig för eller än mindre använder sig av.

Ians
2015-04-03 12:18
#8

Exakt  #7 rara 👍

Upp till toppen
Annons: