Klotterplanket

Annandagsbubbel 6/4

2015-04-06 09:52 #0 av: Tuva-Lena

Go'morron!

Så blev det den sista dagen på påsken, intensiv som alla helger och lite si så där med vädret. Just nu duggar det ute men det ska klarna upp innan solen står som högst har man lovat.

Igår var jag hos ett medium! En tjej som går mediumutbildning hos Terry Evans och där fick jag träffa några gamla bekanta. Lite svårt var det att skilja på faster eller moster, men när jag kom hem så klarnade det. (Minns när vi satt på ÖN och tränade på medlemmarna där. En rolig tid och utbildningen vi gick varade i 1 1/2 år. Både den ena och den andra upplevelsen sitter kvar som ett kärt minne.)

Idag ska jag åka ut på landet o titta till. Vi får besök också så jag får väl skärpa till mig lite extra då. Annars har jag hittat många gamla prylar på Tradera som det vimlar av där nere. Vem vet, kanske kan man tjäna en slant på dem? Lite vit färg som man putsar till så att det får det "rätta" stuket bara! (Shabby chic ni vet..)

Vi får se vad jag hittar på...

Ha en underbar annandag påsk allihopa!Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-04-06 09:58 #1 av: Tuva-Lena

Apropå bilden jag la in: spring equinox är det samma som våran vårdagjämning. Förr firade man högtiderna efter almanackan så påsken, det vi kallar påsk, inföll alltid den 21 mars d v s på vårdagjämningen. Högtiden hette "Ostara", jämför med tyskans Ostern eller engelskans Easter. Ganska likt  eller hur?.  Då var det alltså gudinnan Ostara, som kom med pånyttfödelsen, som man firade.  Tycker jag är mera logiskt faktiskt.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-04-06 10:40 #2 av: Ians

Godmorgon,

Fina bilder Tuvan! Det kommer nog att gå bra med gästerna, de har ju Dig som värdinna, så vad skulle gå fel Glad

Själv har jag sovit länge idag, vilket jag behövde eftersom jag lade mig sent i natt. Helgen har tillbringats med en gästande dotter, ett barnbarn och vi som bor här. En helt fantastisk helg!

Just nu behöver jag omge mig med människor som jag älskar, för läkande och återhämtning, och det har jag verkligen fått göra denna helg.

Imorgon är det dags att gå tillbaka till jobbet igen, visserligen sjukskriven till nästa vecka, men nu börjar jag känna det som att jag bara sitter hemma och rullar tummarna, så nu får det vara nog! Det är bra att få en paus i livet, när allt ramlar runt en och man inte är till nytta för någon. Men sitter man förlänge i den pausen så hittar en snart nya saker att oroa sig för och upprätthåller sitt dåligmående istället. Så nu är det dags att sparka igång de normala livet igen!

Hoppas att ni alla haft en bra helg, där ni fått lite återhämtning och paus i vardagen! Önskar er en fortsatt fin vecka!

Anmäl
2015-04-06 16:20 #3 av: shigne

Hejhej!

Nyss hemkommen från mitt norrland - en helt fantastisk resa! 

Borta bra, men hemma bäst. Trots att vi varit i mina hemtrakter så kändes det himla gott att landa här hemma igen!

Blir nog några "latdagar" blandat med jobb. 

Ha en fortsatt fin dag alla! kram

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.