Klotterplanket

Söndagsbubbel 12/4

2015-04-12 12:49 #0 av: Tuva-Lena

Tittar in o säger "hej du vackra tjej!" Och kille också förstås!Glad

Gråmulet och dugg i luften men jag hann precis med morronprommisen innan det började. Så nu sitter en allt annat än ren och torr hund ute på gården. Vi träffade grannhundarna se och då blir det stora rejset för hela slanten.Skrattar

Åker ut en sväng på landet idag för att vattna och kolla till lite, annars blir det väl inte så mycket annat än att kolla  annonserna jag har  på tradera.

Hoppas att ni har en bra dag och att du Ians får full utdelning av kursandet i helgen!

Ta hand om er där i stugorna och lev väl! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-04-12 15:11 #1 av: Toyan

God middag!

Tittar in och önskar er en fin eftermiddag/ kvällBlomma

Anmäl
2015-04-12 15:43 #2 av: shigne

Hejhej!

Nyss hemkommen från en liten och kort fiskeresa. Blev ingen fisk, men vi fick ett sjujädrans väder med hårda vindar och regn. Hela stugan skakade av vinden i natt...

Jättemysig bild Tuva! Den känns magisk.

Ha en fortsatt fin dag alla! kram

Anmäl
2015-04-12 19:49 #3 av: gummimamma

Hejsan!

Vad det har blåst kallt idag! Rätt många plusgrader, men de gör inte mycket nytta när blåsten är hård och kall.  Pulat lite i trädgården idag, men det var inte lika skönt där idag som igår. Då var det riktigt härligt! 

Andparet Andersson, som kommer och besöker oss varje vår, kommer och hälsar på hos oss dagligen nu och tigger efter bröd. Ibland flera gånger... Jag brukar roa mig med att innan de får bröd av mig, får honan "snurra runt" eller "hoppa". Hon börjar bli riktigt duktig, men har lite svårt att skilja på de två kommando-orden. Hon kan snurra runt runt flera varv innan hon kommer på att det är att hon ska hoppa upp i luften jag vill! Men så fort hon gör det, får hon belöning med några brödbitar.

Planterade ärtor idag. Hade lust att plantera även annat, men får nog vänta lite till. Rödbetorna tål ju ingen frost, för de går i blom om det är för kallt. Men om några veckor ska jag plantera en del frön!

Ha det så gott!

Anmäl
2015-04-13 18:20 #4 av: Ians

Skrattar Gummimamma det är ett troget par du har i Herr och Fru Andersson Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.